Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Motoristický víkend - Bohemia, Ennstal, Legendy

Uplynulý víkend byl opět bohatý na motoristické akce u nás doma nebo třeba i v sousedním Rakousku. Příznivci rally se sešli v Mladé Boleslavi na Rally Bohemia, milovníci veteránů zamířili třeba do Rakouska na Ennstal-Classic nebo rally historických automobilů do Saafeldenu.

Dnes jsme pro Vás připravili stručnou informace ze všech podniků, ke kterých se ještě vrátíme podrobnými reportážemi.


Rally Bohemia

Na start Rally Bohemia se postavil tovární tým ve složení Jan Kopecký a Sepp Wiegend, které doplnil se Škodou Fabia S2000 ještě rychlý Ital Umberto Scandola. Od prvních zkoušky až do šesté nasadil pekelné tempo Václav Pech s vozem Mini a po první etapě vedl už o osmnáct sekund. V první sobotní zkoušce stáhl druhý Kopecký ztrátu o dvě sekundy, a v další bohužel Pech vyjel z tratě. To by tak ani nevadilo, jako kdyby při návratu na silnici nezavadil o žulový patník schovaný v trávě a neohnul rameno zavěšení zadního kola, které po několika kilometrech praskl. Kopeckému tak nestálo nic v cestě a suverénně si dojel pro vítězství před Scandolou a Wiegandem. Čtvrtou příčku vybojoval Odložilík s Fordem Fiesta R5, když Jan Sýkora se stejným vozem vzdal po první etapě a neustále se zrychlující Miroslav Jakeš s Citroënem R5 havaroval.
V historicích si vedl opět výborně Jan Kalista se Subaru, který se v pohodě vešel do první desítky mezi současné automobily. Ale v sedmé zkoušce, když byl na 7.místě absolutním a vedl s náskokem šesti minut, vypovědělo Subaru službu. Vítězství si tak vybojoval Jan Krejča se Škodou 130 LR.



Ennstal Classic

Od čtvrtka do soboty probíhal v okolí Gröbmingu už 22 ročník Ennstal Classic za účasti 190 posádek. Hned ve čtvrtek je po desetikilometrovém ranním výjezdu horskou silnicí na Stoderzinken čekala náročná etapa dlouhá 360 kilometrů přes několik průsmyků. V pátek vyrážely už v osm hodin na trať první posádky do druhé etapy, neméně náročné o délce 430 kilometrů. Kdo se byl někdy podívat na Ennstal Classic, tak potvrdí, že nejde o žádný veteránský výlet, ale soutěž, v níž rozhoduje hlavně přesnost. Tu projevil letos největší Reinhard Hümer, který zvítězil s Ferrari Dino z roku 1972. Ennstal Classic se zúčastnili také manželé Pavel a Hana Lämlovi s MG TC Sport, rok výroby 1947.



Chopard Trophy

Součástí Ennstal Classic byla potřetí Chopard Trophy pro závodní automobily, která se skládala z několika zkoušek. První se uskutečnila na okruhu A1 Ring, druhá na horské silnici na Tauplitzalm, třetí na letišti a čtvrtou byl sprint do vrchu. Akce se zúčastnil mj. Walter Röhrl, Dieter Quester, Joe Ramirez, přihlášen byl i Jacky Ickx. K vidění byla hodně pestrá směsice historických automobilů od monopostů přes různá Porsche až třeba po McLaren M8 C s motorem o objemu 8,8 litru nebo Lolu T 310.
Vítězem závodních automobilů do roku 1952 se stal Florian Kunz s tříkolkou Morgan, do roku 1983 Ital Alexandro Deopito s krásnou Lancií 037.


Rally Gr.B.Legenden

V Saafeldenu si dali zase dostaveníčko milovníci historických rallye automobilů, aby sledovali šest desítek posádek v Rallye GR.B Legenden. A nechyběly mezi nimi ani české, včele s bývalým továrním jezdcem Škoda Auto a Barum Team Jiřím Urbanem se Škodou 130 RS. Největším showmanem jak na rychlostních zkouškách, tak hlavně závěrečném okruhu v ulicím města byl Ital Conforto Galli s BMW M3, jenž převáděl jízdu plnou divokých smyků. Jednalo se o bývalý automobil Patricka Snijerse. Pozadu nezůstával ani jeho krajan a náš starý znájmý z Rallye Škoda nebo Barum Franco Cecatto s Fiatem 131 Abarth. Oba k radosti několika tisícovek diváků přidali ještě pár okruhů navíc, až do „roztrhání pneumatik“.






J.Lasík 14.7.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar