Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mostecký rallysprint s vodní lázní

Letošní konec automobilové sezony je nabitý nejrůznějšími akcemi, během čtyř týdnů se uskuteční čtyři akce, přičemž první máme už za sebou, a navíc dokonce premiérovou. V Mostě proběhl The Most Rallysprint Exhibition.

Ačkoliv se jednalo o první, respektive nultý ročník, tak se i přes nepřízeň počasí vydařil, ale určitě je ještě co vymýšlet. Kdo zavítal na autodrom již po ránu, tak mohl vidět úžasné kousky leteckého akrobata Miroslava Červenky s dvouplošníkem přímo nad areálem. Při některých kouscích se nám tajil dech. Poté na letišti v Brňanech vyměnil stroj za menší a s ním přistál na cílové dráze závodního okruhu.

Dvakrát po okruhu a dvakrát na polygonu absolvovalo pětadvacet posádek rallysprint jak se současnými, tak historickými automobily. Třeba napřesrok bude účast větší, kapacita mosteckého autodromu je dostatečná. Zvítězil Antonín Tlusťák se Škodou Fabia R5, zapůjčenou z Německo. O 39 sekund pomalejší byl Jiří Navrátil s Mitsubishi Lancer, a takřka na vítěze minutu ztrácel Petr Nešetřil s Mitsubishi Lancer EVO X.

Na sprint dlouho asi nezapomenou Karel Štochl a Adéla Vacková. Po průjezdu dlouhým „brodem“ (vytvořeným na kluzné fólii) se už jejich Subaru Impreza nevešlo do následující pravé vracečky a pozadu „žbluňklo“ do nádrže s vodou. Naštěstí nebyla moc hluboká, ale auto v ní zůstalo až po střechu. Koupel v ledové vodě a za chladného počasí asi nebyla dvakrát příjemná.

Značný zájem byl také o dakarskou a okruhovou techniku roudnického týmu Buggyra i Liaz Martina Macíka. Buggyra si také zvolila Most za místo tiskové konference před odjezdem do Francie, ale to už měli Martin Kolomý a David Vršecký za sebou vzájemný bsprint s novou Škodou Octavia řízenou Adamem Lackem a Josef Kalina křest své knihy Dlouhá křivolaká cesta. Jen jsme si v ní přečetli pár odstavců, tak jsme byli nadšeni poutavým vyprávěním člověka, který ví o Dakaru snad všechno. A ani letos nebude na startu chybět jako navigátor po boku Jaroslava Valtra.

Ještě dodejme, že Buggyra bude mít zastoupení také v osobních automobilech. Nováčkem týmu se stal Tomáš Ouředníček se svým H3 Evo z dřevohostických dílen Mirka Zapletala.

Prakticky všechny akce se odehrávaly za tribunu a k polygonu v horní část mosteckého areálu, kde je ostatek místa i pro další případné aktivity, stejně jako na rozlehlém parkovišti závodních strojů.

J.Lasík 16.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar