Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Hudec v cíli Švédské rally

Martin Hudec s Jakubem Kotálem úspěšně absolvovali první etapu Švédské rally, která začala již ve čtvrtek večer diváckou superspeciálkou v Karlstadu, ale ta pravá výzva čekala na posádky až během pátečního dne. Hudec se od začátku pohyboval na rozhraní třetí desítky a postupně se propracovával výš a výš.

Jenže v závěru druhého dne chyboval a bylo po naději na dobrý výsledek. Ale hezky popořádku. Martin Hudec: „Z toho, co jsme prožili první den, jsem nadšený. Ráno jsem začal opatrně a po několika radách od Martina Semeráda jsem se snažil při druhých průjezdech zrychlit, ale pořád nechci jít do zbytečného rizika. Odpoledne se nám podařilo zrychlit a získal jsem i větší jistotu, ale pořád cítím že zaostávám v rychlých pasážích. Je to tu pro mě velká zimní rallyškola a chtěl bych v této výuce pokračovat až do konce této těžké soutěže, ale také se zlepšovat každou rychlostní zkouškou. Zítra bych se chtěl propracovat trochu dopředu, ale uvidíme jak to půjde. Spolupráce s Kubou je vynikající a celý Semerád Rally Team odvádí skvělou práci. Je vidět, že mají velké zkušenosti z této nejvyšší soutěže a jejich přístup v čele s Martine Semerádem, který nám tu dělá odborný dozor, je zcela profesionální.
Po první etapy jim patřila 23. příčka absolutně a osmá ve skupině. V dobrém výkonu pokračovali i další den až do předposlední zkoušky. V tu chvíli byli stále na velice pěkném 23.místě.
Martin Hudec: „ V sobotu jsem se v autě po ránu cítil výtečně, proti včerejšku jsme výrazně zrychlili. Důkazem toho byl třetí čas ve třídě v první sobotní zkoušce a i pak jsme se drželi v těsné blízkosti pódiových pozic. Pomalu jsme tak stahovali ztrátu vzniklou z neznalosti jízdy na sněhu, kterou jsme nabrali první den. Stále se učíme a zkoušku od zkoušky se v autě cítím lépe. Bohužel jsem v patnácté rychlostní zkoušce trochu vylétl do bariéry a nabrali jsme tak sníh do chladiče. Když jsem si za jízdy chtěl zapnout větrání chladiče, zavadil jsem o špatný vypínač, který zapříčinil zkrat, jenž sabotoval naše benzínové čerpadlo. S velkými obtížemi jsme po opravě přímo na trati zkoušku dojeli, protože jsme za každých okolností chtěli dokončit etapu. Tato strategie se bohužel ukázala být špatnou a k obrovské ztrátě jsme stejně byli nuceni před poslední zkouškou odstoupit.“
A jako to viděl Martin Semerád: „Do druhé etapy kluci vstoupili výborně a dost zásadně snížili ztrátu na kilometr na nejrychlejšího Grondala - téměř na polovinu - a jeli rovinu se zbytkem produkčních aut, za což jsem opravdu rád. I tak se jim dařilo se vyvarovat chyb. V poledním servisu se kromě zběžné revize prováděla pouze preventivní výměna zadní nápravnice. Velkou čarou přes rozpočet se stala chyba na předposlední zkoušce dnešního dne. Provizorní oprava trvala přes půl hodiny a bohužel se nám nepodařilo se s posádkou spojit. Chtěli jsme jí doporučit zastavit a rovnou využít pravidlo Rally2, které nakonec stejně kvůli příliš pozdnímu příjezdu na start poslední zkoušky musela využít.“
I přes potíže byli nakonec Martin Hudec a Jakub Kotál klasifikováni na 31.místě.


OP, 11.2.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar