Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Loeb s Peugeotem 208 T16 míří do oblak

Devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb a tým Peugeot Sport stále hledají nové výzvy. Proto se rozhodli zúčastnit závodu Pikes Peak International Hill Climb, což je nejvýš položený závod do vrchu na světě.

Mistr světa zaútočí na vrchol ve výšce 4301 m 30. června za volantem vozu 208 T16 Pikes Peak, který připraví tým Peugeot Sport. Pro francouzský tým je to příležitost vrátit se do Colorada, kde Peugeot získal památná vítězství v letech 1988 a 1989.
Už oznámení projektu vyvolalo velký zájem médií i veřejnosti. A nyní je na čase vkročit do další etapy tohoto mimořádného dobrodružství. Představujeme vůz, který by mohl přivést Sébastiena Loeba k vítězství. Z vnějšku se sice Peugeot 208 T16 Pikes Peak podobá běžnému sériovému modelu, ale byl exkluzivně vytvořen tak, aby splnil specifické požadavky pro tento závod.
Vůz 208 T16 Pikes Peak se zúčastní závodu za třídu „Unlimited“, což je královská kategorie, ponechávající konstruktérům velkou volnost. Ti přihlédli ke všem parametrům závodu, který je druhý nejstarší po 500 mil Indianapolis a jeho křivolaká trať a extrémní nadmořská výška představují jedinečnou kombinaci.
Peugeot se však může opřít o nezanedbatelnou zkušenost. Francouzský tým totiž závod vyhrál v letech 1988 a 89 zásluhou Ari Vatanena a Robby Unsera s Peugeotem 405 T16.
Loebova účast v GT World Series ho sice uspokojila, ale před výzvou zabojovat i v tomto bájném závodě dlouho nezaváhal. Všech 156 zatáček bude muset zvládnout bez pomoci navigátora a bude se muset také poprat s převýšením 1500 metrů během méně než 20 kilometrů.



Peugeot 208 T16 Pikes Peak se představuje

Agresivní, plnokrevný, divoký to jsou některé z přívlastků vybavujících se v souvislosti s modelem Peugeot 208 T16 Pikes Peak, který 30. června přijme výzvu nejvýše položeného automobilového závodu na světě.
Auto, za jehož volant Sébastien Loeb v Coloradu usedne, se může pochlubit velmi osobitým vzhledem: „Jeho proporce jsou velmi odlišné od rozměrů sériové 208,“ uvedl Michael Trouvé, který má v designérském centru Peugeotu na starosti tvar vozu. „Peugeot Sport nám předal seznam technických omezení, jako je například šířka, výška, umístění kol a motoru, a my jsme se na základě tohoto zadání pokusili vyvinout extrémní verzi 208.“
Společně s kolegou Attilou Bocsi vytvořili vůz. „Závodní vozy naší značky měly často vymodelovaný tvar kombinující styl a aerodynamickou účinnost. 208 T16 Pikes Peak není výjimkou a přitom má všechny charakteristické znaky model, prohlásil Michael. „Jsem velmi hrdý, že jsem se mohl tohoto dobrodružství zúčastnit, i proto, že jsme neměli moc času na designu pracovat, protože zelenou jsme dostali až v listopadu a projekt byl dokončen v únoru.“
Aerodynamika nebyla samozřejmě obětována stylu. Designérský tým, který má základnu pár kilometrů od týmu Peugeot Sport, sledoval jednotlivé fáze montáže: „Zadní spoiler, převzatý od modelu 908, který zvítězil v závodu 24 hodin Le Mans 24, tvoří společně s difuzorem dva rysy, které vozu dodávají vzhled šelmy. A jsem rovněž ohromen krásou dílů ukrytých pod karbonovou karoserií!“
Zbývá zjistit, co 208 T16 Pikes Peak ukrývá uvnitř. Brzy bude odhalena i jeho barva.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar