Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Loeb po Rally France - 60 vítězství, 7 titulů

I když scénář Rally France, která se poprvé uskutečnila v Alsasku a nikoliv na Korsice, vypadal ideálně, ale pro jeho naplnění musel Loeb s Elenou zastavili Citroën hodně udělat, aby mohli oslavit 60. vítězství v soutěži MS a 7. titul světových šampionů. Podobný úspěch nemá v historii motoristického sportu obdoby.

Od první rychlostní zkoušky dal Sebastien Loeb všem ostatních jasně najevo, kdo je v Alsasku skutečně doma. Sebemenší šanci nedal ani svým kolegům Sordovi a Ogierovi, ani Hirvonenovi či Latvalovi s Fordy Focus. O druhou příčku se chvíli přetahovali Ogier a Petter Solberg, po sedmé zkoušce se však na ní definitivně usadil Sordo. Až do 14 zkoušky si držel vynikající třetí místo Ogier, ale po havárii, při níž poškodil tlumiče, ztratil hodně času a propadl se až na sedmé místo.
Po dvou dlouhých dnech zavedla třetí etapa Rally Francie účastníky severně od Štrasburku. Finálový program, který posádky musely absolvovat bez jediného servisu, se měl odehrávat dvěma průjezdy vojenským prostorem Bitche a stejně tak Loebovým rodným městem Haguenau. Budoucí sedminásobný světový šampion byl velice dojatý z podpory diváků, které se mu dostávalo zejména mezi Štrasburkem a Haguenau, při první městské rychlostní zkoušce. "Lidé byli všude, podél tratě, na tribunách. Bylo to dost dojemné."
Dani Sordo vstupoval do posledního dne také v emocionálním rozpoložení, byť z jiného důvodu. "Nebylo to pro nás příliš snadné, protože jsem si nevzal moc dobré poznámky. K tomu přibyly ještě problémy s hadicí od vody. Byli jsme ale schopní si to opravit." Sordo splatil důvěru nejrychlejším časem v Camp do Bitche před Loebem. "Neměli jsme k dispozici žádné split časy, takže jsme nevěděli, zda jedeme ideální rychlostí nebo ne. Proto jsem byl tak překvapený, když jsme nejrychlejší čas zajeli." K tomu přidal Loeb: "Bez splitů se závodí naslepo, nechtěl jsem v rychlých pasážích zbytečně riskovat."
Po nekonečném přeskupení v Bitch se pořadatelé rozhodli zrušit druhý průjezd vojenským prostorem a rally tak končila v ulicích Haguenau. Po projetí cílovým prostorem dával Loeb průchod své radosti na střeše vozu C4 WRC. "Můj první světový titul zůstane navždy pro mě nejlepší, ale tento bude mít v mém srdci zvláštní místo. Vyhráli jsme ho po náročné rally. Bylo skvělé, že cíl byl v mém rodném městě, a bylo neuvěřitelné vidět tolik lidí. Nepamatuji si, že bychom vůbec někdy viděli tolik diváků na nějaké rally."
Dani Sordo a Diego Vallejo pomohli druhým místem Citroën Total World Rally Teamu k šestému titulu v Poháru konstruktérů.
Ani šéf týmu Olivier Quesnel neskrýval svou hrdost na práci celého týmu a posádek: „Co tento víkend dosáhl Loeb, to je naprosto výjimečné. Nikdo si neumí představit, jak veliký tlak nesl na svých bedrech. Podařilo se mu vše setřást a soustředit se jen a jen na nejrychlejší časy. Nepotřeboval ve Francii nutně vyhrát, aby se stal světovým šampionem, ale je to rozený vítěz a nemohl jednat jinak. Ještě jednou musím zdůraznit – je to v současnosti nejlepší pilot na světě!“

1.Loeb – ElenaCitroën C43:05:49,3
2.Sordo – VallejoCitroën C4+35,7s
3.P. Solberg – PattersonCitroën C4+1:16,8
4.Latvala – AnttilaFord Focus+1:29,3
5.Hirvonen – LehtinenFord Focus+3:43,8
6.Ogier – IngrassiaCitroën C4+11:55,9
7.Villagra – CurlettoFord Focus+14:15,4
8.Wilson – MartinFord Focus+14:26,9
9.H. Solberg – MinorFord Fiesta+16:48,9
10.Sandell – AxelssonŠkoda Fabia +17:12,3




Mistrovství světa FIA – jezdci
1.Loeb226
2. Ogier166
3. Latvala144
4. P. Solberg135
5. Sordo125
6. Hirvonen102



JL, 5.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar