Kramolín je připraven na MS v sajdkárkrosu
Již čtyři desítky let se v Kramolíně na jih Čech jezdí sajdkárkros. Doposud se o světové body závodilo v letech 1995 a 1997 a nyní pak ve dvou posledních letech – 2012 a 2013. V závěru týdne bude Kramolín opět hostit MS v „sajdách“.
„Při žádání o MS jsme měli drobet ulehčenou pozici, protože naše dvě posádky v té době jezdily do desítky a v ČR nebyl nikdo, kdo by chtěl závod pořádat. Důvodem je fakt, že sajdy nejsou výdělečný podnik. Pořadatel nevybírá žádné vklady a navíc potřebuje 20 000 euro na praismeny pro jezdce. Celý závod tak stojí cca milion,“ odhaluje zákulisí šéf pořadatelského týmu Daniel Krob a zároveň předseda AMK Nepomuk v AČR.
Fanoušky jistě zajímají především startovní listiny. „Přihlášeno máme 59 jezdců do MS a 35 veteránských sajd, do závodu se kvalifikuje 30 posádek a dva náhradníci. Součástí programu víkendu je navíc i MMČR čtyřkolek a MMČR veterán čtyřkolek.
Pokud jde o nejzajímavější jména, pak v MS jsou do čísla deset posádky číslovány dle loňského pořadí a je přihlášeno osm jezdců z první desítky. Včetně čísla 5, naší domácí dvojice Václav a Marek Rozehnalovi, kteří skončili vloni celkově v MS pátí. Mezi veterány rozhodně stojí za zmínku Hansi Bächtold, čtyřnásobný mistr světa se svým EML Jumbo, z našich pak Josef Peták na Kawasaki nebo Jan Všetečka, první mistr ČSSR v sajdkárkrosu.
Pro méně znalé fanoušky doplňme, že se jedná o stejného Josefa Petáka, který se úspěšně již mnoho let prohání v rallye. Se sajdkárkrosem ovšem začínal a jak je zřejmé, stále se k němu vrací.
A jak jsou vůbec sajdy rozděleny a jaký je systém závodů? „Sajdy se nijak nedělí - systém je takový, že v sobotu se jede volný trénink a pak se rozdělí posádky na dvě skupiny, dle daného klíče. Každá skupina odjede kvalifikační závod a z každé skupiny postoupí 12 nejlepších. Ti, co nepostoupí, jedou v podvečer měřený trénink a z něj podle času postoupí 6 a 2 náhradníci, ostatní pak jedou domů. V neděli dopoledne mají půlhodinový warm up „na zahřátí“ techniky i posádek a odpoledne vše zakončí dvě rozjížďky na 30 min a dvě kola,“ pokračuje Dan Krob.
Medailové ambice pak mají především bratři Rozehnalové, kteří vloni v jedné jízdě v Kramolíně dojeli třetí a také vloni dokonce vyhráli závod na Ukrajině. Celkově je přihlášeno 11 českých posádek.
Pavel Jelínek, mediaservis
www.amk.nepomuk.cz
Fanoušky jistě zajímají především startovní listiny. „Přihlášeno máme 59 jezdců do MS a 35 veteránských sajd, do závodu se kvalifikuje 30 posádek a dva náhradníci. Součástí programu víkendu je navíc i MMČR čtyřkolek a MMČR veterán čtyřkolek.
Pokud jde o nejzajímavější jména, pak v MS jsou do čísla deset posádky číslovány dle loňského pořadí a je přihlášeno osm jezdců z první desítky. Včetně čísla 5, naší domácí dvojice Václav a Marek Rozehnalovi, kteří skončili vloni celkově v MS pátí. Mezi veterány rozhodně stojí za zmínku Hansi Bächtold, čtyřnásobný mistr světa se svým EML Jumbo, z našich pak Josef Peták na Kawasaki nebo Jan Všetečka, první mistr ČSSR v sajdkárkrosu.
Pro méně znalé fanoušky doplňme, že se jedná o stejného Josefa Petáka, který se úspěšně již mnoho let prohání v rallye. Se sajdkárkrosem ovšem začínal a jak je zřejmé, stále se k němu vrací.
A jak jsou vůbec sajdy rozděleny a jaký je systém závodů? „Sajdy se nijak nedělí - systém je takový, že v sobotu se jede volný trénink a pak se rozdělí posádky na dvě skupiny, dle daného klíče. Každá skupina odjede kvalifikační závod a z každé skupiny postoupí 12 nejlepších. Ti, co nepostoupí, jedou v podvečer měřený trénink a z něj podle času postoupí 6 a 2 náhradníci, ostatní pak jedou domů. V neděli dopoledne mají půlhodinový warm up „na zahřátí“ techniky i posádek a odpoledne vše zakončí dvě rozjížďky na 30 min a dvě kola,“ pokračuje Dan Krob.
Medailové ambice pak mají především bratři Rozehnalové, kteří vloni v jedné jízdě v Kramolíně dojeli třetí a také vloni dokonce vyhráli závod na Ukrajině. Celkově je přihlášeno 11 českých posádek.
Pavel Jelínek, mediaservis
www.amk.nepomuk.cz
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout