Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kolomý, Loprais a Valtr v jednom týmu

Konec dosavadní dakarské nadvlády stáje značky Kamaz a porážka Holanďana DeRoye (Iveco)? Proč ne! Právě tento smělý cíl si před sebe postavil nově vzniklý tým Loprais Buggyra Dakar Forces tří špičkových jezdců – Martina Kolomého, Aleše Lopraise a Jaroslava Valtra.

Právě uzavřený sňatek z rozumu, případně dakarská koalice vychází ze spojenectví tří dlouhodobě nejúspěšnějších českých jezdců na Rallye Dakar Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Jaroslava Valtra. Trio elitních jezdců pak bude spoléhat na veškeré vývojové a technologické kapacity Tatra Buggyra Team a Loprais Instaforex Team. „Na všem podstatném jsme dohodnuti, řešíme jen technické detaily, například výrobní kapacity,“ potvrdil manažer Buggyra Jan Kalivoda. Jak ovšem zároveň dodal, oba týmy si zachovají vlastní identitu a dodrží veškeré závazky vůči dosavadním partnerům. „Ostatně je i v jejich zájmu, aby si náš nový společný projekt vedl co nejlépe.“

Přestože Aleš Loprais i Martin Kolomý v minulosti ovládli několik dakarských etap, jejich ambice jsou vyšší. „Člověk musí jít pořád dopředu. Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie,“ upřesnil Martin Kolomý.
„Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů. Rusové to předvádí na každém ročníku soutěže. K celkovému úspěchu je nutno dát dohromady silný tým se třemi vyrovnanými jezdci. Parťák, který jede dvě hodiny za vámi, v kritickém momentu nepomůže,“ doplnil Martina Jaroslav Valtr.
Aleš Loprais hovoří v souvislosti s novým projektem o stádu tří tisíc koní ze stáje Gyrtech, které poženou speciály Tatra k umístění na stupních vítězů. A nejlépe k celkovému triumfu, neboť, jak sám tvrdí, druhý v cíli je vlastně první poražený. „Během soutěže budeme mít jednotný design, logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu.“

Letos neúspěšnější český jezdec na Dakaru má za sebou úvodní testování motoru Gyrtech, po kterém ohlásil start dakarské mise. „Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. Překvapil mě hlavně enormní točivý moment v nízkých otáčkách,“ komentoval Aleš výkon nového agregátu. Jeho názor sdílí i Robin Dolejš. „Hned od začátku se technologická spolupráce ubírá správnou cestou. Pracujeme na dalších konkrétních věcech, z jistých důvodů je teď nechceme konkretizovat. Každopádně do Silk Way Rallye je dost času.“


TZ 9.4.2014








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar