Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Karel Patočka zlatý na Ecce Homo

Možnost svést se závodním vozem na trati Ecce Homo dvakrát v jednom roce není zcela běžnou záležitostí. Naposledy se tak stalo v sezoně 2005 při stém výročí Ecce Homo. V letošním roce se tato možnost nabídla opět díky oslavě 110. jubilea šternberského Ecce Homo.

Závodní program se vešel do jediného dne, kdy se na 4800 metrů dlouhé trati odjely čtyři měřené jízdy. Po dvou trénincích následovaly dva hodnocené závody. Karel Patočka přijal s nadšením možnost startovat na dráze, kde mohl srovnat posun při jízdě s novým nastavením svého vozu. Jednalo se o nastavení podvozkových částí, které měly zajistit dosažení vyšších rychlostí v zatáčkách.

„Při závodě mistrovství Evropy v červnu jsem na Ecce Homo neměl úplně jednoduchou pozici. Po roční pauze mi chyběly potřebné kilometry v sedačce závodního vozu. Nyní po absolvování dalších ostrých kilometrů je situace jiná a těším se na srovnávání, které po tomto závodě bude k dispozici.“

Dobrý výsledek se začal rodit už v první závodní jízdě. Svého Pick-upa VW 1,6 16V dovezl na vrchol kopce nad Šternberkem ve svém novém rekordu pro krátkou verzi Ecce Homo v čase 2:30,12. Zbylo jen čekání na odpověď soupeřů ze třídy E1 - H 1600, ale i z ostatních tříd. Připomínáme, že při červnovém závodu skončil v Českomoravském Poháru ve třídě jako vítěz, a přidal třetí pořadí v absolutním hodnocení Poháru.

„Měření v tomto závodě ukázalo, že jsem byl v první zatáčce o vteřinu rychleji než soupeř startující s vozem Porsche Carrera. Vůz funguje, motor s převodovkou jsou výborně sladěny, takže v současné chvíli mě trápí fakt, že technické předpisy říkají, že soudobé závodní automobily musí vycházet z automobilů čtyř místných. A to naše technika nesplňuje. Tedy dobře, že byl přidružen k závodům Českomoravský Pohár, kde zase mají soutěžící úlevy ve stáří bezpečnostní výbavy jezdce,“ vysvětluje Karel Patočka.

Vyrovnaným výkonem dosáhl i napodruhé cíle jako nejrychlejší ve třídě do 1600 ccm s poměrně vysokou průměrnou rychlostí svých jízd a tým Motorsport mohl začít slavit svůj další triumf. První místo ve třídě a druhé v absolutním pořadí, jezdec zhodnotil své šternberské vystoupení takto:

„Byl to úspěšný závodní den, vůz potvrdil dosaženými časy svoji konkurenceschopnost a vítězství na Ecce Homo je velikou odměnou pro mě i pro celý realizační tým. Mé poděkování patří vedoucím pracovníkům z VW Auto Enge v Liberci. Bez jejich pomoci bych na startu závodu asi nestál. Rovněž děkuji za podporu soukromému pivovaru ve Svijanech, kde naše úspěšná spolupráce trvá již více jak deset let, ale nesmím zapomenout ani na podporu firmy Autoslužby Pavlišta z Jablonce nad Nisou a dalších.“



PR 17.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar