Jänner Rally s výborným obsazením
S Jänner Rallye vstupuje rakouské mistrovství do nové sezóny, stejně jako mistrovství české, jehož je vrcholná událost v Mühlviertelu opět součástí. Soutěž přilákala také špičkové hvězdy mezi evropskými esy v rallye díky skutečnosti, že Jännerrallye je také začátkem ERC, European Rallye Championship.
Dá se tak očekávat pikantní duel mistrů obou zemí, tedy Raimunda Baumschlagera a Jana Kopeckého, oba s vozy Škoda Fabia S2000. Baumschlager vyhrál Jänner rallye již třikrát, Kopecký je po svém letošním vítězství obhájcem titulu. Naděje na čelní umístění mají také Beppo Harrach (Mitsubishi Evo IX), v poslední době stále silnější Mario Saibel (Mitsubishi Evo X Mühlviertel) a Kris Rosenberger ve voze VW Polo S2000.
Frakci S2000 budou v Mühlviertelu tvořit především čeští jezdci. Ovšem ti nejlepší z nejlepších. Pavel Valoušek přijede s vozem Peugeot 207, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák a Roman Odložilík s vozy Škoda Fabia S2000. Rovněž nelze zapomenout na trojnásobného vítěze Jänner Rallye (2005, 2007, 2008) Václava Pecha s vozem Mini Cooper nebo českého mistra v 2WD Jana Černého s vozem Škoda Fabia.
Po půlroční pause se za volant Mitsubishi Lancer vrací Martin Semerád, který na trať zimní soutěže vyrazí se startovním číslem 19.
Ovšem tajným favoritem je Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000, který dosáhl úspěchů jak ve francouzském mistrovství v roce 2006, kdy vyhrál Rallye Antibes Cote d’Azur. O rok později vyhrál čtyři ze šesti rallye v polském mistrovství a zajistil si titul, který obhájil i v letech 2008 a 2009, než ho v roce 2010 opět zlákalo mistrovství francouzské. Zde Bouffier pokračoval ve svém vítězném tažení, které korunoval třemi vítězstvími a třemi dalšími místy na stupních vítězů a stal se poprvé mistrem Francie. V roce 2011 odjel Bryan Bouffier svou první kompletní sezónu v IRC, kde hned na úvod vyhrál Rallye Monte Carlo. Po druhém místě na Jaltě (Ukrajina) a dvou třetích místech v San Remu a ve Skotsku ukončil IRC na pátém místě.
Dalším Francouzem s potenciálem na vítězství ve startovním poli je určitě Francois Delecour se stejným vozem. Tento 50letý hrdina WRC minulých dní zažil vrchol své kariéry v roce 1993, kdy i přes tři vítězství v mistrovství světa (Portugalsko, Korsika, Španělsko), dvě druhá místa (Monte Carlo, Nový Zéland) a jedno třetí místo (San Remo) těsně podlehl v celkové klasifikaci Finovi Juhovi Kankkunenovi. V následujícím roce oslavil Delecour v Monte Carlu své čtvrté a dosud poslední vítězství v závodě mistrovství světa.
O další nadšení mezi milovníky nostalgie v rallye se opět postará Stig Blomqvist s Mitsubishi Evo IX. Velmi zajímavým mužem je také Kajetan Kajetanowicz, mistr Polska v posledních třech letech, pojede se Subaru Impreza.
Stabilitu ve spojení s rutinou naopak slibuje posádka Hermann Gaßner/Karin Thannhäuser s Mitsubishi Evo X. Čtyři německé titulu mistra (1995, 2003, 2007, 2008), tři celková vítězství v Mitropa cupu (2007, 2008, 2010) a jeden rakouský titul mistra ve skupině N (2005), to jsou jen výňatky z úspěšné statistiky těchto dvou účastníků z Bavorska.
Ve třídách 12 a 14 (národní divize P2), které se nezapočítávají do European Rallye Championship, budou nadšení milovníků motoristického sportu určitě vyvolávat Christof Klausner a Niki Glisic. Klausner nasadí svůj vůz Audi Urquattro, který získal v roce 2005 od obchodníka se šrotem v Salcburku za 4 000 eur. Od té doby investoval do legendárního vozu 70 000 eur. A když se specialista na drifty Glisic vrhne s BMW M3 do zatáček v Mühlviertelu, buší každé srdce milovníka rallye na maximum. A třešnička na dortu přichází z Německa. Aaron Burkhardt, juniorský mistr světa v rallye 2010, přislíbil svou účast na Jännerrallye s vozem Lancia Delta Integrale.
Čtvrtek 3. ledna 2013
Pátek 4. ledna 2013
Sobota 5. ledna 2013
Frakci S2000 budou v Mühlviertelu tvořit především čeští jezdci. Ovšem ti nejlepší z nejlepších. Pavel Valoušek přijede s vozem Peugeot 207, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák a Roman Odložilík s vozy Škoda Fabia S2000. Rovněž nelze zapomenout na trojnásobného vítěze Jänner Rallye (2005, 2007, 2008) Václava Pecha s vozem Mini Cooper nebo českého mistra v 2WD Jana Černého s vozem Škoda Fabia.
Po půlroční pause se za volant Mitsubishi Lancer vrací Martin Semerád, který na trať zimní soutěže vyrazí se startovním číslem 19.
Ovšem tajným favoritem je Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000, který dosáhl úspěchů jak ve francouzském mistrovství v roce 2006, kdy vyhrál Rallye Antibes Cote d’Azur. O rok později vyhrál čtyři ze šesti rallye v polském mistrovství a zajistil si titul, který obhájil i v letech 2008 a 2009, než ho v roce 2010 opět zlákalo mistrovství francouzské. Zde Bouffier pokračoval ve svém vítězném tažení, které korunoval třemi vítězstvími a třemi dalšími místy na stupních vítězů a stal se poprvé mistrem Francie. V roce 2011 odjel Bryan Bouffier svou první kompletní sezónu v IRC, kde hned na úvod vyhrál Rallye Monte Carlo. Po druhém místě na Jaltě (Ukrajina) a dvou třetích místech v San Remu a ve Skotsku ukončil IRC na pátém místě.
Dalším Francouzem s potenciálem na vítězství ve startovním poli je určitě Francois Delecour se stejným vozem. Tento 50letý hrdina WRC minulých dní zažil vrchol své kariéry v roce 1993, kdy i přes tři vítězství v mistrovství světa (Portugalsko, Korsika, Španělsko), dvě druhá místa (Monte Carlo, Nový Zéland) a jedno třetí místo (San Remo) těsně podlehl v celkové klasifikaci Finovi Juhovi Kankkunenovi. V následujícím roce oslavil Delecour v Monte Carlu své čtvrté a dosud poslední vítězství v závodě mistrovství světa.
O další nadšení mezi milovníky nostalgie v rallye se opět postará Stig Blomqvist s Mitsubishi Evo IX. Velmi zajímavým mužem je také Kajetan Kajetanowicz, mistr Polska v posledních třech letech, pojede se Subaru Impreza.
Stabilitu ve spojení s rutinou naopak slibuje posádka Hermann Gaßner/Karin Thannhäuser s Mitsubishi Evo X. Čtyři německé titulu mistra (1995, 2003, 2007, 2008), tři celková vítězství v Mitropa cupu (2007, 2008, 2010) a jeden rakouský titul mistra ve skupině N (2005), to jsou jen výňatky z úspěšné statistiky těchto dvou účastníků z Bavorska.
Ve třídách 12 a 14 (národní divize P2), které se nezapočítávají do European Rallye Championship, budou nadšení milovníků motoristického sportu určitě vyvolávat Christof Klausner a Niki Glisic. Klausner nasadí svůj vůz Audi Urquattro, který získal v roce 2005 od obchodníka se šrotem v Salcburku za 4 000 eur. Od té doby investoval do legendárního vozu 70 000 eur. A když se specialista na drifty Glisic vrhne s BMW M3 do zatáček v Mühlviertelu, buší každé srdce milovníka rallye na maximum. A třešnička na dortu přichází z Německa. Aaron Burkhardt, juniorský mistr světa v rallye 2010, přislíbil svou účast na Jännerrallye s vozem Lancia Delta Integrale.
Čtvrtek 3. ledna 2013
08:30 – 13:30 h | Technická přejímka |
10:00 – 15:00 h | Shakedown Freistadt/Trölsberg |
16:00 – 17:00 h | Prezentace účastníků na náměstí ve Freistadtu |
19:00 – 21:30 h | Prezentace účastníků - start |
Pátek 4. ledna 2013
07:30 h | Start 1. etapy |
10:40, 14:25,17:45 h | Regrouping Freistadtská Veletržní hala |
20:40 h | Dojezd 1. denní etapy |
Sobota 5. ledna 2013
7:10 h | Start 2. denní etapy |
10:21 a 14:47 h | Regrouping Veletržní hala |
17:05 h | Dojezd do cíle |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout