Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jan Černý zářil v Rally Mille Miglia

Italské Rally Mille Miglia, soutěže zařazené do Mistrovství Evropy se s Citroënem DS3 R3T zúčastnila dvojice Jan Černý a Pavel Kohout. A vedla si znamenitě, zvláště, když vezmeme v úvahu, že domácí jezdci jsou na asfaltu hodně silní.

To ostatně poznal i Juha Hänninen, který se Škodou Fabia S2000 obsadil až čtvrtou příčku. Černý tady v minulosti startoval s Renaultem Clio R3 a se Subaru Impreza Sti.
„První etapa vedla po klasických zamotaných, italských silničkách s mnoha vracáky a serpentinami. Je to něco naprosto jiného od toho, co známe z České republiky. Musí se tady jet úplně jiná stopa než ta, na kterou jsem zvyklý za čtyři roky mého závodění. Je to ale skutečný soutěžácký nářez a já si to užívám jak jen to jde,“ říkal v cli první etapy Rally Mille Miglia Honza Černý, kterému se podařilo zajet několik velmi dobrých časů. Až do poslední RZ se držel na druhém místě v kategorii dvoukolek za domácím Simonem Campedellim, rovněž s Citroënem DS3 R3T. Po poslední RZ ale Černý ztratil svou pozici a klesl o 2,3 s na třetí místo. „Auto fungovalo během celého dne perfektně, ale v poslední a nejdelší zkoušce nám začaly téměř od začátku odcházet brzdy. Musel jsem trochu zvolnit a změnit styl jízdy. Do zatáček jsme tak jeli mnohem více smyky než normálně. Ztratili jsme trochu času, ale podle ohlasů jsme asi potěšili fanoušky kolem tratě, kterým se jízda asi líbila,“ sděluje s úsměvem na tváři Jan Černý.
V průběhu první etapy všechny účastníky potrápilo počasí, které začalo úřadovat už během první RZ ve čtvrtek večer. Do ní totiž část soutěžících odstartovala ještě za sucha, ale zbytek už za deště. I v pátek se od rána nad Lago di Garda honily dešťové mraky, ze kterých se občas k zemi snášely provazy deště. Jen málokdo tušil, kdy a kde zrovna zaprší, a proto se volba pneumatik stala trochu alchymií. „My jsme do každé sekce vždy vybrali trochu kompromisní volbu pneumatik, která se nám vyplatila. Nebyla to nikdy úplně nejlepší volba, ale nemůžu říct, že bychom díky pneumatikám nějak výrazně ztráceli. I tohle je rally,“ dodává Jan Černý, který byl po první etapě třetí v kategorii dvoukolek a absolutně třináctý.
Hned v úvodu druhého dne se Černému podařilo dostat se na druhou příčku, a když pak na nejdelší rychlostní zkoušce soutěže přišel technický problém dosud vedoucího jezdce dvoukolek, nabídnutou šanci využili, a vedení udrželi.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vezou z Itálie poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, které si přidali k triumfu na Jänner Rally, kde kategorii dvoukolek také ovládli. Tím také vedou tabulku v kategorii dvoukolek. V absolutní klasifikaci Rally Mille Miglia obsadili vynikající desáté místo. Před ním skončily pouze silnější vozy kategorie S2000.
Jan Černý v cíli: „Jsem strašně šťastný. Vyhrát zde je naprosto snový výsledek. Hodně jsme se celý závod snažili a velkou přípravu jsme startu tady věnovali už několik týdnů předem. Věděl jsem, že jestli tady na těžkých italských asfaltech chceme uspět, musíme do toho jít naprosto naplno. Samozřejmě, k vítězství nám pomohl technický problém jinak nedostižného Campdelliho, ale taková je rally. Naše auto během celé soutěž fungovalo na jedničku, jen jsme měli drobnější problém s brzdami, které ztrácely účinnost, ale i možná proto jsme jeli tak rychle.“


1.Basso – DottaFord Fiesta S200003:00:28.2
2.Andreucci P. – Andreussi A.Peugeot 207 S2000+01:18.3
3.Scandola – D'AmoreŠkoda Fabia S2000+01:54.3
4.Hänninen – MarkkulaŠkoda Fabia S2000+02:14.6
5.Gamba – InglesiPeugeot 207 S2000+03:13.2
6.Albertini – ScattolinPeugeot 207 S2000+03:38.2
7.Betti – BaronePeugeot 207 S2000+06:28.3
8.Signor – BernardiŠkoda Fabia S2000+07:12.9
9.Gyoshev – SpasovPeugeot 207 S2000+10:59.0
10.Černý – KohoutCitroën DS3 R3T+:12:28.6



J.Lasík 25.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar