Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford startuje v Rallye Dakar 2014

Tým Ford Racing potvrdil záměr zúčastnit se obávané soutěže Dakar 2014, která se bude konat v Jižní Americe od 5. do 18. ledna 2014. Ford nasadí dva speciálně upravené vozy Ford Ranger.

Technickou přípravu vozů zajistí Neil Woolridge Motorsport z jihoafrického Pietermaritzburgu, zatímco o logistiku se postará německá společnost South Racing. Podobně mezinárodní bude rovněž jezdecká sestava. Utvoří ji rodilý Jihoameričan Lucio Alvarez a Chris Visser z JAR.
Posádku prvního ze dvou vozů Ford Ranger utvoří Lucio Alvarez a Ronnie Graue. Oba patří k mladší generaci soutěžních jezdců, a s Dakarem již mají bohaté zkušenosti. Při prvním startu v roce 2011 dojeli celkově sedmnáctí, v roce 2012 se probojovali už na páté místo a v letošním ročníku jeli třetí, dokud je technická závada neodsunula na 27. pozici. Důkazem jejich nasazení a jezdeckých schopností bylo to, že se z této pozice dokázali vyšplhat na desátou příčku konečného pořadí v cíli.
Do druhého Fordu Ranger usednou Chris Visser a navigátor Japie Badenhorst, kteří jezdí jihoafrické soutěže cross country. Aktuálně vedou průběžné pořadí seriálu 2013 Donaldson South Africa National Cross Country Championship. Na Dakaru budou startovat poprvé.
Rallye Dakar 2014 bude již pětatřicátá v pořadí a po šesté za sebou se pojede v Jižní Americe. Trať bude jako obvykle velmi náročná. Soutěž začne 5. ledna v argentinském Rosariu a skončí 18. ledna v chilském Valparaisu. Mezitím čeká na posádky třináct soutěžních etap o celkové délce 8500 km.



Ford Ranger 4x4 Double Cab
Motor: celohliníkový Ford V8 5,0 l s nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů
Řídicí jednotka:Magneti Marelli
Výkon: 260 kW při 4500/min
Točivý moment:560 Nm při 4100/min
Max. otáčky: 5500/min
Spotřeba paliva: 90 l/100 km při závodění v písku
28 l/100 km v běžném provozu
Karoserie: kompozitová
Podvozek: nezávislé zavěšení vpředu i vzadu
Dva tlumiče BOS pro každé kolo
Stabilizátor vpředu i vzadu
Brzdy:Brembo, vzadu chlazené vodou, vpředu vzduchem
Objem nádrže: 500 l
Převodovka: šestistupňová sekvenční Sadev
Diferenciály: samosvorné vpředu i vzadu
Nejvyšší rychlost:170 km/h
Hmotnost:1975 kg

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar