FIA WTCC - první čínské vítězství v MS
Světový šampionát cestovních automobilů FIA WTCC pokračoval dvěma závody – na rakouském Salzburgringu a v ruské Moskvě. Opět všechny čtyři jízdy vyhrál Citroën a poprvé se radoval také čínský jezdec.
Yvan Muller plně využil výhody startu z pole position prvního závodu a připsal si už třetí vítězství. Nicméně ani jemu se smůla nevyhnula ve druhém závodě, kdy byl účastníkem řetězové havárie. José-María López dovedl celý víkend od umístění na podiu v prvním závodě až k vítězství ve druhé
Díky slunečnému počasí zavítaly na Salzburgring davy fanoušků. Muller a Loeb stáli v prvním závodě v první řadě,Lopez startoval ze čtvrté řady vedle Coronela. Když zhasla startovací světla, Yvan Muller do první zatáčky na vedoucí pozici. Za ním se ale děly věci - Coronel dojel Loeba, čehož využil López a odvážným manévrem se dostal na druhou pozici. Oba Citroëny C - Elysée WTCC si rychle vypracovaly náskok, zatímco Loeb zkusil napodobit kousek Coronela.
V osmém kole dostal López smyk v šikaně a Coronel ho vystřídal na druhém místě. Až na šachovnicový praporek už se nic nezměnilo - vyhrál Muller před Coronelem, Lópezem a Loebem.
Deset nejlepších z kvalifikace v obráceném pořadí se vydalo na trať druhého závodu. Po startu byl Muller vytlačený až na trávu, aby pak naboural do svodidel a narazil do něho další pilot. Na trati se objevil safety car, a Muller musel zamířit do depa. Červený praporek zastavil závod a mechanici se vrhli na opravu jeho vozu, ale Muller se rozhodl dále nepokračovat, neboť už byl o kolo zpět za ostatními piloty.
Po opětovném odstartování figuroval López za čtveřicí vozů Civic v pořadí Targuini, Monteiro, Michelisz a Banani. Argentinský pilot pak předvedl heroický výkon, když předjel postupně všechny před sebou. Pechito si pak dojel pro třetí vítězství sezony a zvýšil náskok v čele šampionátu. Sébastien Loeb se dlouho držel přilepený za Morbidelim, aby nakonec skončil sedmý po předjetíBenaniho.
Yvan Muller: „V prvním závodě jsem neměl dobrý start, ale byl dost dobrý na to, abych si udržel vedení. V několika úvodních kolech jsem nechtěl moc útočit. Chtěl jsem, aby tlak v pneumatikách narůstal postupně a vyhnul se případným problémům před cílem. Pomaličku jsem zvyšoval náskok na Pechita a pak i na Coronela. Když jedete osamoceni na čele, pak vám Salzburgring připadne jako komplexní okruh. Ve druhém závodě jsem měl lepší start než Pechito. Dohonil jsem ho, ale vytlačil mě mimo trat až na trávu. Vrátil jsem se na dráhu, ale byl jsem sestřelen dalším autem..“
Závod 1
Závod 2
Ma Qing Hua se zapsal do historie
Další dějství se odehrálo na městském okruhu v Moskvě, kde se také přepisovala historie - Ma Qing Hua jako první čínský pilot vůbec vyhrál závod FIA mistrovství světa. Druhým hrdinou dne se stal José-María Lopez, vítěz první jízdy.
López využil svého postavení na pole position a v první zatáčce vedl před dvojicí Tarquinim a Monteirem. Po jejich vzájemné kolizi argentinský pilot Citroënu šel do vedení následován dvojicí Tarquini a Loeb. Na páté pozic Muller zbytečně neplýtval časem a šel přes Monteira. Oba se prali o své pozice, čehož využil Chilton. Ve vedení se držel López, jemuž se podařilo náskok ještě vystupňovat a zaznamenat čtvrté vítězství. Loeb se sice snažil využít každou příležitost k předjetí, ale nakonec dojel třetí za Tarquinim. Muller dokázal v posledním kole předjet Chiltona a připsat si 4. místo. V prvním vystoupení ve FIA WTCC držel Ma Qing Hua krok s nejrychlejšími piloty, přestože se zdržel na startu kvůli problémům s převodovkou.
Na startu druhého závodu zůstal López viset na startovním roštu kvůli problémům s převodovkou. I když Ma Qing Hua startoval z prvního místa, na úvodní zatáčce byl až třetí za dvojicí Valente a Michelisz. Muller sice dobře odstartoval, ale pak se dostal do kolize s jiným vozem a skončil devátý hned za Loebem.
Veliká bitva se strhla mezi Micheliszem a Ma Qing Huem. Oba bojovali bok po boku, pilot Citroënu vedl do poloviny závodu. Právě v tom okamžiku byl Valente penalizován za pozdní příjezd na startovací rošt. Muller se tak probil na druhé místo za Ma Qing Hua. Čínský pilot si počínal velice sebevědomě a udržel veterána na uzdě a jako první projel cílem. Po odpadnutí Morbidelliho se Sébastien Loeb posunul na 5. Pozici.
José - María López: „I když jsem startoval z první pozice, neměl jsem nic jistého díky dobrému startu Civiců, ale podařilo se mi vedení udržet. Nebyl už jsem sice tak úspěšný v druhém závodě, ale to se stává. Opouštím Moskvu na čele celkového pořadí mistrovství světa a to je nejdůležitější.“
Ma Qing Hua: „ Není jednoduché vstupovat do sezony uprostřed rozjetého seriálu, ale pracovali jsme velice tvrdě, abychom to zvládli. Závody byly hodně vzrušující. Musel jsem tvrdě bojovat, abych se dostal například přes Norberta Micheliszce. Doufám, že budu moci pokračovat tímto stylem i v budoucnu.“
Yvan Muller: „Přes frustrující čas v kvalifikaci se mi nakonec podařilo nashromáždit tolik bodů jako Pechitovi. Škoda, že jsem byl sestřelen jiným pilotem v druhém závodě hned na začátku, mohl jsem vyhrát. Ke konci jsem se dostal k Maovi, ale abych ho předjel, potřeboval bych ještě o pár kol více.“
Sébastien Loeb: „Strávil jsem první závod za zády Tarquiniho, ale on nezaváhal. Třetí místo je dobré. V druhém závodě jsem udělal chybu, ale tvrdě jsem bojoval, abych byl zpět. Páté místo sice není ideální, ale důležité jsou body.“
Závod 1
Závod 2
Mistrovství světa pilotů
JL 10.6.2014
Díky slunečnému počasí zavítaly na Salzburgring davy fanoušků. Muller a Loeb stáli v prvním závodě v první řadě,Lopez startoval ze čtvrté řady vedle Coronela. Když zhasla startovací světla, Yvan Muller do první zatáčky na vedoucí pozici. Za ním se ale děly věci - Coronel dojel Loeba, čehož využil López a odvážným manévrem se dostal na druhou pozici. Oba Citroëny C - Elysée WTCC si rychle vypracovaly náskok, zatímco Loeb zkusil napodobit kousek Coronela.
V osmém kole dostal López smyk v šikaně a Coronel ho vystřídal na druhém místě. Až na šachovnicový praporek už se nic nezměnilo - vyhrál Muller před Coronelem, Lópezem a Loebem.
Deset nejlepších z kvalifikace v obráceném pořadí se vydalo na trať druhého závodu. Po startu byl Muller vytlačený až na trávu, aby pak naboural do svodidel a narazil do něho další pilot. Na trati se objevil safety car, a Muller musel zamířit do depa. Červený praporek zastavil závod a mechanici se vrhli na opravu jeho vozu, ale Muller se rozhodl dále nepokračovat, neboť už byl o kolo zpět za ostatními piloty.
Po opětovném odstartování figuroval López za čtveřicí vozů Civic v pořadí Targuini, Monteiro, Michelisz a Banani. Argentinský pilot pak předvedl heroický výkon, když předjel postupně všechny před sebou. Pechito si pak dojel pro třetí vítězství sezony a zvýšil náskok v čele šampionátu. Sébastien Loeb se dlouho držel přilepený za Morbidelim, aby nakonec skončil sedmý po předjetíBenaniho.
Yvan Muller: „V prvním závodě jsem neměl dobrý start, ale byl dost dobrý na to, abych si udržel vedení. V několika úvodních kolech jsem nechtěl moc útočit. Chtěl jsem, aby tlak v pneumatikách narůstal postupně a vyhnul se případným problémům před cílem. Pomaličku jsem zvyšoval náskok na Pechita a pak i na Coronela. Když jedete osamoceni na čele, pak vám Salzburgring připadne jako komplexní okruh. Ve druhém závodě jsem měl lepší start než Pechito. Dohonil jsem ho, ale vytlačil mě mimo trat až na trávu. Vrátil jsem se na dráhu, ale byl jsem sestřelen dalším autem..“
Závod 1
1. Muller | Citroën C-Elysée WTCC |
2.Coronel | Chevrolet RML Cruze TC1 |
3.López | Citroën C-Elysée WTCC |
4.Loeb | Citroën C-Elysée WTCC |
5.Monteiro | Honda Civic WTCC |
6.Chilton | Chevrolet RML Cruze TC1 |
7.Bennani | Honda Civic WTCC |
8.Tarquini | Honda Civic WTCC |
9.Michelisz | Honda Civic WTCC |
10.Morbidelli | Chevrolet RML Cruze TC1 |
Závod 2
1.López | Citroën C-Elysée WTCC |
2.Tarquini | Honda Civic WTCC |
3.Monteiro | Honda Civic WTCC |
4.Michelisz | Honda Civic WTCC |
5.Coronel | Chevrolet RML Cruze TC1 |
6.Morbidelli | Chevrolet RML Cruze TC1 |
7.Loeb | Citroën C-Elysée WTCC |
8.Bennani | Honda Civic WTCC |
9.Munnich | Chevrolet RML Cruze TC1 |
10.Kozlovkiy | Lada Granta 1.6T |
Ma Qing Hua se zapsal do historie
Další dějství se odehrálo na městském okruhu v Moskvě, kde se také přepisovala historie - Ma Qing Hua jako první čínský pilot vůbec vyhrál závod FIA mistrovství světa. Druhým hrdinou dne se stal José-María Lopez, vítěz první jízdy.
López využil svého postavení na pole position a v první zatáčce vedl před dvojicí Tarquinim a Monteirem. Po jejich vzájemné kolizi argentinský pilot Citroënu šel do vedení následován dvojicí Tarquini a Loeb. Na páté pozic Muller zbytečně neplýtval časem a šel přes Monteira. Oba se prali o své pozice, čehož využil Chilton. Ve vedení se držel López, jemuž se podařilo náskok ještě vystupňovat a zaznamenat čtvrté vítězství. Loeb se sice snažil využít každou příležitost k předjetí, ale nakonec dojel třetí za Tarquinim. Muller dokázal v posledním kole předjet Chiltona a připsat si 4. místo. V prvním vystoupení ve FIA WTCC držel Ma Qing Hua krok s nejrychlejšími piloty, přestože se zdržel na startu kvůli problémům s převodovkou.
Na startu druhého závodu zůstal López viset na startovním roštu kvůli problémům s převodovkou. I když Ma Qing Hua startoval z prvního místa, na úvodní zatáčce byl až třetí za dvojicí Valente a Michelisz. Muller sice dobře odstartoval, ale pak se dostal do kolize s jiným vozem a skončil devátý hned za Loebem.
Veliká bitva se strhla mezi Micheliszem a Ma Qing Huem. Oba bojovali bok po boku, pilot Citroënu vedl do poloviny závodu. Právě v tom okamžiku byl Valente penalizován za pozdní příjezd na startovací rošt. Muller se tak probil na druhé místo za Ma Qing Hua. Čínský pilot si počínal velice sebevědomě a udržel veterána na uzdě a jako první projel cílem. Po odpadnutí Morbidelliho se Sébastien Loeb posunul na 5. Pozici.
José - María López: „I když jsem startoval z první pozice, neměl jsem nic jistého díky dobrému startu Civiců, ale podařilo se mi vedení udržet. Nebyl už jsem sice tak úspěšný v druhém závodě, ale to se stává. Opouštím Moskvu na čele celkového pořadí mistrovství světa a to je nejdůležitější.“
Ma Qing Hua: „ Není jednoduché vstupovat do sezony uprostřed rozjetého seriálu, ale pracovali jsme velice tvrdě, abychom to zvládli. Závody byly hodně vzrušující. Musel jsem tvrdě bojovat, abych se dostal například přes Norberta Micheliszce. Doufám, že budu moci pokračovat tímto stylem i v budoucnu.“
Yvan Muller: „Přes frustrující čas v kvalifikaci se mi nakonec podařilo nashromáždit tolik bodů jako Pechitovi. Škoda, že jsem byl sestřelen jiným pilotem v druhém závodě hned na začátku, mohl jsem vyhrát. Ke konci jsem se dostal k Maovi, ale abych ho předjel, potřeboval bych ještě o pár kol více.“
Sébastien Loeb: „Strávil jsem první závod za zády Tarquiniho, ale on nezaváhal. Třetí místo je dobré. V druhém závodě jsem udělal chybu, ale tvrdě jsem bojoval, abych byl zpět. Páté místo sice není ideální, ale důležité jsou body.“
Závod 1
1.López | Citroën C-Elysée WTCC |
2.Tarquini | Honda Civic WTCC |
3.Loeb | Citroën C-Elysée WTCC |
4.Muller | Citroën C-Elysée WTCC |
5.Chilton | Chevrolet RML Cruze TC1 |
6.Qing Hua | Citroën C-Elysée WTCC |
7.Monteiro | Honda Civic WTCC |
8.Coronel | Chevrolet RML Cruze TC1 |
9.Michelisz | Honda Civic WTCC |
10.Huff | Lada Granta 1.6T |
Závod 2
1.Qing Hua | Citroën C-Elysée WTCC |
2.Muller | Citroën C-Elysée WTCC |
3.Bennani | Honda Civic WTCC |
4.Coronel | Chevrolet RML Cruze TC1 |
5.Loeb | Citroën C-Elysée WTCC |
6.Chilton | Chevrolet RML Cruze TC1 |
7.Michelisz | Honda Civic WTCC |
8.Morbidelli | Chevrolet RML Cruze TC1 |
9.Valente | Chevrolet RML Cruze TC1 |
10.Munnich | Chevrolet RML Cruze TC1 |
Mistrovství světa pilotů
1.José-María López | 209 |
2.Yvan Muller | 168 |
3.Sébastien Loeb | 161 |
4.Tiago Monteiro | 105 |
5.Gabriele Tarquini | 96 |
JL 10.6.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout