Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Edda Cup pokračuje v Radotíně s rekordní účastí

Opět po roce se v sobotu 7. září sjedou do Radotína závodníci Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cupu. Na trati od radotínské cementárny na Zadní Kopaninu bude bojovat na 130 závodníků o poháry pro nejrychlejší.

úPočtem startujících a jejich kvalitou se radotínský závod zařadí, k velké radosti promotéra celého seriálu radotínského rodáka Eduarda Patery, k největším vrchařským závodům u nás.
Na startu nebude chybět nikdo ze špičky Edda cupu, zatím vedoucí trio celkové klasifikace Petr Žáček na Audi Sport Quattro S1, Miroslav Černý na Škodě 130 L a Martin Čábela na Hondě Civic a jejich pronásledovatelé, dále například i v minulosti velmi úspěšní závodníci Tomáš Hank a Jiří Hák a další. Vedle nich se na startu představí mnoho zajímavých hostů nejen z prostředí automobilových závodů. Start v radotínském závodě si zopakuje herec Roman Skamene, v jednání je start i dalších známých tváří.
Bohužel vinou obstrukcí Autoklubu České republiky se jen v roli předjezdce představí reprezentant a dlouholetý úspěšný vrchař Petr Vojáček se zajímavým americkým sportovním vozem Kelmark GT. Vojáčkúv závodní vůz Nissan 350Z se ale na závodu zúčastní, jen s jiným jezdcem za volantem. Ten tak ještě rozšíří velmi pestrou přehlídku závodní techniky.
Radotínský závod ozdobí jedna závodní premiéra na vrchařské trati, tým Svijany Racing představí nejnovější speciál Ford Fiesta R5 pilotovaný průběžně vedoucím závodníkem třídy nejsilnějších závodních speciálů Tomášem Kučerou.
Vedle moderních aut tvoří, k potěše příznivců automobilových závodů, velkou část startovního pole kategorie historických závodních automobilů vyrobených do roku 1985. Diváci si zde budou moci připomenout úspěšné závodní škodovky s motory vzadu, hlavně legendární Škody 130 RS a LR, Ivan Nepraš bude startovat se Škodou 200 RS, která byla vyrobena jen ve třech kusech. Vedle škodovek se předtaví i závodní Alfa Romeo, BMW, Opely, dvanáctiválcový Jaguar XJS, několik automobilů Porsche 911, Renault Alpine, Mercedes 190, Fiat 124 Abarth, Saab 96, Renault 5 Turbo nebo Polonez 2000, s nímž pojede Viktor Doležal. Celkem je přihlášeno šedesát historiků.
Samotný závod sestává ze dvou dopoledních tréninkových jízd. Ve 13 hodin odstartuje první ze dvou závodních jízd. Pro diváky budou vytyčeny divácké prostory, hlavní krátce po startu u odbočky do lomu. Vzhledem k tomu, že trať se nachází v CHKO budou pořadatelé vůči případným nedisciplinovaným divákům obzvlášť nekompromisní. Naopak všechny rozumné a ukázněné diváky jezdci i pořadatelé ČM ZAV vítají a doufají, že na trati, která hostila ve vzdálenější závodní historii rychlostní zkoušku při několika ročnících Rallye Berounka a ještě nedávno zde závodili účastníci Pražských rallysprintů, uvidí zajímavé závody.


ZAV Radotín - divácká místa

Depo, zde je velký stánek s občerstvením a samozřejmě možnost si prohlédnout veškeré závodní vozy


Start, cca 100m od depa

Jak depo, tak start bude ozvučený s brilantním komentářem Jardy Malíka.
Divácké místo č.1. Sto metrů za startem je pravá pravoúhlá zatáčka na širokém asfaltě. Zde ještě hrají roli studené pneu...DM je velmi omezené za svodidly vlevo.


DM č.2

Odbočka do lomu, je to hlavní divácké místo. Bude zde občerstvení a radar, který znáte z našich obcí. Při pražských rallysprintech zde bývalo nabito... Uvidíte rychlý příjezd přes můstek v pravé zatáčce, objetí ostrůvku odbočky a výjezd rychlou levou zatáčkou na hlavní silníci.


DM č.3

Pravý vracák, asi 100m pod cílem. Opět omezený divácký prostor.

DM č.4

Cílová zatáčka, omezený výhled na výjezd ze zatáčky. Možnost prohlédnout si závodní vozy.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar