Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Edda Cup Benecko - hodnocení tříd (I)

Jak jsme slíbili v předchozím článku, podíváme se na výsledky v jednotlivých třídách ze závodu automobilů do vrchu, který se jel o víkendu na takřka čtyři kilometrů dlouhé trati z Vrchlabí směrem na Benecko.

N 1400

Chudobka třída na jejímž staru se objevily jen dva vozy a tři jezdci. V sobotu zvítězil na Peugeotu 106 Petr Žežulka o odjel domů. Za ním skončil Václav Kapal na totožném voze. Třetí skončil Jiří Šrajer, který snad vytahuje Fiata Cinquecento a závodní kombinézu jen jednou v roce na závod ve Vrchlabí. V neděli vyhrál Václav Kapal před Jiřím Šrajerem.


N 1600

Boj o vítězství a další pořadí je v této nabité třídě 12 jezdců napínavý a rozhodují setiny sekund. V sobotu byl o necelých 6 desetin nejrychlejší Antonín Široký na Peugeotu 106. V neděli měl smůlu, když musel měnit převodovku, to sice stihnul včas, ale hned v první jízdě v retardéru trefil sud, a rázem nabobtnalo 15 trestnými sekundami a bylo po nadějích na slušné umístění. V sobotu skončil druhý Mirek Pribula na Hondě Civic, když si dokázal třetího Roberta Pecinu na Hondě CRX udržet za sebou. V neděli Pribula sice penalizací Širokého o jednoho soupeře přišel, ale závodit musel naplno protože Robert byl za ním jen těsně a nakonec rozhodlo pouhých 7 desetin. Na třetím místě skončil Jaroslav Fikota na Hondě Civic. V rámci třídy je vypsán Saxo cup, který vyhrál Petr Brousek. Závodilo 5 jezdců., resp. 4 závodníci a jedna dáma, Šárka Fajkošová, pro kterou byl start ve Vrchlabí narozeninovým dárkem.


N 2000

Jen čtyři jezdci se sešli na startu, této ještě nedávno silně obsazované třídy. V sobotu zvítězil Tomáš Hank na Hondě Acura, který i po tom, co v pátek vydal spoustu energie při stavbě tratě, nemluvě o podílu na administrativním zajištění závodu, dokázal na domácí trati zajet nejrychlejší čas. Za ním skončili dva jezdci Gekon racing teamu druhý Petr Tvaroh a třetí Jaroslav Vaňátko také na Hondě Acura. V neděli měl v první jízdě smůlu Tomáš Hank, kdy se motoru, z úplně neznámé příčiny nedostalo tolik paliva, kolik by k plnému výkonu potřeboval, vinou čehož skončil třetí. Nedělní závod pro Gekon RT vyhrál Petr Tvaroh před týmovým kolegou Jaroslavem Vaňátkem.


N +2000

Ani zde se nesešla bůhvíjaká účast. Jeden z kmenových jezdců, Martin Lev, staví novou Imprezu, a na závodech se objevuje jen jako mechanik, obzvláště po extempore na Ještědu, kde na půjčeném autě jezdil moc rychle, mu už nikdo nikdy nikde nic nepůjčí. V sobotním závodě zvítězil Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX, kterému se obzvlášť povedla druhá jízda. Druhý skončil Zdeněk Hořánek také na EVO IX. Třetí místo vybojoval na Subaru Impreza Sti František Hubr. V neděli se zlepšil Zdeněk Hořánek, proti sobotě ještě dokázal na trati najít místa, kde ušetřil celkem 3 s na jízdu. I přes to, že se Jirka Hák taky zlepšil na nedělní Hořánkovu formu neměl a skončil druhý. Třetí dojel opět František Hubr. Čtvrtý skončil Miloš Feigl na Mitsubishi Lancer EVO IX, který zvlášť ve Vrchlabí ukázal jaký pokrok v přístupu k závodění udělal.


E 1400

Špičkovou třídu tvoří špičkoví závodníci na špičkově připravených strojích. Miroslav Černý na Škodě 130 L dvakrát zvítězil, ale do poslední chvíle nemá nic jistého, byť zajíždí časy v absolutní Top 5. Oni i totiž jeho soupeři jsou hodně rychlí. Junior Lukáš Kubíček je už prověřený, důstojný soupeř, ale docela rychle vyrostl další junior David Černý, který se s velmi rychlým Pick-upem Škoda, ovšem s motorem Kawasaki překvapivě rychle zlepšuje a učí. Jedním třetím místem a druhým místem v neděli, kdy zaostal za vítězným Černým jen o 2 desetiny se zařadil k elitě této třídy.


E 1600

Hned v sobotu ráno v první tréninkové jízdě přišla třída o čtyři účastníky. Otci a synu Podhajských vypověděl poslušnost motor Škody pick-up a dalšímu rodinému duu Tichých se porouchala Puma. Ti neváhali a odjeli domů, tedy spíš do garáže do Prahy spravovat a v neděli už byli na startu. Mezi osmi závodníky vybojoval dvojité vítězství Jan Reiss na Škodě 130 RS. Druhý skončil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX, který i přes to, že jel na maximum možností svého stroje, nechyboval a na Jana Reisse nestačil. S třetím místem v sobotu byl spokojený Karel Salaba na Citroenu AX.


E 2000

Hodně vzruchu přinesl start nového jezdce s novým vozem. Tomáš Housa si pořídil závodní Fabii původně z dílen týmu Michl motorsport, bohužel vůz neodpovídá úplně předpisům Edda cupu, což způsobilo neklid mezi soupeři. Vedení závodu rozhodlo, jelikož nešlo o úmyslné porušení, nebo ignorování předpisů, ale vůz byl zakoupen krátce před závodem z jiného seriálu, zapsat do technické karty vozu závady s povinností je odstranit do příštího závodu a na závod umístit do vozu závaží převyšující výhodu z neodpovídajícího stavu auta. I tak se ukázaly kvality auta i jezdce, který je dokáže naplno využít a Housa dvakrát s velkým náskokem zvítězit. Za jeho zády ovšem zuřil tuhý boj o místa na podiu. Vratislav Cinkl si mezi jízdami střihl trasu z Vrchlabí domů a zpět pro náhradní lebro na motocyklu, stačil se vrátit, s mechanikem namontovat a vybojovat druhé místo. Martin Čábela proti svým zvyklostem zajel v sobotu hned první jízdu nejrychleji, v druhé se mu už nedařilo a skončil třetí. V neděli se pořadí za prvním Housou přesypalo. Druhý skončil Pavel Baran na Renaultu Clio, Vráťovi Cinklovi asi chyběla rozcvička na motocyklu a skončil až třetí. I ostatní ze 13 jezdců, čímž se tato třída stala nejsilněji zastoupenou, předváděli hodnotné závodění.


E +2000

Depem se jen procházel Lukáš Suchomel, který letos přestoupil a jezdí, tedy spíš jezdil by rád, kdyby měl kde v závodech pod Autoklubem ČR. Mimochodem, v depu bylo lze spatřit i předsedu technické komise FAS AČR. Už při pohledu na tréninkové časy bylo jasné, že o vítězství budou bojovat Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI a Tomáš Kučera na Mitsubishi Lanncer EVO IX. Tomáš Kučera si závod pokazil hned v první výletem do botaniky. To ho ale nerozhodilo a v druhé zajel absolutně nejrychlejší čas víkendu. Vyhrál tak Tomáš Košek, za ním skončil Vladimír Liška na BMW M3 a třetí Jonas Bazevičius na naftovém Golfu s pohonem 4x4. V neděli obhájil Tomáš Košek vítězství, před Tomášem Kučerou, který si ani v neděli neodpustil demonstrovat svůj názor, že silnice z Vrchlabí na Benecko je na jeho vkus úzká. Třetí v neděli skončil Vladimír Liška. Zajímavostí byl start driftera Jana Baláže, který kromě velmi silného Nissanu GT-R 34 předvedl i velmi vysokou přítelkyni, obojí budilo asi stejnou pozornost.



J.Malík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar