Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dvě otázky pro Jana Černého

Honzo, vaši fanoušci netrpělivě sledovali průběh poslední rychlostní zkoušky Jänner rally a když se jim na monitorech ukázalo, že nepokračujete, tak několik z nich museli křísit. Co se vlastně na posledním měřeném úseku stalo?

Doufám, že s fanoušky to nakonec dopadlo dobře. Už krátce po startu do poslední erzety jsem cítil, že s autem není něco v pořádku. Asi šest kilometrů po startu se ozvaly dost nepříjemné rány a my se rozhodli zastavit. Nechtěl jsem riskovat větší poškození. Možná bychom do cíle dojeli, ale třeba taky ne. Auto jsem ze silnice odstavil do příkopu, abychom nikomu nevadili a poslední rychlostka se mohla bez omezení dojet. Ještě bylo o co bojovat a nechtěli jsme ovlivňovat závod. Naše auto pak mimo silnici asi budilo dojem, že jsme vycestovali ven a já dostal během půl hodiny asi sto sms zpráv, že to nevadí, že jsme to „zahodili“. Takže nezahodili, ale uklidili :)
Po rozebrání auta se zjistilo, že problém je v předním diferenciálu a budeme ho dál řešit. Začátkem února bychom moc rádi odstartovali v Lotyšsku na sněhové Liepäja Ventsplis rally. Na sněhu mě to moc baví a rád bych si vyzkoušel jízdu na dlouhých hřebech tak, jak se jezdí například při MS ve Švédsku.



Jaké jsou tvoje nejvíce pozitivní a nejvíce negativní zážitky z Jänner rally?

Celá soutěž byla pěkná. Moc těžká a zrádná, ale vážně pěkná. Nejpozitivnějším dojmem z téhle soutěže je to, že jsme do ní vůbec odstartovali s S2000. To byl můj sen. Strašně se mi líbily dvě sněhové erzety číslo dvě a tři. Měli jsme na ně dobře obutou malou pneumatiku 16“ s hroty a jízdu jsem si maximálně užil. Šli jsme na sněhu a ledu do toho a výsledkem byl 3. a 4. čas absolutně. To byla paráda. Povedla se nám i následující RZ 4, kde jsme na devatenácti kilometrech jeli necelých deset vteřin za Honzou Kopeckým. To má pro mě velkou váhu. Naopak nejhorším momentem pro mě kromě našeho odstoupení v závěru rally asi byla krizovka na první RZ, kde jsem byl kousek před cílem trochu delší na brzdy. Se štěstím jsme to ale ustáli.




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar