Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dakar Show neměla chybu

I přes nevlídné počasí, spíše podzimní než jarní, se v ochozech autodromu Sosnová sešlo několik tisíc diváků, aby konečně viděli na vlastní oči v akci dakarské speciály českých týmů. Až dosud se podobná akce u nás neuskutečnila a doufejme, že nebyla poslední.

Zároveň mohli sledovat soutěžení amatérských jezdců v několika třídách na paralelní trati nebo souboje Davida s Goliášem v podání truckera Davida Vršeckého s Buggyrou Big Boy a soutěžáka Josefa Petáka a malým Opelem Adam. Známý příbramský jezdec, který ve své kariéře startoval už s ledajakým automobilem si tak mohl otestovat novou techniku, s níž vyrazí do letošní sezony.
" Byť měl malý Vilík, jak žluté vozítko nazývá jeho jezdec Josef Peták, o více jak 900 koní menší výkon, tak v souboji s časem na sosnovském autodromu zvítězil. David Vršecký ale zase divákům ukázal obrovskou sílu a neuvěřitelnou ovladatelnost okruhové speciálu Big Boy, ze kterého sršela pára a nejel prakticky nikdy rovně, ale stále ve smyku," přibližuje atmosféru Petr Eliáš, tiskový mluvčí Autodromu Sosnová.


Škoda jen, že nepřijel ohlášený Martin Kolomý, za kterého za volantem Tatry 815 Fat Boy zaskakoval neméně zkušený Jaroslav Valtr a v Tatře Jamal neseděl šéf týmu Tomáš Vrátný, ale Filip Škrobánek. Tým KM Racing naopak přivezl oba kamióny Liaz, do kterých usedli Martin Macík ml. a Vlastimil Vildman.

Ty pak doplnil ještě Tomáš Ouředníček s H3 Evo, jenž se zúčastňuje soutěží typu baja nebo soutěží cross country. Legendární „veteránský“ Liaz se startovním číslem 627 kdysi i dnes pilotoval Jiří Moskal, tentokrát společně s majitelem vozu Tomášem Pourem, který jej před lete zrestauroval do současné podoby. Oba s ním pak na začátku letošního roku vyrazili po stopách dakarské rallye až do Senegelu.

Škoda, že nepřijeli Aleš Loprais ani Tomáš Tomeček, třeba napřesrok, pokud se akce uskuteční. Je to vlastně jediná možnost, kdy můžeme vidět ostré maratonské speciály přímo v akci. Aby si diváci přišli na své, tak pořadatelé přiopravili před tribunami atraktivní skok.


Zcela tak trucky zastínily prakticky ostatní dění na trati, především pak exhibici vrchařských Mitsubishi Lancer, byť za volanty seděli zkušení a ostřílení Martin Jerman nebo Filip Sajler.

Byla to prostě paráda, a můžeme si přát, aby se podobná akce opakovala častěji. Jarní termín je asi pro dakarské soutěžáky ideální, ještě než stihnou po Dakaru své vozy rozebrat.

Pořadatele Autodromu Sosnová potěšil divácký zájem o tuto akci, která by mohla v tomto areálu zakotvit a po dalších úpravách trati může závodníkům nabídnout ještě více prostoru pro předvedení techniky. „Děkujeme všem závodníkům, kteří do Sosnové přijeli, a vážíme si jich. Máme radost, že se jim náš areál líbil, a jak pozitivně hodnotili nápad takovou akci uspořádat. Je to pro nás zavazující, a budeme se snažit na příští rok vymyslet něco nového. Ještě jednou všem děkuji za účast, ukázali jsme, jak může být motorsport krásný. Odvrácenou tváří automobilového sportu je bohužel riziko, které přináší. Já jsem se při Jarním Setkání mistrů rozhodl, že podpořím finanční částkou nákup rehabilitačních pomůcek pro našeho kamaráda a spolujezdce Petra Grosse, který má po zranění v rally před sebou velmi dlouhou cestu a my mu kromě této podpory posíláme i hodně sil. Petře, těšíme s na tebe na bohemce!,“ říká ředitel Autodromu v Sosnové Pavel Dušánek.






J.Lasík 30.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar