Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DTM - trojnásobný triumf pro BMW

BMW se po téměř 20 letech vrátilo do DTM s trojicí týmů a šesticí jezdců. Mezi nimi byl opět i BMW Team Schnitzer. Stejně, jako tomu bylo v roce 1989, také nyní je šéfem týmu Charlie Lamm. Bruno Spengler letos vyhrál čtyři závody a stal se celkovým vítězem.

Po dramatickém finále na Hockenheimu BMW vybojovalo titul mezi výrobci a současně BMW Team Schnitzer triumfoval mezi týmy. V posledním závodě startoval z prvního místa Augusto Farfus (BR), který finálový závod dokončil na třetím místě. Na druhém místě závod dojel Gary Paffett (GB, Mercedes), který do závěrečného závodu vstupoval na prvním místě celkového pořadí.
Kromě Spenglera přispěl deseti body do týmové pokladnice šéfa týmu Charlyho Lamma (N) také Dirk Werner na pátém místě. Za sedmé a osmé místo inkasovali body také Andy Priaulx a Joey Hand. Body těchto pilotů měly značný význam pro posun BMW v žebříčku výrobců z třetí na první pozici.
Po vzrušujícím finále Spengler nahradil Paffetta na čele celkového pořadí. Po vynikajícím startu se Kanaďan hned v prvním kole propracoval na první místo, které si udržel až do cíle i díky vynikajícímu servisu celého týmu BMW Team Schnitzer. Po druhých zastávkách v boxech se Paffettovi dařilo zmenšovat náskok, avšak dohnat a předjet šampióna bylo nemožné. Spengler zakončil letošní sezónu ziskem 149 bodů, což bylo o pouhé čtyři více, než kolik získal Paffett na druhém místě.
Spengler je čtvrtým pilotem, který pro BMW vybojoval titul v šampionátu DTM. Před ním se to podařilo Volkeru Strycekovi (N, 1984), Ericovi van de Poele (BE, 1987) a Robertu Ravagliovi (IT, 1989).
V žebříčku výrobců se BMW v prvním roce svého návratu do DTM umístilo na prvním místě. V Hockenheimu skončili piloti BMW – Spengler, Farfus, Werner, Priaulx a Hand – na bodovaných místech. Bylo to poprvé, co se do první desítky dostalo pět jezdců s vozy BMW. Společně se jim podařilo vybojovat 60 bodů, které zajistily postup BMW na první místo. BMW přitom po celou sezónu nasazovalo do závodů pouze šest vozů, zatímco každý z dvojice konkurentů bojoval s osmi automobily.
Tři týmy a šest pilotů BMW Motorsport splnili všechna očekávání, která byla vkládána do vozů BMW M3 DTM. Zatímco Spengler zvítězil na Lausitzringu (N), Nürburgringu (N) a Oscherslebenu (N), jedno vítězství přidal Farfus ve Španělsku. Mezi další úspěchy BMW patří dalších sedm umístění na stupních vítězů, pět pole positions a dvojice nejrychlejších kol závodu.
Zisk titulu v DTM je dalším jasným důkazem, že BMW M3 je nedílnou součástí tohoto šampionátu. Vždyť automobil s tímto jménem je nejúspěšnějším závodním cestovním vozem této série, vybojoval zde již 46 vítězství. Za volantem BMW M3 získali kromě Spenglera v DTM titul ještě van de Poele (1987) a Ravaglia (1989).

1. Bruno SpenglerBMW149 bodů
2. Gary PaffettMercedes Benz135
3. Jamie GreenMercedes121
4. Mike RockenfellerAudi85
5. Edoardo MortaraAudi82
6. Mattias EkströmAudi81
7. Augusto FarfusBMW69
8. Martin TomczykBMW69
9. Dirk WernerBMW29
10. Adrien TambayAudi28




Výrobci
1.BMW346 bodů
2.Audi335
3.Mercedes-Benz329



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar