Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Czech Barum Rally - Kopecký s přehledem

Přestože byla Czech Barum Rally Zín zařazena do Mistrovství Evropy, tak se bojovalo pouze o body do českého šampionátu. Na startu se totiž kromě Jana Kopeckého neobjevil žádný jiný přední evropský jezdec, jehož prioritou by bylo ME. Jediný případný soupeř Bryan Bouffier se totiž odhlásil ještě před startem.

Důvodem byl nedostatek financí (musel by se přestěhovat na Zlínsko, pak by tyto problémy asi neměl). ME prostě dnes nikoho nezajímá, a tak je přímo povinností Jana Kopeckého a Pavla Dreslera s tovární Škodu Fabia S2000 vítězit. A potvrdili to i ve Zlíně, stylem start cíl. Do vedení se dostali hned po úvodní páteční noční městské speciálce, v sobotu vyhráli všech šest rychlostních zkoušek a v neděli si svoji pozici jen kontrolovali. Vsadili na jistotu, zvláště v úsecích, kde bylo po hodně vytahaného bláta na vozovce. Vítězstvím si v podstatě zajistili jak evropský, tak český titul.
Na druhém místě se usadili Václav Pech s Petrem Uhlem s Mini Cooperem S2000 a bez větších problémů stříbro uhájili. Až do deváté zkoušky byli třetí Roman Kresta a Petr Gross se Škodou Fabia S2000, ale defekt a výměna kola je stály tři minuty a poklesli na pátou příčku. V neděli vyhrál Kresta, který se při barumce loučil s kariérou, čtyři zkoušky (zbývající dvě Valoušek). Na jeho místo se posunuli Tarabus s Trunkátem.


Do poklidné soutěže vznesla vzruch snad jedině šesté zkouška, v níž měl Pavel Valoušek technické problémy a defekt s vypůjčeným Fordem Fiesta R5 od Jana Sýkory. Ztratil takřka šest minut a klesl ze sedmého místa na 22. Pak ale zrychloval a posunul se na celkové deváté. Ještě hůře dopadl tovární jezdec Lappi, jenž s Fabií S200 skončil mimo trať, ale v soutěži pokračoval až do servisu. Tam však musel odstoupit kvůli prasklému ochrannému rámu. V tu dobu nejel už ani Tomáš Kostka, u jehož Fiesty R5 vypověděly službu diferenciály.

V kategorii produkčních vozů získal prvenství Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX), který využil sobotních technických potíží největšího konkurenta Jaroslava Orsáka (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) a v součtu časů mu v cíli nadělil jednu minutu a 16 vteřin. Mezi dvoukolkami kraloval Jan Černý (Peugeot 208 R2), který vládl své kategorii od třetího měřeného úseku. Druhý Ital Elwis Chentre (Škoda Fabia R2) zaostal o minutu a 13 vteřin.
1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S20002:15:23,0
2.Pech – UhelMini Cooper S2000+1:01,6
3.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000+2:32,7
4 Wiegand – Christian Škoda Fabia S2000+3:04,3
5.Kresta – GrossŠkoda Fabia S2000+3:58,7
6.Jakeš – NorekMitsubishi Lancer Evo IX+6:35,8
7.Orsák –Kostka Mitsubishi Lancer Evo IX R4+7:52,1
8.Valoušek – ŠkardováFord Fiesta R5+7:52,6
9.Tlusťák – VyoralŠkoda Fabia S2000+8:27,4
10.Kořístka – DrozdMitsubishi Lancer Evo IX+9:37,2





J.Lasík 2.9.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar