Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën v roce 2014 - rally WRC a okruhy WTCC

Citroën Racing představil detaily svých sportovních programů pro rok 2014. Poprvé v historii bude soutěžit současně na dvou mistrovstvích světa FIA – MS v rallye (WRC) a MS cestovních vozů (WTCC). Tento sportovní závazek se odráží také v produktech značky, v limitované sérii DS3 CABRIO RACING.

„Pustili jsme se do výzvy, která má nejen sportovní, ale i technický a logistický charakter. Celý tým prokázal v přípravě na nadcházející sezónu velké nadšení a kreativitu,“ potvrdil Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing. „Považujeme tento dvojitý program za velkou šanci. I přes složité ekonomické podmínky, kterým čelí automobilový průmysl, nám důvěra vedení PSA a podpora našich partnerů umožnila zrealizovat úspěšně naše plány. Chystáme se do více zemí po celém světě a budeme mít o to více příležitostí podpořit Citroën a předvést Kreativní technologii.

Díky zkušenostem v rallye a snaze FIA o stabilitu předpisů se do WRC můžeme pustit relativně v klidu. V týmu Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team budou zastupovat posádky Kris Meeke / Paul Nagle a Mads Ostberg / Jonas Andersson. Naším cílem je podporovat je v postupu soutěží tak, aby byli v některých závodech schopni bojovat o vítězství. V několika rallye se objeví i posádka Khalid Al Qassimi / Chris Patterson, ale jejich hlavním cílem bude mistrovství v rallye Středního východu.

Velmi motivující úkol nás čeká ve WTCC, kde se ale musíme naučit vše od píky. Myslíme, že jsme odvedli dobrou práci na voze Citroën C-Elysée WTCC, i když nemáme žádné reálné srovnání, vzhledem k tomu, že předpisy jsou nové pro všechny účastníky. Názor Yvana Mullera, podle kterého jsme vůz dobře připravili, nás povzbudil, pokud jde o směr, kterým jsme se vydali. Nemůžeme se dočkat, až vyrazíme proti našim soupeřům na trati, abychom si jeho hodnocení potvrdili! S velkou radostí potvrzujeme třetího pilota, který bude vedle Yvana a Sébastiena Loeba i José-Maria López. "



MISTROVSTVÍ SVĚTA FIA CESTOVNÍCH VOZŮ (WTCC)

První závod světového šampionátu na okruzích se uskuteční 5.–6. dubna 2014 v Marrákeši . Tým má za sebou od 19. července, kdy svou účast na šampionátu oficiálně oznámil, dlouhou cestu! Brzy poté, co byly dokončeny CAD výkresy vozu Citroën C-Elysée WTCC, vydal se vůz na první testovací jízdy na trati. Poté pokračoval jeho vývoj, vedený dvojím cílem: získat rychlý a současně spolehlivý vůz
Prvním potvrzeným jezdcem týmu byl Sébastien Loeb, který je ústřední osobou projektu od jeho založení. Jde bezesporu o největší výzvu, kterou kdy devítinásobný mistr světa v rallye ve své kariéře přijal. Se skromností začátečníka začal od nuly, ve snaze dozvědět se, jak funguje závodní kategorie, která je zásadně odlišná od té, ve které vynikal! Pro dosažení svého cíle se zúčastnil závodů na různých tratích a zejména vyhrál několik závodů v GT.

Jedním z hlavních trumfů nového dobrodružství je pro Citroën Racing Yvan Muller, který je pro Loeba učitelem i soupeřem. Tento „druhý Alsasan“ začínal na monopostech, poté se ukázal jako bezkonkurenční jezdec na ledě, ale je především jedním z nejzkušenějších pilotů cestovních vozů na světě, který má v této kategorii za sebou už dvacet sezón! V roce 2013 vyhrál svůj čtvrtý titul mistra světa a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii WTCC.
Třetím jezdcem bude Jodé-Maria López. Tento argentinský pilot přezdívaný „Pechito“ se po impozantní kariéře v monopostech dostal před brány Formule 1, načež se rychle přeorientoval na GT a na cestovní vozy. V letech 2008, 2009 a 2012 vyhrál argentinský národní šampionát (SUPER TC). Jeho zkušenosti z WTCC se omezují na účast na okruhu Termas de Rio Hondo v roce 2013. Svým vítězstvím ve druhém závodě však způsobil velkou senzaci!

Yves Matton, ředitel týmu Citroën Racing prohlásil: „Po deseti letech strávených na vrcholu WRC jsme nadšeni, že budeme psát novou kapitolu společné historie s Loebem. Vybrali jsme si WTCC, protože je to disciplína nabízející nízké náklady, kalendář závodů, které se konají po celém světě, a velké mediální pokrytí. Jednou z hnacích sil našeho úsilí je Yvan Miller, který se velkou měrou zapojil do vývoje vozu.“
Jedenáctého května zavítá WTCC i na Slovakiaring u Bratislavy.

CITROËN C-ELYSÉE WTCC

KAROSERIE
Struktura: Skelet vyztužený vícebodově svařovaným ochranným rámem
Materiál: ocel a kompozit

MOTOR
Typ: Citroën Racing – 1,6 turbo s přímým vstřikováním
Rozvod: dva vačkové hřídele v hlavě válců, 4 ventily na válec
Zdvihový objem: 1598 cm3
Výkon: 380 k při 6 000/min
Točivý moment: 400 N.m při 4500/min

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Typ: přední pohon
Převodovka: šestistupňová sekvenční Sadev,
Diferenciál: mechanický samosvorný
Spojka: dvojitý karbonový kotouč


SYSTÉM ODPRUŽENÍ
Odpružení: přední a zadní McPherson
Tlumiče: nastavitelné Citroën Racing
Přední brzdy: vzduchem chlazené kotouče 380 mm, čtyřpístkové třmeny
Zadní brzdy: vzduchem chlazené kotouče 300 mm, dvoupístkové třmeny
Řízení: s hydraulickým posilovačem

KOLA
Ráfky: 10 × 18’’
Pneumatiky: Yokohama 660 × 275

ROZMĚRY, VÁHA A KAPACITA
Délka / šířka: 4577 / 1950 mm
Rozvor: 2700 mm
Rozchod: 1750 mm (vpředu i vzadu)
Nádrž: 50 litrů
Hmotnost: 1100 kg s pilotem (předpis)


MISTROVSTVÍ SVĚTA FIA V RALLYE (WRC)

Citroën Racing je s 93 vítězstvími a 8 tituly v Poháru konstruktérů nejúspěšnějším týmem mezi současnými účastníky WRC. Tato impozantní tažení pokračuje i v roce 2014, kdy Citroën Total vstoupí do týmu Abu Dhabi World Rally Team.

Citroën DS3 WRC, který se poprvé představil v roce 2011, kdy byla zavedena nová pravidla, vstupuje už do své čtvrté závodní sezóny. Vůz letos zvítězil v Rallye Monte Carlo, Rallye Argentina a Rallye Německo.
Velké změny pro rok 2014 se týkají nominovaných týmů, které mají získat body v Poháru konstruktérů. Kris Meeke se již závodů v loňském roce ve voze DS3 WRC dvakrát zúčastnil a nyní se připravuje svou první plnou sezonu v mistrovství světa. Tento 34letý Severoirčan je součástí týmu Citroën Racing již dlouho, protože už v roce 2005 a 2006 se účastnil J-WRC ve voze C2 Super 1600. Kris, který v roce 2009 zvítězil v sérii IRC, absolvoval pouze zhruba deset závodů WRC.

Mads Ostberg se WRC zúčastňuje pravidelně už 19 let a je tedy paradoxně mnohem zkušenější než jeho nový týmový kolega. Tento norský pilot má za sebou ve 26 letech již 65 startů, šestkrát stál na stupních vítězů a jednou i na místě nejvyšším (Portugalsko 2012). Ve své čtvrté plné sezóně se Mads rozhodl vyzvat sám sebe a spojil se s týmem, který se v minulosti často snažil porazit!

Některých vybraných soutěží se zúčastní i Khalid Al Qassimi, který má za sebou starty převážně na mistrovství Blízkého východu v Citroënu DS3 RRC. Pilot z Abu Dhabi se zúčastní rallye ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a Španělsku.



CITROËN DS3 WRC

KAROSERIE
Struktura: Skelet vyztužený vícebodově svařovaným ochranným rámem
Materiál: ocel a kompozit

MOTOR
Typ: Citroën Racing – 1,6 turbo s přímým vstřikováním
Rozvod: dva vačkové hřídele v hlavě válců, 4 ventily na válec
Zdvihový objem: 1598 cm³
Výkon: 300 k při 6 000/min
Točivý moment: 350 N.m při 3250/min

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Typ: integrální
Převodovka: šestistupňová sekvenční Sadev, mechanická převodovka
Diferenciály: přední a zadní mechanický samosvorný
Spojka: dvojitý karbonový kotouč

SYSTÉM ODPRUŽENÍ
Odpružení: přední a zadní McPherson
Tlumiče: třícestné nastavitelné Citroën Racing
Přední brzdy: vzduchem chlazené kotouče 355 mm (asfalt) a 300 mm (šotolina), čtyřpístkové třmeny
Zadní brzdy: vzduchem chlazené kotouče 300 mm, čtyřpístkové třmeny
Řízení: s hydraulickým posilovačem

KOLA
Ráfky: 8 × 18’’ (asfalt) a 7 ×15’’ (šotolina a sníh)
Pneumatiky: Michelin

ROZMĚRY, VÁHA A KAPACITA
Délka / šířka: 3948 / 1820 mm
Rozvor: 2461 mm
Rozchod: 1618 mm (vpředu i vzadu)
Nádrž: 75 litrů
Hmotnost: min. 1200 kg / 1350 kg s posádkou (předpis)


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar