Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ČM v závodech do vrchu začne v Mostě

Sedmá sezona Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cup začne v sobotu 29. března na mosteckém autodromu. Již tradičně probíhá první závod na autodromu, který bezpečnostními parametry dovoluje bez většího rizika rychle osvěžit závodnické instinkty po zimní přestávce.

Na druhou stranu ovšem trať, která proti přírodním vrchařským tratím, dovoluje v daleko větší míře využívat techniku na plný výkon, dokonale prověří kvalitu péče, kterou jezdci v přestávce svým strojům věnovali.Mostecký závod, právě proto, že otvírá sezónu, je velmi oblíbený nejen mezi jezdci Edda cupu, tak i mezi hosty z jiných závodních seriálů. Důsledkem toho je nabitá startovní listina, která v současnosti čítá skoro 160 jmen!
K největším lákadlům jistě bude patřit premiéra Břetislava Engeho se Škodou 130 LR po mnoha letech a jeho vůbec první start v Edda Cupu!
Také se přeskupilo množství a kvalita v různých kategoriích, velmi nadějně a slibující velké souboje vypadá N+2000, která jinak patří k nejméně obsazovaným. Ovšem je to i díky výjimce na rámy. To se již netýká E1600 /výjimka/, která je velmi kvalitně obsazena a zřejmě nahradí E1400, co by nejnapínavější třídu v „ éčkách“. Ovšem i E2000 či E+2000 jsou nabité špičkovými jezdci a vozy.
Do kategorie historiků je přihlášeno více než padesát jezdců s řadou zajímavých automobilů jako je Audi Sport Quattro (Žáček), Fiat 124 Abarth (Šipka), Jaguar XJS (Rejka), Škoda 130 LR (Srnský jun), Ford Escort (Maier), Alfa Romeo GTA (Smutný), Stratos 3000 (Hadrávek) atd. Velice pestré startovní pole je také v soudobých automobilech – Chevrolet Corvette, Porsche 911, Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer, Mini atd.

V samotné organizaci Českého mistrovství nedochází k zásadním změnám, pořadatelé se snaží udržet organizaci na vysoké úrovni jak po stránce sportovní, tak po stránce bezpečnostní.
Díky dispozicím autodromu a zkušenostem organizačního týmu Edda cupu jsou i s takhle vysokým počtem závodníků vypsány na jeden den dva závody. V 9 hodin ráno začne trénink pro první závod, ten odstartuje hned po skončení tréninku první závodní jízdou zhruba v 11: 15, druhou závodní jízdou bude první závod ukončen. Po hodinové přestávce ve 14: 00 začne tréninkem druhý závod, který je na rozdíl od dopoledního vypsán na tři jízdy. Časový rozvrh se pochopitelně může měnit podle aktuální situace tak, aby se zvládly odjet vypsané závodní jízdy. Diváci mají možnost sledovat závody z diváckých prostor autodromu, nebo z prostoru depa, kam všude je po celý den vstup zdarma. Zdrama je na místě rovněž distribuován tištěný průvodce sezónou mimo jiné s portréty závodníků a informacemi o jednotlivých závodech Edda cupu.

Organizátoři a závodníci Edda cupu srdečně zvou všechny příznivce automobilových závodů na mostecký autodrom a prosí je, aby při sledování sportu nezapomínali na ukázněnost a respektovali řád autodromu.

Kompletní startovní listinu, zvláštní ustanovení závodu, další informace a zajímavosti o mosteckém závodu a nejen o něm naleznou zájemci na. http://edda.cz/mscrdovrchu

J.Malík 24.3.2014




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar