Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Autokrosová Evropa v Matchenbergu Fejfar, Hanák a Šmíd stříbrní

Týden před autokrosem v Nové Pace se v německém Matchenbergu uskutečnil třetí závod evropského šampionátu, který přinesl českým jezdcům tři stříbrné a dva zelené věnce. Na vítězství tentokrát bohužel nikdo nedosáhl.

O dramatickou zápletku se postarali nejen někteří jezdci, ale také rozmary počasí. Nejdříve se závodilo na suché trati, která musela být zkrápěna vodou, v poledne se zatáhlo a začalo drobně pršet, postupně déšť sílil a trať stále více a více klouzala. Před finále Super Buggy spustil Svatý Petr kohoutky naplno a trať se změnila v bahenní lázeň.
A teď k jezdcům, občas se stane, že musí být rozjížďka zastavena třeba z důvodu větší havárie nebo zablokované trati, ale tolik opakovaných rozjížděk jsme v jednom závodě dlouho neviděli. V sobotu se dokonce končilo až někdy v půl osmé večer. Zvláště v divizi 1600 nebyla o kolize a „budky“ nouze, několik havárií si vyžádalo i podrobnější lékářské vyšetření, ale nakonec všechno dopadlo celkem dobře. Takřka všechno kolize se odehrávaly ve výjezdu do kopce, kde nikdo z jezdců nechce slevit, a všichni jedou, jak se říká „na krev“. V jedné z rozjížděk si nic nedarovali ani Radek Jordák a Marek Sekanina, kteří dokázali na cílové rovince do sebe zaklínit bugy opravdu dokonale.
V divizi Touring Autocross se sešlo patnáct jezdců, včetně sedmi našich jezdců, z nichž největší šanci na prvenství měl hlavně Václav Fejfar. Dvě rozjížďky vyhrál, jednou byl druhý a měl právo vybrat si nejlepší místo na startu. Bohužel nedal na svoji intuici, a nechal si poradit, aby startoval úplně zleva. A to možná rozhodlo. Z této pozice se totiž nevyhrávalo. Start vyšel nejlépe Maďaru Karaiovi rovněž se Škodou Fabia a Fejfar odjížděl až někde kolem čtvrtého místa. Hned po startu došlo ke kolizi několika jezdců, na kterou nejvíce doplatil Ivoš Mahr a Ladislav Brožek. Zatímco Karai neohroženě ujížděl svým soupeřům, tak se Fejfar probojoval na druhou příčku před pěkně jedoucího Jana Brožka a v tomto pořadí projeli také cílem. Maďar si tak připsal třetí vítězství v sezoně a vede průběžné hodnocení. Jen tři kola ujel Ota Výborný, kterému se v rozjížďkách dařilo.

Tak v divizi Buggy 1600 jsme měli zastoupení v podobě Víta Nosálka, Radka Jordáka, Marka Sekaniny. Toto trio se snažilo prosadit vy vyrovnané konkurenci, ale rozjížďkami prošli nejlépe Němci Buddelmeyer a Mundel a Maďar Szabo, na naše jezdce Jordáka a Nosálka zbyla až třetí řada. Sekanina postoupil až z finále B. Čekalo se asi spíš vítězství vedoucího jezdce Mundela, ale ten vypadl hned v prvním kole, ale k radosti diváků jej zastoupil Michael Buddelmeyer, který zvítězil s dvousekundovým náskokem před Szabo, za ním v těsném, závěsu skončil Peters. Naši jezdci v pořadí Nosálek, Jordák a Sekanina uzavírali první desítku, resp. dojeli na sedmém až devátém místě. Přesto si Vít Nosálek udržel stříbrnou příčku průběžné klasifikace, hned za Mandelem.

Vrcholem každého závodu je třída Super Buggy, v níž měli Němci dvě horká želízka – úřadujícího evropského šampion Bernda Stubbeho a jeho krajana Andre Hinnenkampa. A proti nim Holanďané Terry Callaghan, Wiely Albers a Johan de Jong a naši Jakub Kubíček, Tomáš Hanák, Roman Keřka, Petr Turek, Jaroslav Hošek…
Bernd Stubbe také potvrdil roli favorita a vyhrál všechny rozjížďky, Hanák dvě a jednou byl třetí, Callaghan rovněž dvě. Takové bylo také postavení na startu. Do druhé řady se postavil pak Hinnenkamp a Kubíček. Jen pár okamžiků před startem se spustil pořádný liják, největší za celý den. Bohužel došlo opět ke kolizi, na kterou nejvíce doplatil právě Jakub Kubíček, který se dostal do pořádné „mlýnice“. Trať ovšem zůstala průjezdná a v závodě se pokračovalo. Jen málokterý z diváků ale vůbec tušil, jaké je pořadí, protože na byginách nezůstal kousek čistý. V třetím kole byl závod zastaven, neboť bylo třeba lékařské prohlídky právě Jakuba Kubíčka. Jeho místo tak zůstalo při opakovaném startu a sílím dešti prázdné. Rozbahněná trať nejvíce svědčila Callaghanovi, který zvítězil s náskokem dvou sekund před Ladislavem Hanákem a Bernd Stubbem. Druhým nejlepším z našich byl Roman Keřka na pátém místě, jenž sklidil potlesk hlavně v druhé rozjížďce, v níž startoval z poslední řady a vyhrál.


Na serveru www.autokrosar.cz jsme našli mj. vyjádření Radka Jordáka, které nejlépe vystihuje atmosféru závodu. „Musím říct, i když nejsem zrovna ten, který by fňukal ale to co se dělo opět v Německu bylo katastrofa. V Buggy 1600 byl druhý měřák zastaven po naměřeném jednom kole pro nehodu. Opakování nebylo, že nám prý jedno měřené kolo stačí. Na startu Kulikovský v rozjížďce před zelenou vlajkou zjistil, že má špatnou pásku na brýlích a čekalo se 10 minut, než mu je mechanik donesl! A po nehodě Marka Sekaniny a mě nedali na opravu ani minutu a ihned restart protože v první řadě stál Buddelmeyer!!!!!!!!!!Já nepochopím proč se jede Matschenberg, když je tam rok co rok masakr nehod, Němci si dělají svoje pravidla a přitom se tam nikomu nechce! Po startu vlevo mají být svodidla, aby po startu tam nikdo nevyvezl jezdce čelně do bariéry, po skoku ubrat levou část, aby člověk skákal s tím, že skáče a ne trnout hrůzou - proboha bude tam někdo nebo neskočím do něj nebo ne. Pořadatel řekl, že druhý rok vymýšlí, jak udělat trať bezpečnější a neudělal nic a místo toho nám v rozpravě řeknou, ať jezdíme více opatrně nestrkáme se a před skokem se zařadíme Už jsem jen čekal že nám řeknou kdo jak má dojet. A to v Superbuggy ani nekomentuji, že oficiálně zruší dvě jízdy a Hinnenkamp řekne mám opraveno jiní nikam nespěchali protože do rána času dost a najednou za 15 min se jede. To už mě rozum nebral vůbec.“



Výsledky

Touring Autocross

1.KaraiŠkoda Fabia
2.FejfarŠkoda Fabia
3.Brožek J.Škoda Fabia
4.PleskovasFord Focus
5. KissMitsubishi Colt



Průběžné pořadí
1.Karai60
2.Fejfar43
3.Pleskovas38
4.Neumann38
5.Erdvandia34
6.Brožek J32



Divize Junior Buggy
1.Munkler
2.Šmíd
3.Nikodem
4.Tříska
5.Vaněk



Průběžné pořadí
1.Šmíd54
2.Tříska43
3.Franc38



Divize 1600
1.Buddelmeyer
2.Szabo
3.Peters
4.Lagodny
5.Anacleto
7.Nosálek
8.Jordák
9.Sekanina



Průběžné pořadí
1.Mandel42
2.Nosálek39
3.Lagodny38
4.Szabo37
5.Buddelmeyer35



Super Buggy
1.Callaghan
2.Hanák
3.Stubbe
4.Bartelen
5.Keřka



Průběžné pořadí
1.Stubbe46
2.Hinnenkamp43
3.de Jong33
4.Kubíček31
5.Dufour31
6.Hanák30




J.Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar