Autocross Nová Paka - suverénní Kubíček i Fejfar
Ve Štikovské rokli v Nové Pace pokračovalo třetím dějstvím mezinárodní mistrovství České republiky v autokrosu za účasti takřka celé domácí špičky. Bohužel po tréninku odjeli domů otec a syn Brožkové, kteří prý měli už natrénováno a divize Touring Autocross tak přišla o dva kvalitní jezdce.
Během závodu pořadatelé a diváci uctili minutou ticha tragickou smrt nadějného českého reprezentanta Adama Roučky, který dobrovolně opustil náš autocross jen několik dní před novopackým závodem. Vzpomněl na něj i jeho kamarád Vít Nosálek, startující s jeho buggy. Ve třídě do 1600 dojel druhý za Radkem Jordákem a před Romanem Polákem, který překvapivě vede průběžnou klasifikaci této divize.
Všichni současní reprezentanti se postavili na start Super Buggy, v níž neuvěřitelným způsobem kraloval Jakub Kubíček, vycházející hvězda českého i evropského autokrosu. S přehledem vyhrál jízdu první o 14 s, druhou pro kolizi nedokončil a v třetí rozjížďce byl druhý za Markem Stloukalem. Pro úplnost dodejme, že v druhé byl na rozbahněné trati po nočním dešti nejrychlejší Josef Vontszemü o půl minuty před Jaroslavem Hoškem. Do první řady Kubíčka doprovodili Vontszemü a Hošek, jenž měl rovněž svůj den a jezdil jako v dobách největší slávy. Druhou řadu si vyjeli J.Štětina a Vaculík, třetí pak Keřka, Stloukal a Turek.
Od startu vyrazil nejlépe Vontszemü, ale na kopci byl první už Kubíček a hned se začal soupeřům vzdalovat dvojici pronásledovatelů Vontszemü a Hošek. V cíli měl náskok třinácti sekund. Po druhém a třetím místě se tak dostal do čela průběžné klasifikace. Vítěz z Humpolce Marek Stloukal si připsal body za sedmé místo, zatímco vítěz z Rakouska Roman Keřka dojel šestý.
V divizi Touring Autocross vládl podle předpokladů domácí Václav Fejfar se Škodou Fabia S2000, který vyhrál jak obě rozjížďky (v sobotní rozjížďce porazil o 43 sekund Kužela), tak ani ve finále nedal nikomu nejmenší naději, že by jej mohl někdo porazit. Druhý dojel Aleš Plichta se Subaru Impreza, třetí Martin Svoboda s Mitsubishi Lancer. Na náročné trati neměl Luboš Kužel s těžkým Audi A2 Quattro mnoho šancí prosadit se na stupně vítězů a dojel sedmý (v hodnocení D5 byl třetí za Plichtou a Kořínkem). Přesto vede průběžné pořadí společné divize Touring a D5 o deset bodů před Bořivojem Kořínkem.
Cestovní automobily s jednou poháněnou nápravou soupeří v divizi 6, kde proti vozům Škoda Felicia, Citigo a dieselové Fabii, Seatu Ibiza a Suzuki Swift startuje pouze Zdeněk Antony se Škodou Rapid s pohonem zadních kol. V Humpolci jej komisaři ke startu pro nesrovnalosti nepustili, ale ve Fuglau dojel třetí a v Nová Pace zvítězil, byť dost kuriozním způsobem. Dvě kola před cílem udělal kotrmelec a závod byl zastaven. Protože byl odjet dostatečný počet kol, tak podle řádů bylo vyhlášeno pořadí po projetí cílem před zastavením závodu. V tu chvíli vedl Zdeněk Antony před Janem Ratajským se Škodou Felicia a Milanem Zákoutským se Seatem Ibiza. Mistrovství vede vítěz prvních dvou autocrossů Fučík před Ratajským.
Nyní je na programu první závod evropského šampionátu v německém Seelowě.
J.Lasík 13.5.2014
Všichni současní reprezentanti se postavili na start Super Buggy, v níž neuvěřitelným způsobem kraloval Jakub Kubíček, vycházející hvězda českého i evropského autokrosu. S přehledem vyhrál jízdu první o 14 s, druhou pro kolizi nedokončil a v třetí rozjížďce byl druhý za Markem Stloukalem. Pro úplnost dodejme, že v druhé byl na rozbahněné trati po nočním dešti nejrychlejší Josef Vontszemü o půl minuty před Jaroslavem Hoškem. Do první řady Kubíčka doprovodili Vontszemü a Hošek, jenž měl rovněž svůj den a jezdil jako v dobách největší slávy. Druhou řadu si vyjeli J.Štětina a Vaculík, třetí pak Keřka, Stloukal a Turek.
Od startu vyrazil nejlépe Vontszemü, ale na kopci byl první už Kubíček a hned se začal soupeřům vzdalovat dvojici pronásledovatelů Vontszemü a Hošek. V cíli měl náskok třinácti sekund. Po druhém a třetím místě se tak dostal do čela průběžné klasifikace. Vítěz z Humpolce Marek Stloukal si připsal body za sedmé místo, zatímco vítěz z Rakouska Roman Keřka dojel šestý.
V divizi Touring Autocross vládl podle předpokladů domácí Václav Fejfar se Škodou Fabia S2000, který vyhrál jak obě rozjížďky (v sobotní rozjížďce porazil o 43 sekund Kužela), tak ani ve finále nedal nikomu nejmenší naději, že by jej mohl někdo porazit. Druhý dojel Aleš Plichta se Subaru Impreza, třetí Martin Svoboda s Mitsubishi Lancer. Na náročné trati neměl Luboš Kužel s těžkým Audi A2 Quattro mnoho šancí prosadit se na stupně vítězů a dojel sedmý (v hodnocení D5 byl třetí za Plichtou a Kořínkem). Přesto vede průběžné pořadí společné divize Touring a D5 o deset bodů před Bořivojem Kořínkem.
Cestovní automobily s jednou poháněnou nápravou soupeří v divizi 6, kde proti vozům Škoda Felicia, Citigo a dieselové Fabii, Seatu Ibiza a Suzuki Swift startuje pouze Zdeněk Antony se Škodou Rapid s pohonem zadních kol. V Humpolci jej komisaři ke startu pro nesrovnalosti nepustili, ale ve Fuglau dojel třetí a v Nová Pace zvítězil, byť dost kuriozním způsobem. Dvě kola před cílem udělal kotrmelec a závod byl zastaven. Protože byl odjet dostatečný počet kol, tak podle řádů bylo vyhlášeno pořadí po projetí cílem před zastavením závodu. V tu chvíli vedl Zdeněk Antony před Janem Ratajským se Škodou Felicia a Milanem Zákoutským se Seatem Ibiza. Mistrovství vede vítěz prvních dvou autocrossů Fučík před Ratajským.
Nyní je na programu první závod evropského šampionátu v německém Seelowě.
J.Lasík 13.5.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout