Audi pojede o 14. vítězství v Le Mans
Audi hodlá pokračovat ve vítězné sérii v nejnáročnějším vytrvalostním závodě na světě, jehož letošní ročník se jede v tomto víkendu. Sportovní vozy se čtyřmi kruhy vyhrály v Le Mans od roku 2010 pětkrát v řadě. Celkem bude Audi bojovat o již 14. vítězství během uplynulých 16 let.
Zásadní součástí celkového konceptu hybridního sportovního vozu Audi R18 e-tron quattro v letošním roce je technologie Audi ultra, která zaručuje nejvyšší míru hospodárnosti a efektivity.
Klasický závod je pořádán od roku 1923 v západofrancouzském departmentu Sarthe, ale jde v něm o mnohem víc než jen o historii. Tento závod má prestižní pověst po celém světě, protože jako žádný jiný podnik v oblasti motoristického sportu spojuje tradice s pokrokem. Le Mans je pro Audi nejnáročnější arénou pro testování své techniky. V roce 2006 bylo Audi první výrobcem, který v tomto závodě zvítězil se vznětovým motorem i s hybridním pohonem (2012). Dodnes je hybridní pohon Audi, kombinující vznětový motor a elektromotor, v Le Mans neporažen.
„Tato efektivita skvěle odpovídá mottu ‚více z méně‘, které je základem Audi ultra,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf závodního oddělení Audi. „Zodpovědným pracovníkům organizací ACO, FIA a WEC se podařilo vytvořit pravidla, která umožňují napínavé souboje různých koncepcí pro hospodárný provoz.“ Jaké výhody nabízí hospodárná technika Audi v motoristickém sportu, bude patrné v přímém souboji na závodní dráze. Čtyři výrobci nastoupí na start se čtyřmi různými koncepty, které se liší principem spalování, uspořádáním motorů v závodním vozu, ale i rozsahem a způsobem využívání rekuperace kinetické energie a jejím ukládáním. V žádných jiných automobilových závodech není technická rozmanitost tak velká.
Dosavadní sezona ukazuje, že inženýři Audi splnili své úkoly na výbornou. Marcel Fässler (CH), André Lotterer (D) a Benoît Tréluyer (F) vyhráli oba první závody v Silverstone (GB) a Spa-Francorchamps (B). Do Le Mans pojedou na vedoucím místě průběžného pořadí. Nové Audi R18 e-tron quattro bylo ve Spa v kvalifikaci o 7 s a v závodě o 4 s na kolo rychlejší než vloni, přestože musí vystačit s množstvím paliva, které je o 2,8 procenta nižší než dosud. Přepracovaný motor V6 TDI, hybridní systém s dvojnásobným výkonem a především aerodynamicky optimalizovaný celkový koncept dokazují, jaký potenciál vězí v principu ultra.
Audi se může kromě vyspělé techniky spolehnout také na výjimečný týmový výkon a vášnivé nasazení svých profesionálních jezdců. Fässler, Lotterer a Tréluyer, startující s číslem „7“, společně vyhráli závod 24 h Le Mans pro Audi třikrát v uplynulých čtyřech letech. Loïc Duval (F), který sdílí vůz s číslem „8“ s jezdci Oliverem Jarvisem (GB) a Lucasem di Grassim (BR), vyhrál legendární závod před dvěma roky. Filipe Albuquerque (P), Marco Bonanomi (I) a nováček René Rast (D) nastoupí do závodu se startovním číslem „9“. Stejně jako v předchozích letech důvěřuje Audi historicky nejúspěšnějšímu týmu v Le Mans, jímž je Audi Sport Team Joest. Tým Reinholda Joesta zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě již patnáctkrát.
Audi 11.6.2015
Klasický závod je pořádán od roku 1923 v západofrancouzském departmentu Sarthe, ale jde v něm o mnohem víc než jen o historii. Tento závod má prestižní pověst po celém světě, protože jako žádný jiný podnik v oblasti motoristického sportu spojuje tradice s pokrokem. Le Mans je pro Audi nejnáročnější arénou pro testování své techniky. V roce 2006 bylo Audi první výrobcem, který v tomto závodě zvítězil se vznětovým motorem i s hybridním pohonem (2012). Dodnes je hybridní pohon Audi, kombinující vznětový motor a elektromotor, v Le Mans neporažen.
„Tato efektivita skvěle odpovídá mottu ‚více z méně‘, které je základem Audi ultra,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf závodního oddělení Audi. „Zodpovědným pracovníkům organizací ACO, FIA a WEC se podařilo vytvořit pravidla, která umožňují napínavé souboje různých koncepcí pro hospodárný provoz.“ Jaké výhody nabízí hospodárná technika Audi v motoristickém sportu, bude patrné v přímém souboji na závodní dráze. Čtyři výrobci nastoupí na start se čtyřmi různými koncepty, které se liší principem spalování, uspořádáním motorů v závodním vozu, ale i rozsahem a způsobem využívání rekuperace kinetické energie a jejím ukládáním. V žádných jiných automobilových závodech není technická rozmanitost tak velká.
Dosavadní sezona ukazuje, že inženýři Audi splnili své úkoly na výbornou. Marcel Fässler (CH), André Lotterer (D) a Benoît Tréluyer (F) vyhráli oba první závody v Silverstone (GB) a Spa-Francorchamps (B). Do Le Mans pojedou na vedoucím místě průběžného pořadí. Nové Audi R18 e-tron quattro bylo ve Spa v kvalifikaci o 7 s a v závodě o 4 s na kolo rychlejší než vloni, přestože musí vystačit s množstvím paliva, které je o 2,8 procenta nižší než dosud. Přepracovaný motor V6 TDI, hybridní systém s dvojnásobným výkonem a především aerodynamicky optimalizovaný celkový koncept dokazují, jaký potenciál vězí v principu ultra.
Audi se může kromě vyspělé techniky spolehnout také na výjimečný týmový výkon a vášnivé nasazení svých profesionálních jezdců. Fässler, Lotterer a Tréluyer, startující s číslem „7“, společně vyhráli závod 24 h Le Mans pro Audi třikrát v uplynulých čtyřech letech. Loïc Duval (F), který sdílí vůz s číslem „8“ s jezdci Oliverem Jarvisem (GB) a Lucasem di Grassim (BR), vyhrál legendární závod před dvěma roky. Filipe Albuquerque (P), Marco Bonanomi (I) a nováček René Rast (D) nastoupí do závodu se startovním číslem „9“. Stejně jako v předchozích letech důvěřuje Audi historicky nejúspěšnějšímu týmu v Le Mans, jímž je Audi Sport Team Joest. Tým Reinholda Joesta zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě již patnáctkrát.
Audi 11.6.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout