Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Aleš Loprais přestupuje na MAN

Překvapení pro fanoušky připravil Aleš Loprais před Silk way Rally, které se zúčastní v rámci profesionálního týmu Eurol Veka MAN! Překvapivý krok má původ už v dřívější době, ale akceleroval po havárii v Rallye Dakar.

„S týmem Veka MAN jsme měli dlouhodobě velmi dobré vztahy, i když jsme byli soupeři. I na Dakaru jsme se setkávali. Když jsme na Dakaru havarovali, byla jednou z prvních posádek, které nám přišly pomoci, ekipa Petera Versluise, majitele týmu Eurol Veka MAN. Už tehdy se začala psát nová kapitola budoucího příběhu. Peter mě chytil za ruku a řekl, že jednou Dakar vyhrajeme spolu, v jednom týmu,“ řekl k nenadálému tahu Aleš Loprais.
Dřívější Lopraisův speciál Tatra Jamal byl při havárii zničen. „Díky dlouhodobému partnerství s Českou pojišťovnou jsme mohli zahájit práce na stavbě dalšího automobilu, který bude ještě lepší. Než jej dokončíme, a to předpokládáme na podzim, s řadou vylepšení, rozhodl jsem poznat na Silk Way Rally, kterou jsme vloni vyhráli a v roce 2009 skončili třetí, jinou techniku i koncepci a vyzkoušet působení ve velkém zahraničním profesionálním týmu. Velmi si nabídky cením, zároveň využiji startu v Rusku k otestování toho, jak pokročila rekonvalescence zraněných zad, a také ke sžití se s novou posádkou.“
Aleš Loprais by podle dohody měl pro Silk Way Rally využít také posádky z řad Veka týmu, tedy navigátora i mechanika. „Jsou to zkušení profesionálové s několika dakarskými účastmi, mechanik na stavbě tohoto vozu pracoval a zná jej do detailu, takže k nim mám plnou důvěru,“ dodává Loprais. Nizozemský tým Eurol Veka MAN vysílá na Silk Way čtveřici speciálů, řízených ještě majitelem týmu Peterem Versluisem, dále speciál z dílen firmy Toni Maurer, řízený Franzem Echterem, a ještě vůz se zkušeným Holanďanem Pascalem de Baarem. Všechny speciály týmu mají za sebou velmi úspěšná vystoupení na Dakaru a jiných vytrvalostních maratónech.
„Po úvodních testech musím říci, že jsem pozitivně překvapen a naladěn. Auta jsou konkurenceschopná, se skvělým výkonem motoru a průběhem točivého momentu i výbornými brzdami,“ dodává Aleš Loprais.
Silk Way Rally se jede od 7. do 15. července na trase mezi Moskvou a Gelendžikem nedaleko Soči. Opět nabídne osm těžkých a dlouhých etap, z nichž ty nejpodstatnější budou umístěny do Kalmycké pouště nedaleko Kaspického moře ve Volgogradské oblasti. Celková délka soutěže bude 3823 km, přičemž 2083 km zaujímají speciálky. Nejdelší měří 583 km, a to je více, než je dnes běžnou praxí i na Dakaru.


InstaForex Loprais Team

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar