AK Sedlčany - Kubíčkova vítězná jízda
Předposlední podnik domácího šampionátu v autocrossu se uskutečnil o víkendu v Sedlčanské kotlině. Tradičně bohužel chyběla většina reprezentantů, třeba v divizi cestovních automobilů nepřijel ani jeden a ani v dalších divizích to nebylo dvakrát slavné.
Uznání pak zaslouží třeba nestor českého autocrossu Jaroslav Hošek, vycházející hvězda Jakub Kubíček, kteří jedou jak celou Evropu, tak i mistrák. Pohled do startovní listiny hlavních divizí byl vůbec tristní. Super buggy – 12, Buggy 1600 – 4, Touring Autocross – 6, Junior Buggy – 6 a nejvíce se sešlo v Touring 1600 s počtem 16 jezdců. Ještě, že startovaly dětské racer bugy (29) a Kart Cross (17).
Jinak by mohl být závod odjetý celý za dopoledne. Ale k tomu by asi nedošlo, protože často nepředstavitelným problémem byl pomalý odtah nepojízdných automobilů. Někdy trval celou věčnost, třeba v případě Josefa Kořínka snad půl hodiny, než se napotřetí našel nejvhodnější automobil, který by ho odtáhl. Velké prodlevy bohužel nastávaly i při kropení tratě, kdy pořadatelé nechali jezdce stát na startu ve vedru i dvacet minut, možná i déle.
Ale ke sportu. Největší pozornost je vždy upřena na Super Buggy, kde se na start finále postavili Jakub Kubáček, Marek Stloukal a Jarda Hošek. Po startu všichni tři vyletěly vstříc první zatáčce ,kam najížděl první Stloukal, zatímco Kubíček až třetí. A|en během několika metrů se Kubíček dostal do vedení, odrazil několik útoků Stloukala a pak si jen kontrolovat první pozici. Za Stloukalem se odehrával souboj Hoška se Smržem a dalšími jezdci. Už už to vypadalo, že by Hošek mohl vystoupat na stupně vítězů, ale proražená zadní pneumatika jeho úsilí překazila a dojel pátý.
Tato finálová jízda musela nadchnout všechny diváky, což už nelze říct o Buggy 1600. Na start se postavili pouze Nosálek, Polák a Bous a takové bylo i pořadí v cíli, když Bous dojel za vedoucí dvojicí až s velkým odstupem.
Na Sedlčany nebudou asi dobře vzpomínat bratři Pavel a Martin Svobodové v divizi Touring Autocroos, v níž bohužel nestartoval vítěz posledních dvou závodů Aleš Plichta se Subaru. Po startu šel hned do vedení Kořínek s Fordem Focus a o druhou příčku se prali bratři Svobodové s Mitsubishi a Hilde se Subaru. Jenže Kořínek záhy chyboval a vedení se ujali Svobodové, v pořadí Martin a Pavel před Horčičkou. Ale když do cíle zbývala dvě kola, tak se převrátil František Kostroun s dieselovou Fabií, závod byl zastaven a opakován. Díky tomu, že odtahová služba nikam nespěchala, tak Kořínek stačil opravit Focuse a doslova v hodině dvanácte přijel na start. Stal se tak dítkem štěstěny, neboť Martin Svoboda odstoupil hned po startu a jeho bratr Pavel jej záhy následoval. Nikým neohrožován si pro vítězství dojel Bořivoj Kořínek s velkým náskokem před Rosťou Hildem. Nikdo jiný už do cíle nedojel.
Velice pěkné souboje se odehrávaly v divivi Touring 1600, už jen díky tomu, že jde o velice vyrovnanou a početnou skupinu. Start vyšel nejlépe Zdeňku Antonymu se Škodou Rapid, za kterého se pověsil Josef Kořínek se Škodou Citigo. Když už se zdálo, že Antony vyhraje, tak Kořínek dvě zatáčky před cílem nečekaně zaútočil a perfektním manévrem se před Antonyho dostal a vyhrál. Vítězství měl zřejmě načasované, protože po projetí cílem se vytrhl závěs zadního kola a z motoru se zakouřilo…
Poslední mistrovský závod se jede 30. a 31.srpna v Dolním Bousově, kde by se měl objevit Petr Bartoš.
Super Buggy
1.Kubíček
2.Stloukal
3.Smrž
Průběžné pořadí
Buggy 1600
1.Nosálek
2.Polák
3.Bous
Průběžné pořadí
Junior Buggy
1.Vaněk
2.Nikodém
3.Ovčarov
Průběžné pořadí
Touring Autocross
Průběžné pořadí
Touring 1600
1.Kořínek J.|Škoda Citigo
2.Antony|Škoda Rapid
3.Fučík|Škoda Felicia
1.Fučík|115
2.Kořínek|108
3.Antony|101
JL, 11.8.2014
Jinak by mohl být závod odjetý celý za dopoledne. Ale k tomu by asi nedošlo, protože často nepředstavitelným problémem byl pomalý odtah nepojízdných automobilů. Někdy trval celou věčnost, třeba v případě Josefa Kořínka snad půl hodiny, než se napotřetí našel nejvhodnější automobil, který by ho odtáhl. Velké prodlevy bohužel nastávaly i při kropení tratě, kdy pořadatelé nechali jezdce stát na startu ve vedru i dvacet minut, možná i déle.
Ale ke sportu. Největší pozornost je vždy upřena na Super Buggy, kde se na start finále postavili Jakub Kubáček, Marek Stloukal a Jarda Hošek. Po startu všichni tři vyletěly vstříc první zatáčce ,kam najížděl první Stloukal, zatímco Kubíček až třetí. A|en během několika metrů se Kubíček dostal do vedení, odrazil několik útoků Stloukala a pak si jen kontrolovat první pozici. Za Stloukalem se odehrával souboj Hoška se Smržem a dalšími jezdci. Už už to vypadalo, že by Hošek mohl vystoupat na stupně vítězů, ale proražená zadní pneumatika jeho úsilí překazila a dojel pátý.
Tato finálová jízda musela nadchnout všechny diváky, což už nelze říct o Buggy 1600. Na start se postavili pouze Nosálek, Polák a Bous a takové bylo i pořadí v cíli, když Bous dojel za vedoucí dvojicí až s velkým odstupem.
Na Sedlčany nebudou asi dobře vzpomínat bratři Pavel a Martin Svobodové v divizi Touring Autocroos, v níž bohužel nestartoval vítěz posledních dvou závodů Aleš Plichta se Subaru. Po startu šel hned do vedení Kořínek s Fordem Focus a o druhou příčku se prali bratři Svobodové s Mitsubishi a Hilde se Subaru. Jenže Kořínek záhy chyboval a vedení se ujali Svobodové, v pořadí Martin a Pavel před Horčičkou. Ale když do cíle zbývala dvě kola, tak se převrátil František Kostroun s dieselovou Fabií, závod byl zastaven a opakován. Díky tomu, že odtahová služba nikam nespěchala, tak Kořínek stačil opravit Focuse a doslova v hodině dvanácte přijel na start. Stal se tak dítkem štěstěny, neboť Martin Svoboda odstoupil hned po startu a jeho bratr Pavel jej záhy následoval. Nikým neohrožován si pro vítězství dojel Bořivoj Kořínek s velkým náskokem před Rosťou Hildem. Nikdo jiný už do cíle nedojel.
Velice pěkné souboje se odehrávaly v divivi Touring 1600, už jen díky tomu, že jde o velice vyrovnanou a početnou skupinu. Start vyšel nejlépe Zdeňku Antonymu se Škodou Rapid, za kterého se pověsil Josef Kořínek se Škodou Citigo. Když už se zdálo, že Antony vyhraje, tak Kořínek dvě zatáčky před cílem nečekaně zaútočil a perfektním manévrem se před Antonyho dostal a vyhrál. Vítězství měl zřejmě načasované, protože po projetí cílem se vytrhl závěs zadního kola a z motoru se zakouřilo…
Poslední mistrovský závod se jede 30. a 31.srpna v Dolním Bousově, kde by se měl objevit Petr Bartoš.
Super Buggy
1.Kubíček
2.Stloukal
3.Smrž
Průběžné pořadí
1.Kubíček | 101 |
2.Stloukal | 91 |
3.Hošek | 74 |
Buggy 1600
1.Nosálek
2.Polák
3.Bous
Průběžné pořadí
1.Polák | 82,5 |
2.Ociepka | 68,5 |
3.Nosálek | 47 |
Junior Buggy
1.Vaněk
2.Nikodém
3.Ovčarov
Průběžné pořadí
1.Tříska | 83 |
2.Vaněk | 75 |
3.Nikodém | 73 |
Touring Autocross
1.Kořínek B. | Ford Focus |
2.Hilse | Subaru Impreza |
3.Horčička | Škoda Felicia |
Průběžné pořadí
1.Kořínek | 88 |
2.Horčička | 76 |
3.Svoboda P. | 73 |
Touring 1600
1.Kořínek J.|Škoda Citigo
2.Antony|Škoda Rapid
3.Fučík|Škoda Felicia
Průběžné pořadí |
1.Fučík|115
2.Kořínek|108
3.Antony|101
JL, 11.8.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout