Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Vrchaři závodili na okruhu

Původně byl narychlo vypsaný závod Českého mistrovství ZAV na autodromu ve Vysokém Mýtě míněn hlavně jako výplň dlouhé, neplánované přestávky v závodním programu seriálu. A nakonec se z akce vyklubal bohatě obsazený, kvalitní podnik s velkou sportovní hodnotou.

Seznam přihlášených se rychle naplňoval až na 130 jezdců. Všem bylo jasné, že čekají závody v tropických podmínkách. Závod na autodromu má své zvláštnosti. Ta největší pro vrchaře je, že v jedné jízdě na více kol jsou na trati tři závodní auta současně. Proto pořadatelský sbor v sobotu večer po přejímkách zodpovědně sestavil startovní pořadí a složil do jízd jednotlivé trojice tak, aby jezdci v nich byli vyrovnaní a nedocházelo k dojetí, které by si vyžadovalo opravnou jízdu a způsobovalo zdržení programu. Nakonec se ukázalo, že složení trojic se povedlo a i díky disciplinovanosti všech jezdců závodní program celého dne probíhal naprosto bez problémů a průtahů.
Po tréninku následovala hned první jízda ze tří, které byly vypsány s tím, že nejpomalejší čas se bude škrtat. První jízda se ještě jela na tři kola. Po jejím dojetí bylo jasné, že při stávajícím počtu startujících a při striktních podmínkách majitele autodromu, by mohly nastat problémy s časovým harmonogramem. Pořadatelé proto rozhodli zkrátit zbylé jízdy na dvě kola tak, aby všichni měli zaručené tři závodní jízdy. Závody se opravdu vydařily a vypadá to, že jsme našli další trať, kam bychom se rádi vraceli.


SE 1400
Ve všech jízdách byl nejrychlejší Vlastimil Suk junior. Po první jízdě druhý Tomáš Mészáros nedokázal svou pozici udržet před útočícím starším z rodinného dua Sukových, kterým patřily dva nejvyšší stupně. Tentokrát nejrychlejší „neswift“ nepatřil Láďovi Rosičkovi, ale čtvrtý s Peugeotem 106 skončil Martin Polák.


SE 1600
Nejpočetněji obsazená jízda měla jasného vítěze. Petr Crhák na Saxu nezaváhal ani v jedné jízdě a vyhrál. O další příčky se přetahovali Mojmír Pribula na Civicu a Marek Hons na P 106. Šťastnější o osm setin sekundy byl nakonec Mojmír.


SE 2000
Favorit třídy Martin Čábela odstoupil již v tréninku, olejové hospodářství jeho motoru si moc nerozumělo s tropickými teplotami. Vítězství vybojoval Jiří Pilch na Renaultu Clio. Druhé místo patří Tomáši Hankovi, který zřejmě dostává nové nářadí jménem Acura do ruky a třetí skončil Roman Hovorka se starším Cliem.

SE +2000
Tradičně první místo pro Jana Kvasničku, který, k pobavení diváků, před čistou okruhovou jízdou dával spíš přednost driftu. Pro druhé místo si dojel Oskar Beneš, s jedním ze tří Nissanů GT-R na startu. Třetí místo vybojoval Martin Lev na Subaru Impreza.


E1 1400
Radim Mach (Suzuki Swift), potvrdil pověst, která jej v Mýtě předcházela z dob startů v rámci Berg-cupu a jasně zvítězil. Druhý skončil rakovnický Jiří Krob na Peugeotu a třetí nováček v seriálu Petr Horna na Škodě 120 LS.


E1 1600
Vítězství vybojoval Vítek Novotný na Pick-upu, který u vědomí jasného náskoku už ani nenastoupil do třetí jízdy. Vyrovnaný souboj probíhal mezi Petrem Krejzou a Jaroslavem Fikotou jun.na Hondách, kteří se až do konce přetahovali o lepší pozici. Nakonec se to o 0,6 s povedlo Petrovi.

E1 2000
Nejen vítězství ve třídě, ale i absolutně nejrychlejší čas získal srdcovou jízdou Petr Mužík na Renaultu Clio. Druhé místo na Škodě Felicia vybojoval David Dolínek a třetí Václav Krejsa na naftové Fabii. Hned za ním dojel exmistr Evropy v rallycrossu Tomáš Kotek.


E1 +2000
Eda Patera získal povinné vítězství dvěma nejrychlejšími časy, ve druhé i přes problémy s poloosou, do třetí už nenastoupil. Druhé místo vyzávodil Jan Vávra na Fabii TDI 4x4. Za ním skončil na třetím místě Jan Vajsejtl.


H 1300
V objemově nejslabších historických vozech získal premiérové vítězství Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Na stejném typu startující skončil na druhém místě Jiří Kaláb a třetí místo vybojoval Josef Srnský sen na Škodě 110 R.


H 1600
Navrátilec Jiljí Chmelař dvěma nejrychlejšími časy potvrdil, že si zachovává svou úroveň a získal zlatý pohár. Druhé místo patřilo Citroenu Visa s Davidem Paterou za volantem a na třetí místo vystoupal Pavel Maier s Fordem Escort Mk.I.


H 2000
Nejslaběji obsazenou třídu vyhrál její favorit, Ivo Král na Golfu. Za ním skončil Martin Slezák na BMW 2002. Petr Bořke zapracoval a přivezl už opravenou Škoda RS 200, kterou se mu podařilo na Zbraslavi nabourat. Odměnou za hezkou práci mu bylo třetí místo.


H +2000
Zajímavý a nečekaný boj se odehrál v této třídě. Zdánlivě neotřesitelné postavení Ondřeje Lorenze s Audi Quattro se pokusil dobýt Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru. Po první jízdě byl třetí, ve druhé a třetí Ondru porazil, ale manko smáznout už nedokázal. Třetí místo patřilo Václavu Korešovi na BMW.

Jarda Malík,14.7.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar