Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Ženy stále spoléhají na pomoc mužů

Chevrolet, jedna z nejrychleji rostoucích a čtvrtá největší automobilová značka na světě, uspořádala mezinárodní průzkum, který se zaměřil na údržbu vozidel a návyky jejich řidičů. Výsledky prokázaly, že majitelé se o své „plechové miláčky\" dobře starají.

Zimní počasí, konkrétně sníh, led, nebo mrznoucí déšť, umí na cestách způsobit pořádný zmatek. Tvrdá realita si každoročně vyžaduje zvláštní pozornost při přípravě automobilu na zimu. Výsledky průzkumu přinesly zajímavé zjištění – návyky řidičů v ČR a na Slovensku se od sebe příliš neliší. Sněhová nadílka a kluzké vozovky, se kterými se v posledních dvou týdnech potýkáme, české řidiče nezaskočily – 65 % z nich vyměnilo zimní obutí již dříve. Průzkum dále ukázal, že slovenští řidiči byli na zimu připraveni ještě o něco lépe: 85 % totiž přezulo zimní pneumatiky ještě před prvním sněžením. Chevrolet doporučuje všem řidičům, aby své auto přezuli včas.
Výsledky průzkumu prokázaly, že 43 % českých řidičů navštíví se svým vozem myčku alespoň jednou za měsíc a překvapivě 28 procent si počká, až mu na jejich kapotu někdo napíše „Umyj mě“. Průzkum také zjistil, že Češky se cítí být vůči svým vozům daleko zodpovědnější než muži.
Přesto i v tomto směru stále existuje prostor ke zlepšení. Muži i ženy mohou např. využít nejnovějších tipů zákaznického centra Chevrolet, které všem řidičům bez výjimky pomáhají zefektivnit návyky v oblasti péče o vlastní vozidlo. Tipy poskytli na základě osobní zkušenosti. Rob Huff, automobilový závodník Chevrolet WTCC, a Ian Halleran, manažer poprodejních služeb zákazníkům společnosti Chevrolet pro střední a východní Evropu.
Když dojde na nejhorší, tedy na nutnost nahlédnout pod kapotu vozidla, nejsou Češky ani Slovenky stejně tak jako ženy z ostatních zemí Evropy ochotny „zašpinit si při kontrole vozidla ruce“. Konkrétně jen 13 % Češek a 15 % Slovenek takto činí pravidelně. Horší výsledky zaznamenal průzkum, který proběhl v 11 evropských zemích, už jen v Litvě (11 %) a Lotyšsku (7 %), kde se ženy ještě více zdráhají nahlédnout pod kapotu svého auta. Na druhé straně v Bulharsku tvrdí dokonce 52 % žen, že pravidelně kontroluje stav „vnitřností“ svého vozidla.
V České republice většina dotazovaných žen uvedla, že preferuje malá městská vozítka. Mezi ně patří i nový Chevrolet Spark, který mění veškerá zažitá pravidla. Tento model kombinuje zábavu, módu, ale i funkčnost. Je stylový, zákazníkům nabízí nejnovější „vychytávky” v oblasti zábavy, vyniká praktičností, nízkou spotřebou paliva i emisemi. Na rozdíl od všeobecného předpokladu, že muži preferují rychlá a sportovní auta, průzkum ukázal, že čeští muži dávají přednost velkým rodinným vozům. Chevrolet reaguje na potřeby svých zákazníků modelem Cruze. Tento rodinný vůz ztělesňuje všechny hodnoty společnosti Chevrolet v oblasti designu, kvality zpracování a použitých materiálů, stylového interiéru a exteriéru.
V České republice se průzkumu společnosti Chevrolet zúčastnilo 500 řidičů, z toho 182 žen a 318 mužů. Celkem se do šetření zapojilo 4700 řidičů z 11 evropských zemí včetně Maďarska, Rumunska, Bulharska, Slovenské republiky, Estonska, Lotyšska, Litvy, Srbska, Chorvatska a Slovinska.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar