Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Závodní auto moto v Lysé nad Labem

Součástí výstavy Autosalon v Lysé nad Labem je už mnoho let expozice závodních automobilů a motocyklů s názvem Rychlá kola, doplněná autogramiádami mnoho předních úspěšných závodníků.

Největší expozici, a to díky dvěma kamionům, měl opět dakarský tým KM racing Martina Macíka a kdo sem přišel v neděli, ten si mohl zakoupit knížku Josefa Kaliny - Dlouhá křivolaká cesta a získat i jeho podpis.

Když už jsme u nej, tak nejsilnějším automobilem byl soutěžní LIAZ byl, naopak třeba nejúspěšnější vůz sezony 2015 pak BMW 320, které dovezlo Michala Matějovského k celkovému prvnímu místu v Evropské trofeji v závodech na okruzích. Hned vedle stál SEAT Leon jeho největšího soupeře Petra Fulína.

Nechyběly ani vrchařské Mitsubishi Lancer zkušeného a trojnásobného mistra republiky Martina Jermana a nejrychlejšího kuchaře Filipa Sailera. Rychlé Ferrari 430 GT přivez nestárnoucí Petr Vojáček, v současné době asi i služebně nejstarší český vrchař. V posledních letech jej, ale můžete kromě kopců potkat i na zámečku Brandlín v roli kastelána.

Bylo sympatické, že malou nálepkou nezapomněli na Otakara Krámského, jehož Reynard a Osella byly hvězdami loňské výstavy. Bohužel za čtyři měsíce už nebyl nejrychlejší český a jeden z nejrychlejších evropských vrchařů mezi námi.
Mezi nejkurióznější závodní automobily můžeme považovat KTM X-BOW GT4, který s dvoulitrovým motorem o výkonu 350 k dosahuje rychlosti 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za čtyři sekundy.

Pěknou expozici představovaly autokrosové speciály Jaroslava Hoška, Vladislava Štětiny (vítěz posledního mistrovského závodu v Sedlčanech), oba jezdící nejsilnější divizi Super Buggy nebo mladého Petra Nikodéma, který letos poprvé okusil divizi 1600 a hned se zařadil mezi absolutně nejrychlejší. Divizi cestovních vozů prezentovaly Mitsubishi Lancer novopečeného mistra republiky Martina Svobody a krásná Škoda Fabia jezdce Jiřího Breta.

Tradičně zajímavou expozici mají plochodrážní stroje a na výstavě jsme si několika exponáty připomněli i 65 výroby motocyklů v Divišově, tedy značky ESO.

Historii přiblížily návštěvníkům silniční ESO 500 se vzduchem chlazeným jednoválcem OHV s výkonem 51 k a motocrossové ESO 500 z roku 1959. Škoda, že historických závodních strojů nebylo více, ale jeden jsme přeci jen ještě našli. Sidecarcrossovou Jawu 600 s kterou závodil Jaroslav Peták, strýc soutěžního jezdce Josefa Petáka. Mimochodem i on si ještě dnes zajede závody veteránů.



J.Lasík 18.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar