Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo se systémem rozpoznávání cyklistů

Nová technologie dokáže schopnou rozpoznat a automaticky zabrzdit vozidlo v případě, že se do jeho jízdní dráhy dostane cyklista. Nová funkce je rozšířením stávající technologie rozpoznávání a automatického brzdění, která se nově nazývá systém rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí automatického brzdění.

Všechny vozy vybavené systémem rozpoznávání chodců budou schopné rozpoznávat i cyklisty. Podle statistik je přibližně 50 procent ze všech cyklistů, kteří zemřou na evropských silnicích, usmrceno při kolizi s automobilem. V loňském roce zemřelo jen na českých silnicích 64 cyklistů a těžce zraněno jich bylo 464, lehkých zranění bylo evidováno 3038.
Rozšíření stávající technologie rozpoznávání a automatického brzdění na určité situace zahrnující cyklisty umožňuje nový pokročilý software a rychlejší technologie zpracování obrazu.
Cyklista v jízdním pruhu, který se náhle připlete do dráhy vozidla – to je jeden typ nehod, který systém řeší. Od poloviny května 2013 bude dostupný pro modely Volvo V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80. Nejmodernější čidla sledují prostor před vozidlem. Pokud cyklista jedoucí stejným směrem náhle vybočí do jízdní dráhy vozidla a hrozí nebezpečí srážky, systém vydá upozornění a začne naplno brzdit.
Rychlost vozidla má na následky nehody rozhodující vliv. Při nižší rychlosti nárazu se významně snižuje riziko vzniku závažných poranění. Systém je tvořen radarem umístěným za mřížkou chladiče, kamerou před vnitřním zpětným zrcátkem a centrální řídicí jednotkou. Úkolem radaru je detekovat objekty před vozidlem a určovat jejich vzdálenost. Kamera určuje, o jaký typ objektů se jedná. Díky širokému zornému poli dvoumodulárního radaru lze chodce a cyklisty včas identifikovat.
Kamera s vysokým rozlišením umožňuje sledování směru pohybu chodců a cyklistů. Centrální řídicí jednotka situaci před vozidlem průběžně monitoruje a vyhodnocuje. Pro aktivaci automatického brzdění je nezbytné, aby objekt potvrdila obě zařízení – kamera i radar. Nejmodernější čidla v případě potřeby umožňují okamžité využití plného výkonu brzdové soustavy. Tato technologie také sleduje vozidla jedoucí ve stejném pruhu.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar