Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen získal ocenění Mezinárodní motor roku pro TSI

Zážehový motor Volkswagen TSI 1,4 litru získal posedmé za sebou ocenění Motor roku v objemové kategorii 1,0 až 1,4 litru. Motor 1.4 TSI se tak stal nejúspěšnější jednotkou v 15leté historii této mezinárodní ankety.

Volkswagen navíc obdržel prestižní ocenění Nejlepší nový motor za agregát TSI s aktivním vypínáním válců (ACT). Toto ocenění je udělováno nejlepšímu novému motoru, představenému během uplynulých 12 měsíců.

Od roku 2006 získal Volkswagen s průběžně zdokonalovaným motorem 1.4 TSI (interní označení EA 211) celkem 12 ocenění v anketě Motor roku – sedm vítězství ve své kategorii, dvě celková vítězství, dvě ocenění Nejlepší nový motor a jedno ocenění Zelený motor roku. Mezinárodní porota tvořená 87 odbornými novináři udělila technice TSI historicky největší počet vítězství v řadě.
VW jako první výrobce na světě představil systém aktivního vypínání válců ACT ve čtyřválcovém motoru TSI – do té doby bylo toto řešení používáno především u velkých osmiválcových a dvanáctiválcových motorů. Aktivní vypínání válců ACT debutovalo v jednotce TSI o výkonu 103 kW/140 k pro modely Polo a Golf. Přechodná deaktivace druhého a třetího válce – ve spojení s hospodárným stylem řízení – snižuje spotřebu paliva o více než 0,5 litru na 100 kilometrů.

Skvěle vyvážený motor 1.4 TSI má i na dva válce stejně tichý běh s nízkými vibracemi jako se čtyřmi aktivními spalovacími prostory. Všechny mechanické procesy přepínání se uskutečňují během jediné otáčky vačkového hřídele, v závislosti na otáčkách motoru vše proběhne během pouhých 13 až 36 milisekund. Hladkých přechodů je dosahováno příslušnými zásahy do zapalování a ovládání škrticí klapky.

Komponenty aktivního vypínání válců váží dohromady 3 kilogramy. Jejich ovládací prvky, vačkové hřídele a ložiskové rámy jsou integrovány do hlavy válců. Třecí ztráty při otáčení hřídele snižují dvě ložiska s nízkým třením. Důležitým bodem je skutečnost, že vypínání válců je v této podobě realizovatelné pouze na základě konceptu TSI – s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním.

V porovnání s předchůdcem byly hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 sníženy u motorů TSI o 9 procent. Částečně se na tom podílejí různá opatření, jako je například snížení vnitřního tření, snížení hmotnosti a optimalizované řízení chladicí soustavy. Ve spojení s inovativním systémem aktivního vypínání válců ACT je možné snížit spotřebu paliva až o 15 procent.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar