Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda v roce 2013: Úspěch s novými modely

Škoda Auto vloni úspěšně pokračovala ve své mezinárodní růstové strategii, když zákazníkům na celém světě dodala 920 800 vozů (2012: 939 200). Po nábězích nových modelů v první polovině roku si značka v dalším průběhu roku polepšila a dosáhla nejlepšího prosincového výsledku v historii.

V posledním měsíci roku dodala automobilka 70 000 vozů, v porovnání s dosavadním prosincovým rekordem z roku 2012 to představuje nárůst o 5,8 procenta. V příštích letech chce ŠKODA dále růst. Za tímto účelem bude automobilka do roku 2016 uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.

Rok 2013 – třetí rok Růstové strategie ŠKODA – byl pro českou automobilku úspěšný a zároveň intenzivní. Osm nových nebo přepracovaných modelů, dvanáct mezinárodních náběhů, rozšiřování výrobních kapacit v České republice a na růstových trzích v Číně a Rusku, a k tomu krize na některých trzích:
Nové modely byly skvěle přijaty – především nová Octavia byla trefou do černého. V prosinci dosáhla v západní Evropě vysokého, dvouciferného růstu: v porovnání s prosincem 2012 se jednalo o nárůst o 52,3 procenta. V celé Evropě zaznamenala Octavia v prosinci nárůst o 19,1 procenta.

V západní Evropě se ŠKODA v roce 2013 vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh. 369 600 vozů dodaných zákazníkům představuje oproti roku 2012 nárůst o 3,1 procenta (2012: 358 400). V prosinci vzrostly západoevropské prodeje dokonce o 17,8 procenta na 31 300 vozů (prosinec 2012: 26 600).
Podíl značky ŠKODA na západoevropském trhu vzrostl v průběhu celého roku na 3,2 procenta (2012: 3,0 procenta).

Země20132012nárůst/pokles
Německo136 400132 600+2,9
Velká Británie66 00053 200+24
Dánsko14 60013 400+ 40,7
+3
Itálie|12 100
+21
Švédsko|12 300




Ve východní Evropě, včetně Ruska, dodala ŠKODA v uplynulém roce zákazníkům 125 400 vozů (2012: 137 100; -8,5 procenta). Tržní podíl značky ŠKODA dosáhl 4 procent. Na třetím největším trhu značky ŠKODA, v Rusku, dodala automobilka zákazníkům 87 500 vozů. Zde byla nová generace modelu Octavia uvedena až ve druhé polovině roku, model Rapid bude následovat až v první polovině roku 2014.

Rusko87 50099 100-8,5
Kazachstán47001900+145
Pobaltí46004500+3,4
Srbsko42003700+12,4




Růstu dosáhla značka ŠKODA v roce 2013 opět ve střední Evropě. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 2,0 procenta na 126 500 vozů (2012: 124 000). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 19,2 procenta. V prosinci vzrostl prodej značky ve střední Evropě o 13,5 procenta na 11 300 vozů (prosinec 2012: 9 900).


Nejsilnějším trhem značky ŠKODA byla v roce 2013 opět Čína s 227 000 vozy (2012: 235 700 vozů; -3,7 procenta). Nová Octavia bude na zdejší trh uvedena na počátku roku 2014.

Čína227 000235 000-3,7
Indie22 60034 3000-34,2
+11,7
Turecko|12 800
+85,3
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v roce 2013 (v počtech kusů, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):

ŠKODA Octavia|359 600|-12,2 %
ŠKODA Fabia|202 000|-16,0 %
ŠKODA Superb|94 400|-13,4 %
ŠKODA Yeti|82 400|-5,7 %
ŠKODA Roomster|33 300|-12,3 %
ŠKODA Rapid|103 800|+320,3 %
ŠKODA Citigo|prodej jen Evropa 45 200|+51,0 %




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar