Škoda v roce 2013: Úspěch s novými modely
Škoda Auto vloni úspěšně pokračovala ve své mezinárodní růstové strategii, když zákazníkům na celém světě dodala 920 800 vozů (2012: 939 200). Po nábězích nových modelů v první polovině roku si značka v dalším průběhu roku polepšila a dosáhla nejlepšího prosincového výsledku v historii.
V posledním měsíci roku dodala automobilka 70 000 vozů, v porovnání s dosavadním prosincovým rekordem z roku 2012 to představuje nárůst o 5,8 procenta. V příštích letech chce ŠKODA dále růst. Za tímto účelem bude automobilka do roku 2016 uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.
Rok 2013 – třetí rok Růstové strategie ŠKODA – byl pro českou automobilku úspěšný a zároveň intenzivní. Osm nových nebo přepracovaných modelů, dvanáct mezinárodních náběhů, rozšiřování výrobních kapacit v České republice a na růstových trzích v Číně a Rusku, a k tomu krize na některých trzích:
Nové modely byly skvěle přijaty – především nová Octavia byla trefou do černého. V prosinci dosáhla v západní Evropě vysokého, dvouciferného růstu: v porovnání s prosincem 2012 se jednalo o nárůst o 52,3 procenta. V celé Evropě zaznamenala Octavia v prosinci nárůst o 19,1 procenta.
V západní Evropě se ŠKODA v roce 2013 vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh. 369 600 vozů dodaných zákazníkům představuje oproti roku 2012 nárůst o 3,1 procenta (2012: 358 400). V prosinci vzrostly západoevropské prodeje dokonce o 17,8 procenta na 31 300 vozů (prosinec 2012: 26 600).
Podíl značky ŠKODA na západoevropském trhu vzrostl v průběhu celého roku na 3,2 procenta (2012: 3,0 procenta).
+3
Itálie|12 100
+21
Švédsko|12 300
Ve východní Evropě, včetně Ruska, dodala ŠKODA v uplynulém roce zákazníkům 125 400 vozů (2012: 137 100; -8,5 procenta). Tržní podíl značky ŠKODA dosáhl 4 procent. Na třetím největším trhu značky ŠKODA, v Rusku, dodala automobilka zákazníkům 87 500 vozů. Zde byla nová generace modelu Octavia uvedena až ve druhé polovině roku, model Rapid bude následovat až v první polovině roku 2014.
Růstu dosáhla značka ŠKODA v roce 2013 opět ve střední Evropě. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 2,0 procenta na 126 500 vozů (2012: 124 000). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 19,2 procenta. V prosinci vzrostl prodej značky ve střední Evropě o 13,5 procenta na 11 300 vozů (prosinec 2012: 9 900).
Nejsilnějším trhem značky ŠKODA byla v roce 2013 opět Čína s 227 000 vozy (2012: 235 700 vozů; -3,7 procenta). Nová Octavia bude na zdejší trh uvedena na počátku roku 2014.
+11,7
Turecko|12 800
+85,3
ŠKODA Octavia|359 600|-12,2 %
ŠKODA Fabia|202 000|-16,0 %
ŠKODA Superb|94 400|-13,4 %
ŠKODA Yeti|82 400|-5,7 %
ŠKODA Roomster|33 300|-12,3 %
ŠKODA Rapid|103 800|+320,3 %
ŠKODA Citigo|prodej jen Evropa 45 200|+51,0 %
Rok 2013 – třetí rok Růstové strategie ŠKODA – byl pro českou automobilku úspěšný a zároveň intenzivní. Osm nových nebo přepracovaných modelů, dvanáct mezinárodních náběhů, rozšiřování výrobních kapacit v České republice a na růstových trzích v Číně a Rusku, a k tomu krize na některých trzích:
Nové modely byly skvěle přijaty – především nová Octavia byla trefou do černého. V prosinci dosáhla v západní Evropě vysokého, dvouciferného růstu: v porovnání s prosincem 2012 se jednalo o nárůst o 52,3 procenta. V celé Evropě zaznamenala Octavia v prosinci nárůst o 19,1 procenta.
V západní Evropě se ŠKODA v roce 2013 vyvíjela podstatně lépe než klesající celkový trh. 369 600 vozů dodaných zákazníkům představuje oproti roku 2012 nárůst o 3,1 procenta (2012: 358 400). V prosinci vzrostly západoevropské prodeje dokonce o 17,8 procenta na 31 300 vozů (prosinec 2012: 26 600).
Podíl značky ŠKODA na západoevropském trhu vzrostl v průběhu celého roku na 3,2 procenta (2012: 3,0 procenta).
Země | 2013 | 2012 | nárůst/pokles |
Německo | 136 400 | 132 600 | +2,9 |
Velká Británie | 66 000 | 53 200 | +24 |
Dánsko | 14 600 | 13 400 | + 40,7 |
Itálie|12 100
Švédsko|12 300
Ve východní Evropě, včetně Ruska, dodala ŠKODA v uplynulém roce zákazníkům 125 400 vozů (2012: 137 100; -8,5 procenta). Tržní podíl značky ŠKODA dosáhl 4 procent. Na třetím největším trhu značky ŠKODA, v Rusku, dodala automobilka zákazníkům 87 500 vozů. Zde byla nová generace modelu Octavia uvedena až ve druhé polovině roku, model Rapid bude následovat až v první polovině roku 2014.
Rusko | 87 500 | 99 100 | -8,5 |
Kazachstán | 4700 | 1900 | +145 |
Pobaltí | 4600 | 4500 | +3,4 |
Srbsko | 4200 | 3700 | +12,4 |
Růstu dosáhla značka ŠKODA v roce 2013 opět ve střední Evropě. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 2,0 procenta na 126 500 vozů (2012: 124 000). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 19,2 procenta. V prosinci vzrostl prodej značky ve střední Evropě o 13,5 procenta na 11 300 vozů (prosinec 2012: 9 900).
Nejsilnějším trhem značky ŠKODA byla v roce 2013 opět Čína s 227 000 vozy (2012: 235 700 vozů; -3,7 procenta). Nová Octavia bude na zdejší trh uvedena na počátku roku 2014.
Čína | 227 000 | 235 000 | -3,7 |
Indie | 22 600 | 34 3000 | -34,2 |
Turecko|12 800
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v roce 2013 (v počtech kusů, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku): |
ŠKODA Octavia|359 600|-12,2 %
ŠKODA Fabia|202 000|-16,0 %
ŠKODA Superb|94 400|-13,4 %
ŠKODA Yeti|82 400|-5,7 %
ŠKODA Roomster|33 300|-12,3 %
ŠKODA Rapid|103 800|+320,3 %
ŠKODA Citigo|prodej jen Evropa 45 200|+51,0 %
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout