Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia vRS překonala 325 km/h

V rámci Bonneville Speed Week pokořil „speciál pro solnou pláň“ hranici 325 km/h (201 mph). Vůz o výkonu 500 k byl postaven k oslavě 10. výročí řady vRS, která reprezentuje nejvýkonnější vozy Škoda.

Model Octavia vRS Bonneville Special se tak stal zatím posledním členem legendárního klubu Bonneville 200 MPH a zároveň nejrychlejším automobilem ŠKODA všech dob. Před ostrým testem prošel vůz důkladnými zkouškami na dynamometru, při kterých asistoval tým techniků z Velké Británie a tuningový specialista firmy REVO Technik.
Použit byl také software na úpravu výkonu motoru. Při první jízdě celého týdne dosáhla Octavia vRS Bonneville Special rychlosti 313 km/h (195,69 mph). Impozantních 325 km/h (201 mph) pokořil vůz již při svém šestém pokusu.
Robert Hazelwood, ředitel Škoda UK, doplňuje: „Měsíce důkladného plánování, zkoušek a příprav se zúročily. V pondělí 15. srpna ve 13:24 hodin jsme s naším speciálem, Octavií vRS Bonneville Special překonali hranici 325 km/h. Celý tým odvedl skvělou práci. Jedná se o další významný milník na úspěšné cestě značky v oblasti motoristického sportu a nejlepší způsob, jak oslavit 10 let existence řady vRS a připomenout si 110 let působení značky ŠKODA v motoristickém sportu.“
Od svého uvedení na trh v roce 2001 si řada vRS získala srdce všech motoristů, kteří preferují sportovní dynamickou jízdu. Jedná se o sériovou Octavii RS, na níž byly provedeny úpravy za účelem zlepšení aerodynamiky a zvýšení výkonu.
Mezi ně patří:


- snížení světlé výšky vozu o téměř 80 mm a instalace nového pomocného rámu,
v němž je umístěn speciální chladič.
- vůz pohání standardní sériový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, jehož
sériové turbodmychadlo bylo nahrazeno jednotkou od firmy Garrett.
- výkon motoru na brzdě je přes 500 k a plnicí tlak přesahuje 200 kPa. Místo
bezolovnatého benzínu používá vysokooktanové závodní palivo (směs vody a metanolu).


Tento jedinečný závodní automobil odpovídá přísným bezpečnostním pravidlům Southern California Timing Association (SCTA). Je vybaven vnitřním ochranným rámem, brzdicím padákem, hasicími přístroji a ochrannými mřížemi v oknech.


JL, 18.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar