Škoda Auto prodala rekordních 1,04 mil vozů
ŠKODA v roce 2014 dosáhla nového rekordního prodeje a poprvé ve své 119leté historii prodala více než 1 milion vozů. Celosvětové dodávky zákazníkům vzrostly v loňském roce o 12,7 procenta na 1 037 200 vozů (2013: 920 800). Tržní podíl na světovém trhu vzrostl na 1,4 procenta (2013: 1,3 procenta).
V polovině ledna dorazí k prvním prodejcům nová ŠKODA Fabia Combi. V únoru oslaví v Praze svou světovou premiéru nová ŠKODA Superb, která bude začátkem března představena také na autosalonu v Ženevě. Zahájení prodeje nové generace modelu Superb je plánováno na polovinu roku 2015. Nový model představuje pro českou automobilku začátek nové éry a tvoří dosavadní vrchol modelové ofenzívy značky ŠKODA.
V západní Evropě se značka ŠKODA v roce 2014 rozvíjela lépe než celkový trh, prodeje vzrostly o 11,8 procenta na 413 200 vozů. Tržní podíl vzrostl na 3,4 procenta (2013: 3,2 procenta).
Na druhém největším trhu, v Německu, zvýšila automobilka v roce 2014 své dodávky zákazníkům o 9,6 procenta na 149 500 (2013: 136 400) a posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii si ŠKODA polepšila o 15,1 procenta – 76 000 prodaných vozů představuje nový rekord v této ostrovní zemi.
Ve východní Evropě včetně Ruska dodala ŠKODA v roce 2014 svým zákazníkům celkem 119 200 vozů (2013: 125 400). Tržní podíl značky vzrostl na 4,3 %.
Skvěle se ŠKODA v roce 2014 prezentovala ve střední Evropě: značka zaznamenala růst o 18,5 procenta na 149 900 vozů (2013: 126 500). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 19,9 procenta (2013: 19,1 procenta).
Na domácím trhu v České republice vzrostly prodeje automobilky ŠKODA o 16,9 procenta na 70 200 vozů (2013: 60 000).
Značného tempa růstu dosahuje ŠKODA v Číně, na celosvětově největším trhu značky. Za celý rok vzrostl počet dodávek zákazníkům o 24 procent na novou rekordní hodnotu 281 400 vozů (2013: 227 000).ku v Číně. Velmi dobře se v roce 2014 značce ŠKODA dařilo v Izraeli (15 100 vozů; plus 5,1 procenta), v Turecku (14 000 vozů; plus 9,4 procenta) nebo v Alžírsku (11 100 vozů; plus 21,2 procenta). V Indii dodala ŠKODA v roce 2014 svým zákazníkům 15 500 vozů (2013: 22 600).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
Škoda 13.1.2015
V západní Evropě se značka ŠKODA v roce 2014 rozvíjela lépe než celkový trh, prodeje vzrostly o 11,8 procenta na 413 200 vozů. Tržní podíl vzrostl na 3,4 procenta (2013: 3,2 procenta).
Na druhém největším trhu, v Německu, zvýšila automobilka v roce 2014 své dodávky zákazníkům o 9,6 procenta na 149 500 (2013: 136 400) a posílila svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii si ŠKODA polepšila o 15,1 procenta – 76 000 prodaných vozů představuje nový rekord v této ostrovní zemi.
Německo | 149 500 | +9,6 % |
Velká Británie | 76 000 | +15,1 % |
Nizozemí | 18 600 | +36,6 % |
Belgie | 17 800 | + 15 % |
Španělsko | 17 800 | + 32,5 % |
Itálie | 14 200 | + 17,3 % |
Švédsko | 13 600 | + 10,5 % |
Irsko | 6 300 vozů | +27,5 % |
Portugalsko | 2 400 | +32,7 % |
Ve východní Evropě včetně Ruska dodala ŠKODA v roce 2014 svým zákazníkům celkem 119 200 vozů (2013: 125 400). Tržní podíl značky vzrostl na 4,3 %.
Rusko | 84 400 |
Rumunsko | 7 300 vozů |
Srbsko | 5 200 vozů |
Bulharsko | 2 100 |
Skvěle se ŠKODA v roce 2014 prezentovala ve střední Evropě: značka zaznamenala růst o 18,5 procenta na 149 900 vozů (2013: 126 500). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 19,9 procenta (2013: 19,1 procenta).
Na domácím trhu v České republice vzrostly prodeje automobilky ŠKODA o 16,9 procenta na 70 200 vozů (2013: 60 000).
Česká rep. | 70 200 |
Polsko | 46 700 |
Slovensko | 16 400 |
Maďarsko | 8 200 |
Slovinsko | 5 000 vozů |
Chorvatsko | 3 400 |
Značného tempa růstu dosahuje ŠKODA v Číně, na celosvětově největším trhu značky. Za celý rok vzrostl počet dodávek zákazníkům o 24 procent na novou rekordní hodnotu 281 400 vozů (2013: 227 000).ku v Číně. Velmi dobře se v roce 2014 značce ŠKODA dařilo v Izraeli (15 100 vozů; plus 5,1 procenta), v Turecku (14 000 vozů; plus 9,4 procenta) nebo v Alžírsku (11 100 vozů; plus 21,2 procenta). V Indii dodala ŠKODA v roce 2014 svým zákazníkům 15 500 vozů (2013: 22 600).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):
ŠKODA Octavia | 389 300 | +8,3 % |
ŠKODA Rapid | 221 400 | +113,3 % |
ŠKODA Fabia | 160 500 | -20,5 % |
ŠKODA Yeti | 102 900 | +24,8 % |
ŠKODA Superb | 91 100 | -3,5 % |
ŠKODA Roomster | 29 600 | -11,0 % |
ŠKODA Citigo | prodej pouze v Evropě: 42 500 | -6,0 % |
Škoda 13.1.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout