Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA - prodejní rekord za rok 2012

ŠKODA AUTO vloni opět dosáhla prodejního rekordu. Dodávky zákazníkům vzrostly celosvětově o 6,8 procent na 939 200 vozů (2011: 879 200 vozů). V dosud nejlepším prosinci v historii podniku bylo zákazníkům dodáno téměř 66 200 vozů, což představuje oproti prosincovému rekordu z roku 2011 nárůst o 6,1 procento.

V západní Evropě se ŠKODA v roce 2012 vyvíjela lépe než klesající celkový trh a zákazníkům dodala více než 358 400 vozů (2011: 361 800). Tržní podíl vzrostl z 2,8 na více než 3 %. V Německu, na největším evropském trhu a na druhém největším trhu značky ŠKODA po Číně, zvýšila automobilka své prodeje o 3,6 % na zhruba 132 600 vozů (2011: 128 000) a stala se nejsilnějším importérem. Ve Velké Británii si polepšila o 17,6 % a prodeje vzrostly z 45 300 vozů v roce 2011 na více než 53 200 vozů, což představuje nový rekord na Britských ostrovech. Rekordních prodejních výsledků dosáhla ŠKODA v roce 2012 také v Rakousku, ve Švýcarsku a v Dánsku.
Ve východní Evropě vzrostly dodávky značky ŠKODA v roce 2012 o 26,4 % na téměř 137 100 vozů (2011: 108 400). Tím rostla třikrát rychleji než celkový trh. Tržní podíl značky vzrostl na 4,2 % z necelých 3,6 % (2011). Nejdůležitějším východoevropským trhem je Rusko, kde dodávky vzrostly o 33,7 %t na téměř 99 100 vozů (2011: 74 100).
V růstovém kurzu pokračovala automobilka také ve střední Evropě, kde dodal v uplynulém roce celkem 124 000 vozů, což v porovnání s 2011 představuje nárůst o 0,7 % (2011: 123 200). Tržní podíl dosáhl téměř 19 % (vloni 18,4 %). Téměř každý pátý nový vůz, zakoupený ve střední Evropě, tak byl vůz značky ŠKODA. Rovněž na domácím trhu byla ŠKODA úspěšná. Navzdory nesnadným ekonomickým podmínkám a silné konkurenci byla jednou z mála značek, která meziročně rostla. S 59 700 vozy vzrostly dodávky o 2,5 % (2011: 58.200).
Značka ŠKODA si v minulém roce opět polepšila i v Číně. Dodávky české automobilky zákazníkům dosáhly téměř 235 700 vozů, což je o 7,1 procento více než v roce 2011, kdy bylo dodáno 220.100 vozů.
V Indii vzrostl odbyt s 34 300 vozy oproti roku 2011 s 30 000 prodanými vozy o zhruba 14,2 %.
První polovina roku 2013 bude ovlivněna zahájením výroby a prodeje nového modelu ŠKODA Octavia. Přesto chce v roce 2013 ŠKODA nadále zlepšovat svou pozici na mezinárodních trzích. „Nepříznivé ekonomické podmínky budou automobilové trhy ovlivňovat i v roce 2013,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA pro oblast prodeje a marketingu. „Zejména v Evropě nebyla na některých trzích odbytová krize ještě překonána. Nicméně mimo Evropu počítáme s dalším růstem. Nová ŠKODA Octavia a další nové modely, které představíme v příštích dvanácti měsících, přichází ve správný čas,“ dodává Eichhorn.


Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v roce 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, po modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):


ŠKODA Octavia (409 00; +5,8 %)
ŠKODA Fabia (240 500; -9,9 %)
ŠKODA Superb (109 100; -6,5 %)
ŠKODA Yeti (87 400; +24,3 %)
ŠKODA Roomster (38 000; +5,4 %)
ŠKODA Rapid (24 700; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 30 000)

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar