Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA poprvé prodala více než 100 000 vozů za měsíc

Nejlepším prvním čtvrtletím a nejlepším měsícem ve své 120leté historii potvrdila ŠKODA růstový kurz. Od ledna do března 2015 dodala zákazníkům 265 100 vozů – o 7,2 procent více než ve srovnatelném období minulého roku, což představuje nový rekord za první tři měsíce roku.

A poprvé za jeden kalendářní měsíc překonala hranici 100 000 prodaných vozů. Pro vůz značky ŠKODA se rozhodlo 102 100 zákazníků. Také nová ŠKODA Fabia si získala srdce zákazníků a ve střední Evropě dosáhla dvouciferného růstu. V červnu bude úspěšné modely následovat nová ŠKODA Superb, další milník modelové ofenzívy značky.

V západní Evropě ŠKODA v březnu a v prvním čtvrtletí rostla. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 2,6 procenta na 46 600 vozů a za tři měsíce zvýšila odbyt o 1,6 procenta na 106 000 vozů. Tržní podíl značky ŠKODA dosáhl hodnoty 3,15 procenta.

Na druhém největším trhu značky – v Německu – ŠKODA v březnu rostla o 6,9 procenta na 15 500 vozů a v prvním čtvrtletí na 36 100 vozů. ŠKODA tak potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami s tržním podílem, který ke konci března vzrostl na 4,78 procenta. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v březnu také ve Španělsku (2 400 vozů; + 35,8 %), Švédsku (1 300 vozů; + 19,3 %), Irsku (1 200 vozů; + 23,4 %), Finsku (1 100 vozů; + 10,4 %) a Norsku (700 vozů; + 18,3 %).

Ve východní Evropě včetně Ruska, prodala ŠKODA v březnu 7 100 vozů. V prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 22 300 vozů. Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl do konce března na 4,88 procenta ze 3,82 procenta v prvním čtvrtletí roku 2014.

Výrazný růst zaznamenala ŠKODA ve střední Evropě. V březnu prodala značka 15 300 vozů, to v porovnání s březnem minulého roku (13 400) představuje nárůst o 14,3 procenta. V prvním čtvrtletí vzrostl počet dodávek vozů značky ŠKODA zákazníkům o 15,3 procenta na 43 200 vozů (první čtvrtletí 2014: 37 400). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl do konce března na 21,36 procenta (leden až březen 2014: 19,18 procenta). Na českém trhu vzrostl odbyt značky ŠKODA v březnu o 30,7 procenta na 7 300 vozů a v prvním čtvrtletí o 28,5 procenta na 20 200 vozů. Rovněž dvouciferným tempem rostla ŠKODA v březnu v Maďarsku (1 000 vozů; plus 31,2 procenta) a ve Slovinsku (500 vozů; plus 36,0 procenta).

Velmi dynamicky se ŠKODA rozvíjí také v Číně. Na svém největším odbytišti si automobilka v březnu polepšila o 24,4 procenta na 25 200 vozů a v prvním čtvrtletí zvýšila prodeje o 15,6 procenta na 71 700 vozů.



Škoda 14.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar