Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA dodala 220 400 vozů v prvním čtvrtletí

ŠKODA v březnu dodala zákazníkům na celém světě 83 800 vozů, o dvanáct procent méně než ve stejném měsíci předcházejícího roku (březen 2012: 95 200). Od ledna do března 2013 dodala ŠKODA zákazníkům 220 400 vozů, což představuje pokles o 9,2 procenta.

Vývoj prodejů značky ŠKODA v prvním čtvrtletí je ovlivněn zejména generační obměnou modelů a náběhem výroby modelu Octavia. Své stopy zanechala také trvale slabá kondice většiny evropských automobilových trhů.
Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4x4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibudou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.
Na celkově klesajícím západoevropském trhu se ŠKODA v březnu a prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. V březnu dodala zákazníkům zhruba 38 300 vozů (březen 2012: 41 500; -7,7%), v prvním čtvrtletí činily dodávky 90 400 vozů (2012: 98 500; -8,3%). Tržní podíl v západní Evropě vzrostl k 31. březnu na téměř 3,1 procento.
V Německu – na druhém největším trhu ŠKODA – posílila pozici největšího importéra i přes meziroční pokles dodávek o 9,8 procent na 13 100 vozů (březen 2012: 14 500). Ve Velké Británii vzrostly dodávky o 21,4 procenta na více než 10.000 vozů (březen 2012: 8 300).
Ve východní Evropě prodala ŠKODA v březnu více než 10 300 vozů (březen 2012: 11 600; -11,3 %).

V prvním čtvrtletí dosáhl počet dodávek zhruba 25 200 vozů (leden až březen 2012: 28 300; -10,9 %). V Rusku dodala 700 vozů (březen 2012: 8 100; -5,4 %). Od ledna do března bylo ruským zákazníkům dodáno více než 18 600 vozů (první čtvrtletí 2012: 19 200; -2,9 %).
Ve střední Evropě dosahovala ŠKODA v březnu lepších výsledku než celkově slabý trh. Automobilka dodala 10 400 vozů (březen 2012: 11 500;-9,4 %). Tržní podíl v březnu vzrostl na 18,04 procenta (březen 2012: 17,07 %). V prvním čtvrtletí 2013 představovaly prodeje společnosti ŠKODA ve střední Evropě 28 800 vozů, o 11,9 procenta méně než ve stejném období vlon, kdy dodávky činily 32 700 vozů.
V ČR dodala ŠKODA zákazníkům více než 4 600 vozů (březen 2012: 5 300; -12,6 %). Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 vozů (2012: 14 200; -11,5 %), tržní podíl v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta (2012: 32,5 %).
V Číně, největším trhu značky ŠKODA, došlo v březnu k poklesu dodávek zákazníkům o 13,7 procent na 18 400 vozů (březen 2012: 21 300). Od ledna do března dodala čínským zákazníkům zhruba 57 700 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje pokles o 2,5 procent (leden až březen 2012: 59 200).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2013 (v kusech, zaokrouhleno, členěno dle jednotlivých modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):

Model3/2013IV/2013
ŠKODA Octavia30.500; -25,2 %-
ŠKODA Fabia21.300; -23,8 %52.700; -22,3 %
ŠKODA Superb9.000; -15,1 %26.300; -4,5 %
ŠKODA Yeti7.600; -14,7 %18.800; -12,0 %
ŠKODA Roomster3.300; -15,5 %7.600; -18,7 %
ŠKODA Rapid (6.800; nový model15.000
ŠKODA Citigoprodej pouze v Evropě: 5.30012.500




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar