Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA AUTO s rekordními výsledky v roce 2015

V roce 2015 dosáhla Škoda Auto nových rekordních hodnot celosvětových prodejů i finančních výsledků. Dodávky vozů zákazníkům vzrostly o 1,8 procenta na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200). Tržby o 6,2 procenta na rekordní hodnotu 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur), provozní výsledek o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur).

V roce 2016 chce česká automobilka dále růst. Růstové impulsy by měly zajistit zejména plánované modely kategorie SUV. Nových rekordních hodnot dosáhla společnost ŠKODA AUTO v roce 2015 také v oblasti tržeb a hospodářského výsledku. Tržby vzrostly na 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur) a o 6,2 procenta překonaly výsledek dosavadního rekordního roku 2014. Provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur), což představuje 7,3 procent tržeb (2014: 7,0 procent).

Zisk před zdaněním vzrostl o 9,2 procent na 846 milionů eur (2014: 775 milionů eur). Zisk po zdanění v roce 2015 činil 708 milionů eur (2014: 665 milionů eur), což je o 6,5 procenta více než v minulém roce. Investice v roce 2015 dosáhly výše 591 milionů eur (2014: 698 milionů eur).

V roce 2015 dodala značka ŠKODA svým zákazníkům na celém světě celkem 1 055 500 vozů, což je nová rekordní hodnota. Ve srovnání s rokem 2014 (1 037 200 dodávek zákazníkům) to představuje nárůst o 18 300 vozů nebo o 1,8 procenta.

Rok 2015 byl pro značku ŠKODA opět ve znamení největší modelové ofenzívy všech dob. Vrcholem bylo uvedení nové generace modelu ŠKODA Superb na trh. Svými rozměry a nabídkou prostoru se Superb posunul k horní hranici automobilové střední třídy. Vedle známých předností vozů značky ŠKODA, mezi něž patří funkčnost, prostornost a přiměřená cena, nyní Superb boduje také svým designem a technikou a představuje tím začátek nové éry značky ŠKODA.

Také na počátku roku 2016 značka pokračuje s nezměněnou dynamikou. Do konce února 2016 vzrostly celosvětové prodeje o 4,5 procenta na 170.300 vozů. To představuje novou rekordní hodnotu za první dva měsíce roku.

S další fází rozšiřování modelové palety vyšle ŠKODA v příštích měsících další výrazné signály. Na počátku března 2016 měla na autosalonu v Ženevě svou světovou premiéru designová studie SUV ŠKODA VisionS. Kromě budoucího designového jazyka vozů kategorie SUV je VisionS také ukázkou nejdůležitějších technologií, jimiž se ŠKODA v příštích letech bude intenzivně zabývat. Těžištěm těchto technologií je elektromobilita, konektivita a asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu.

Studie představuje počátek SUV-ofenzívy značky ŠKODA. Automobilka v následujících letech s novými produkty posílí svou pozici v důležitém segmentu vozů SUV. Již na podzim letošního roku značka představí na autosalonu v Paříži nový velký sériový vůz kategorie SUV.




Škoda 23.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar