Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

S Mitsubishi ASX 1857 na jednu nádrž

Existují lidé, kteří se během cesty snaží ekonomickou jízdou ušetřit co nejvíce paliva. Říká se jim „hypermilers“. Do této skupiny patří i švýcarský řidič Felix Egolf, který je kapitánem švýcarského Airbusu 330/340, a je jedním z nejzkušenějších „hypermilerů“ ve Švýcarsku.

Felix Egolf měl od Mitsubishi Švýcarsko jasné zadání výrazně snížit standardní spotřebu paliva (4,8 l / 100 km) za normálních jízdních podmínek a vytvořit tak nový dálkový rekord, přičemž cílem bylo minimálně 1600 km. V crossoveru Mitsubishi ASX 1.8 DI-D MIVEC 2WD 6MT s pohonem předních kol s výkonem 86 kW (117 k), točivým momentem 380 Nm a s nádrží plnou paliva až po okraj vyrazil Felix Egolf ze švýcarské centrály Mitsubishi ve městě Härkingen na cestu.
Trasa byla navržena tak, aby zahrnovala všechny podmínky, na které může člověk v každodenním provozu narazit, přičemž vycházela z Härkingenu a pokračovala přes Cham, St Gallen, průsmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Vídeň, Linz, Braunau, Mnichov, Bregenz a zpět přes St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Basilej, Moutiers až skončila ve výchozím městě Härkingen.
Většina trasy vedla přes dálniční úseky (74 %), menší část přes komunikace 1. třídy (23 %) a minimum v městském provozu (3 %). Felixi Egolfovi se za 25 hodin jízdy podařilo překonat neuvěřitelných 1857 km a dosáhnout spotřeby 3,67 l / 100 km, což je o 23,5 % méně než standardní výrobcem uváděná spotřeba (4,8 l / 100 km). Zaznamenaná průměrná rychlost byla 74,1 km/h a překonané převýšení 8 600 m.n.m, přičemž nejnižší bod byl 170 m.n.m. ve Vídni a nejvyšší 1 800 m.n.m. v průsmyku Arlberg.
Felixi Egolfovi se tímto vynikajícím výsledkem podařilo s přehledem překročit cíl, přičemž během jízdy nevyužíval žádnou speciální techniku na snižování spotřeby paliva, pouze dodržoval některé zásady:

nespěchejte

využívejte potenciál vznětového motoru při vysokém točivém momentu a včasným řazením převodových stupňů na základě indikátoru na palubním počítači

dodržujte dostatečnou vzdálenost mezi Vámi a vozidlem před Vámi

sundejte nohu z plynu v tom správném okamžiku

nevytáčejte motor do vysokých otáček

na cestu si naplánujte dostatek času, abyste nebyli pod tlakem

využívejte moderní technologie jako je systém start stop

vypněte motor, když stojíte na červené.


JL, 23.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar