Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot - celosvětové prodeje

Značka Peugeot prodala v roce 2013 na evropském trhu a mezinárodním trhu celkem 1 553 000 vozů. Evropský trh je sice stabilizovaný, ale celkově v útlumu. Prodej smontovaných vozů (1 552 000 kusů) je oproti roku 2012 stabilní (1 555 000 kusů).

Pokles celkových prodejů (smontované vozy + montážní celky -8,7 %) byl v roce 2013 způsoben výhradně přerušením dodávek montážních celků do Íránu - od dubna 2012 (-144 000 kusů).

PEUGEOT 208, uvedený v roce 2012, má na dosah hranici 600 000 prodaných vozů v Evropě a v Brazílii. V roce 2013 (prvních 11 měsíců) posílil pozici jednoho ze tří nejprodávanějších vozů v silně zastoupené kategorii hatchbacků evropského segmentu B, především ve Francii, Belgii a v Lucembursku, v Nizozemsku, Portugalsku, v Dánsku....Úspěch vozu byl na jaře 2013 korunován dvěma výraznými verzemi 208 XY a 208 GTi, které do konce prosince dosáhly 9 500 objednávek.

Městský crossover 2008, který byl uveden na trh na jaře 2013, registruje na konci prosince více než 82 000 zákaznických objednávek, což představuje větší úspěch, než se očekávalo. Výrazná atraktivita vozu 2008, kterou potvrdilo několik evropských ocenění, vedla k nárůstu zvýšení výrobní kapacity v Mulhouse, která se postupně zvýšila na 650 vozů za den.
Úspěchem je rovněž vysoké zastoupení vyšších verzí výbavy: 69 % evropských objednávek je ve 3. či 4. úrovně výbavy, přičemž původní cíl bylo 48 %.

Nový Peugeot 308 registroval na konci prosince po necelých třech měsících prodeje více než 35 000 objednávek, a to ještě před uvedením na trh ve Velké Británii a na řadu zámořských trhů. Vzhledem k tomu, že více než 50 % prodaných vozů 308 je v 3. a 4. úrovni výbavy (Allure a Féline), ukazuje se rovněž, že všechny modely značky se podílejí na přesunu směrem k luxusnějším kategoriím.
Nový Peugeot 308, který již získal několik cen (Francie, Švýcarsko, Španělsko, Chorvatsko, Slovensko,…), figuruje v roce 2014 mezi 7 finalisty prestižního ocenění „Auto roku“.
Na jaře se nabídka 308 obohatí o další verzi karoserie (SW), o nové inovativní motory, jako je 1.6l BlueHDi a 1.2l THP a o novou automatickou převodovku.

PEUGEOT 301, kterého se v roce 2013 prodalo více než 67 000 kusů, je nástrojem pro získání nově rostoucích trhů (93 % prodaných objemů mimo Evropu). Jeho výroba a prodej byly nedávno zahájeny v Číně. Úspěchu dosáhl především v Alžírsku a v Tunisku.

Vozy Peugeot kategorie Premium představovaly v roce 2013 s 338 000 prodanými kusy více než pětinu (22 %) všech prodaných vozů, v roce 2012 to bylo jen 18 %.
Mezi prémiové vozy patří PEUGEOT 508 ve verzi s klasickým spalovacím motorem i pohonem HYbrid4. Prodalo se ho 89 000 kusů, z toho 30 % v Číně.
Crossover 30008/3008 HYbrid4 si získal 141 000 zákazníků, především v Evropě a v Číně, v případě městského crossoveru 2008 to bylo 74 000 prodaných kusů.
Model RCZ si získal více než 9 200 zákazníků. Jeho nabídka se obohatila o radikální verzi RCZ R, kterou vyvinula divize Peugeot Sport. Vozů verze kupé kabriolet se loni prodalo 14 500. SUV 4008 dosáhl prodeje 9 100 vozů.


Na evropském trhu osobních a lehkých užitkových vozů, kde vládne velká cenová konkurence, došlo k mírnému poklesu o 1,6 % a ve druhém pololetí byla zaznamenána jeho stabilizace. V tomto kontextu značka PEUGEOT přijala v roce 2013 obchodní přístup se zaměřením na nejziskovější distribuční kanály.
Značka PEUGEOT však v průběhu roku 2013 své výkony oproti roku 2012 zlepšila: v prvním čtvrtletí došlo k poklesu o 11,7 %, v průběhu roku se registrace zvyšovaly a ve čtvrtém čtvrtletí se zvýšily o 3,5 %.

Značka dosáhla 897 000 registrovaných vozů (744 000 OV a 153 000 LUV), což znamená snížení o 6,1 %. Výsledkem je podíl na trhu 6,5 % oproti 6,8 % v předcházejícím roce.

V roce 2013 značka dosáhla nárůstu podílu OV a LUV na trzích většiny zemí v této oblasti – především ve Španělsku, Francii, Portugalsku a v Irsku – k nárůstu objemů ve Velké Británii, Španělsku a Portugalsku.
Především ve Španělsku se PEUGEOT dělí o místo lídra na celkovém trhu a je nepopiratelně nejúspěšnějším prodejcem na trhu LUV.

Ve střední a východní Evropě, jejichž trhy jsou obecně stabilní, dosáhl PEUGEOT nárůstu počtu registrovaných vozů o 6,3 %, s citelným nárůstem na hlavních trzích této oblasti (Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko...).

Na evropském trhu s LUV si PEUGEOT zachoval svou silnou pozici, s takřka stabilním podílem na trhu 10,5 %.


Silný mezinárodní růst
S 673 000 smontovanými vozy se podíl prodejů mimo Evropu zvýšil z 39 % na 43 %, což je v souladu s cílem značky dosáhnout do roku 2015 celkem 50 % svých prodejů mimo Evropu.
V Číně, která představuje největší automobilový trh na světě, dosáhl PEUGEOT lepších výsledků než trh – prodej vzrostl o 25,8 % (nárůst trhu +19 %) na rekordní úroveň 272 000 kusů, podíl na trhu činí 1,8 % (1,7 % v roce 2012).
V Latinské Americe (Argentina, Brazílie, Chile, Mexiko) vzrostl počet nově registrovaných vozů značky o 4,6 %, tj. dvakrát víc než je nárůst na trhu tohoto regionu (+2,9 %), i když v rámci regionu byly výsledky kontrastní.
V Argentině dosáhl nového historického rekordu s 98 300 registrovanými vozy, což představuje nárůst o 21,6 %, tedy téměř dvakrát víc než nárůst trhu.






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar