Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Parní vlaky JHMD jezdí stále

Jindřichohradecké místní dráhy našly způsob, jak navzdory teplému a suchému počasí zajistit bezpečný provoz svých parních vlaků. Denně proto na každou z jejich úzkokolejných tratí může vyjet jedna souprava historických vozů v čele s parní lokomotivou.

Nebývale dlouhá vlna mimořádně teplého a suchého počasí si již na území ČR vynutila řadu bezpečnostních opatření a omezení. Kvůli nebezpečí vzniku požárů zakázaly např. některé krajské úřady na svém území i provoz nostalgických parních vlaků.

JHMD přijaly zvláštní bezpečnostní opatření prevence vzniku požáru a to tak, že za každým parním vlakem vyjíždí na trať požární drezína, která případná ohniska okamžitě uhasí. JHMD proto mohou pokračovat v parním provozu.

Z Jindřichova Hradce tak i nadále vyjíždí každý den parní vlak v 10.50 do Nové Bystřice, odkud se vrací na zpáteční cestu v 15:13. Zhruba dvou a půl hodinovou přestávku mohou cestující využít k návštěvě tamního Regionálního úzkokolejného muzea nebo k občerstvení v budově drážního skladiště adaptovaného na restauraci. V pracovní dny pak jezdí parní vlaky také z J. Hradce do Kamenice nad Lipou, vždy v 9:55 tam a 12:49 zpátky.


„Polka“ mimo provoz

Pro příznivce parních lokomotiv máme jednu nepříjemnou zprávu. Ve středu 12. srpna vyřadila největší parní lokomotivu Jindřichohradeckých místních drah z provozu technická závada. Lokomotiva U46.101, zvaná „Péiksa“ nebo stále častěji také „Polka“, zajišťovala od začátku prázdnin pravidelný parní provoz mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí.
Ve čtvrtek 13. srpna proto dochází na tratích JHMD k mimořádným následujícím změnám.
Z důvodu technické závady bude na Novou Bystřici nasazena lokomotiva U37.002. Souprava parního vlaku bude zároveň zkrácena o jeden krytý vůz určený pro přepravu jízdních kol a jeden osobní vůz. Kapacita parního vlaku se tak v tento den na bystřické trati sníží o 32 míst.

Místo U37.002, která jezdívá v čele parních vlaků z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou, povede tuto historickou soupravu dieselelektrická lokomotiva T47.011. Cestující budou ve vlaku odbaveni dle platného ceníku pro parní vlaky JHMD se slevou 50 % z příslušného jízdného.

V pátek 14. srpna by měla být již „Peiksa“ opravena a znovu vyrazit i s cestujícími na Novou Bystřici. U37.002 se vrátí na trať mezi J. Hradcem a Kamenici nad Lipou. V případě nepředpokládaných komplikací při opravě U46.101 zůstanou uvedené provozní změny v planosti až do odvolání.



PR 13.8.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar