Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel - tržní podíl nepatrně roste

Přesto že automobilový trh je daleko od optimálního stavu, byl uplynulý rok pro Opel úspěšný. „Trojka“ evropského automobilového trhu, jako jedna z mála značek dokázal podle předběžných údajů nejen stabilizovat svůj tržní podíl, ale dokonce o něco málo zvýšil.

Z loňských 5,59 % zvýšil Opel a jeho sesterská značka Vauxhall tržní podíl na 5,61 %. Na českém trhu, který poklesl o více než 5 %, dokázal Opel zvýšit svůj tržní podíl ještě mnohem výrazněji – ze 2,15 % na 2,66 %. „Vloni se nám v ČR podařilo prodat 4695 osobních a lehkých užitkových vozů, o 702 resp. 17,6 procenta více, než v roce 2012,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. „Díky takto výraznému nárůstu prodejů jsme se mezi importéry posunuli ze dvanáctého na deváté místo!“ V samotném prosinci roku 2013 se Opel v segmentu osobních vozů vytáhl dokonce až na šesté místo mezi importéry.
Na českém trhu se nejlépe vloni prodávaly modely Opel Astra (1329 vozů), Corsa (1046 vozů) a Meriva (770 vozů). A právě Meriva se zanedlouho představí ve své druhé generační podobě s vyspělejšími technologiemi a novými motory a převodovkami.


Opel v Evropě
Ve složitých podmínkách slabého automobilového trhu prodal Opel 1,064 milionu vozů. Opel spolu se svou sesterskou značkou Vauxhall dosáhl na evropském trhu tržního podílu 5,61 %. Jde to první meziroční nárůst tržního podílu značky Opel za 14 roků.
„Především nové modely ADAM, Cascada a Mokka přispěly k tomuto zlepšení, dosaženému ve složitých podmínkách evropského trhu. Doposud jsme dostali na 62 000 objednávek na model ADAM a 177 000 objednávek na modelu Mokka,“ říká Peter Christian Küspert, člen představenstva automobilky Opel odpovědný za prodej a poprodejní služby.

Značky Opel/Vauxhall dokázaly meziročně zvýšit svůj tržní podíl v 11 evropských státech, včetně stěžejních trhů Německa, Velké Británie a Španělska i na rostoucích trzích Turecka a Ruska. Na německém trhu Opel podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidlazvýšil vloni svůj tržní podíl na 7,0 % oproti 6,9 % v roce 2012.
Bestsellery Astra a Corsa opět patřily k 10 nejlépe prodávaným modelům v Evropě v roce 2013, kdy obsadily 7. a 8. pozici žebříčku. Malý SUV model Mokka úspěšně vstoupil na trh a vybojoval si během roku 2013 druhé místo ve svém segmentu, přičemž modernizovaná Insignie byla číslem dva v segmentu střední třídy (s výjimkou konkurenčních prémiových modelů).
Ve Velké Británii skončily modely Insignia a Zafira na prvním místě ve svých segmentech, Corsa, Astra a Mokka na druhém místě ve svých segmentech.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar