Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia nyní jezdí i na LPG

Opel Insignia je nyní k dispozici i s motorem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, který spaluje LPG. Vůz lze objednat s motorem na LPG ve všech třech karosářských verzích: Sedan, liftback a kombi Sports Tourer.

Nová Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkonu 103 kW (140 k) a spotřebuje jen 7,6 l LPG na 100 km. Oproti zážehové verzi 1.4 Turbo, která má kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km, má čtyřdveřová Insignia na LPG o téměř 40 procent nižší náklady na palivo.
Pro spalování LPG konstruktéři adaptovali turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který mj. dostal zesilněné ventily a ventilová sedla a modifikovanou řídicí jednotku motoru. Motor LPG se kombinuje výhradně se 6-stupňovou manuální převodovkou. Palivová nádrž na LPG o objemu 42 litrů je integrovaná do prostoru pro náhradní kolo, takže základní objem zavazadlového prostoru zůstal nedotčený. Dojezd na LPG činí přibližně 500 km, pokud řidič využije i objem benzinové nádrže, která zůstala nezměněná, činí celkový dojezd Insignia LPG až 1700 km (platí pro sedan/liftback).
Uzávěr palivové nádrže na LPG je umístěný pod společnou víčkem vedle uzávěru benzinové palivové nádrže. Opel dodává k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX standardně adaptéry na LPG čerpací pistoli, které umožňují tankovat LPG kdekoli v Evropě. Řidič může podle svého uvážení přepínat mezi pohonem na LPG a na benzin tlačítkem na palubní desce. Provoz na LPG signalizuje kontrolní LED dioda. Velmi prakticky je vyřešený ukazatel stavu paliva ve sdruženém přístroji: Zásobu LPG i benzinu zobrazuje ten samý indikátor.
Už nyní si mohli zákazníci vybírat z několika modelů Opel adaptovaných na LPG. Nabídka obsahovala modely Corsa (s tří- i pětidveřovou karoserií), Meriva a Astra (pětidveřová verze i kombi Sports Tourer). Pohon LPG přímo z výroby má řadu výhod oproti dodatečně montovaným systémům. Při vývoji modelů na LPG se věnuje maximální pozornost otázkám bezpečnosti. Například Opel provádí speciální bariérové testy plynových nádrží a ostatních komponentů, které jsou umístěny v chráněných zónách karoserie a dokonale začleněné do bezpečnostní struktury vozu.
Insignia má nádrž na plyn LPG zabudovanou do prohlubně pro náhradní kolo, takže prostorný zavazadelník není nijak omezený. Ovládací a kontrolní prvky pohonu jsou integrované do přístrojového štítu. Celý systém je mimořádně kvalitní a Opel na něj poskytuje dvouletou záruku.


Pohon automobilů na LPG je stále populárnější. To není příliš překvapivé, protože cena LPG na čerpacích stanicích je přibližně poloviční oproti cenám benzinu. Provoz na LPG nemá jen ekonomické výhody, ale přispívá i k ochraně životního prostředí – motory na LPG produkují asi o 15 procent méně oxidu uhličitého než stejně výkonné zážehové agregáty. V Německu je LPG k dispozici na přibližně 6500 čerpacích stanicích, což představuje pokrytí 45 procent všech stanic. V celé Evropě lze LPG tankovat u více než 35 000 stanic.


JL, 19.7.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar