Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nová ŠKODA Octavia se už vyrábí sériově

ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi oficiálně zahájila sériovou výrobu nového modelu Octavia, třetí generace bestselleru. V segmentu kompaktních vozů je tak ŠKODA Octavia třídou sama pro sebe. Od konce ledna 2013 bude mít nový model svou prodejní premiéru v prvních evropských zemích.

Kvůli výrobě třetí generace Octavie zahájila automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1.200 vozů denně. Vedle nové generace obou modelů se bude v Mladé Boleslavi vyrábět také Fabia.
Před zahájením výroby nové Octavie byla realizována celá řada opatření. V rámci rozšiřování výrobních kapacit byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu moderní a ekologickou lisovací linku.
Do roku 2015 představí ŠKODA v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně.
Octavia je nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil její podíl na celosvětových prodejích zhruba 44 procent. O roku 1996 bylo zákazníkům dodáno více než 3,7 milionu Octavií.
Nová ŠKODA Octavia v porovnání se svou předchůdkyní poporostla téměř ve všech dimenzích. Vůz je delší a širší než jeho předchůdce a má také delší rozvor. Největší prostor nad hlavou a pro nohy cestujících na zadních sedadlech a největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 590 l.
Nová Octavia je vybavená řadou moderních bezpečnostních, komfortních a infotainmentových systémů, které jsou běžně vyhrazeny pro vozy vyšších segmentů. Přesto je třetí generace v porovnání se svou předchůdkyní až o 102 kg lehčí. Tento fakt, současně s novou generací nejmodernějších motorů TSI a TDI, umožňuje dosáhnout výborných hodnot spotřeby paliva a emisí.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar