Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Motocykl nabídl pestrou přehlídku nejen strojů

Od čtvrtka do neděle patřila Praha výstavě motocyklů, a to nejen jedné,ale hned dvěma. V Letňanech se konal Motosalon a dole v Holešovicích pak 19. ročníku mezinárodního veletrhu motocyklů, čtyřkolek a příslušenství s názvem Motocykl 2015. My se podíváme nejdříve na Motocykl

Vůbec poprvé v České republice mohli návštěvníci spatřit na vlastní oči drahokam mezi motocykly a to Kawasaki Ninja H2R, který je s přeplňovaným motorem skutečným skvostem mezi motocykly. Na jejím vývoji se kromě motocyklového oddělení podílely i další divize Kawasaki Heavy Industries. Brutální výkon, nejmodernější technologie, kvalitní komponenty a pozornost věnovaná každičkému detailu dělají z tohoto stroje novou ikonu na dvou kolech. Built Beyond Belief - víc, než jste si kdy troufali pomyslet.

A tady je pár čísel pro představu: kompresorem projde až 200 litrů vzduchu za sekundu, což představuje rychlost až 100 m/s v sání do válce. 12 lopatek kompresoru, které se otáčejí až 140 000 krát za minutu (!), dokáží stlačit vzduch až na 2,4 násobek atmosférického tlaku. Objem 998 cm³, maximální výkon 147.2 kW (200 k) při 11 000/min, maximální točivý moment 133.5 Nm při 10500/min – k tomu není rovněž třeba nic dodávat.
Do tak revolučního motocyklu, jakým bezesporu nová Ninja H2R je, se Kawasaki mohla pustit jen díky tomu, že je motocyklová divize součástí skupiny KHI. Při vývoji využila zkušenosti specialistů z jeho ostatních divizí - konkrétně z Gas Turbine & Machinery Company, kteří pomáhali s přeplňováním motoru, Aerospace Company (aerodynamika) a Corporate Technology Division. Jediné komponenty, které nejsou dílem Kawasaki, jsou závodní brzdy Brembo a podvozek KYB AOS II, které jsou poprvé použity u sériového motocyklu.

Motocyklem roku v tuzemsku vyhlásila odborná porota i hlasování veřejnosti Yamahu YZF-R1, která zároveň zvítězila v kategorii sportovně silničních strojů.
Motor o výkonu 200 k bez náporu s křížovým klikovým hřídelem odvozeným od úspěšného modelu YZR-1M z Moto GP. Šestiosá měřicí jednotka IMU a trojrozměrné řízení - technologie elektronického řízení vyhodnocuje souběžně např. skluz zadního kola vůči úhlu náklonu SCS (slide control) i systém řízení trakce TCS, řízení zdvihu př. kola (LIF) a rozjezdu (launch control – LCS). Systém ABS se sofistikovaným sdruženým brzdným systémem vyhodnocujícím i náklon. Kompaktní nový rám Deltabox doplněný magneziovým podsedlovým rámem, hliníková nádrž, magneziová kola. Hlava válce s vysokou kompresí, velkým průměrem ventilů, titanovými ojnicemi a lehké vnitřní součásti včetně pístů z kovaného hliníku. Nastavitelné 4 režimy jízdy (PWR), přístrojová deska s novým LCD TFT panelem.

Ducati vystavila na výstavě MOTOCYKL 2015 novou Multistradu 1200S a 1299 Panigale S a nechyběl ani Ducati Scrambler.

U modelu 1299 Panigale S můžeme prohlásit, že technologie je o krok napřed. Kombinace suché hmotnosti pouhých 166,5 kg a motoru Superquadro s neobvyklým vrtáním 116 mm (205 k, točivý moment 145 Nm), společně se semi-aktivním odpružením a elektronicky stavitelným podvozkem Öhlins je obrovským krokem vpřed. 1299 Panigale S se od základní verze odlišuje kompletním LED diodovým osvětlením, předním blatníkem z uhlíkových vláken, tlačítky pomocného nastavení a kovanými koly. Nepochybně nejvíce vzrušující superbike na trhu.

Model Multistrada 1200S je v současné době jediným motocyklem s proměnným časováním všech ventilů. Zcela nový motor Testastretta DVT s proměnným časováním všech ventilů nabízí větší výkon, hladší chod a nižší spotřebu. Díky novému systému aktivního podvozku Ducati Skyhook Suspension (DSS) reaguje motocykl neustále na všechny změny povrchu, které se na cestě vyskytnou. Systém volby jízdních režimů umožňuje pouhým kliknutím přizpůsobit vlastnosti motocyklu terénu i Vašemu jízdnímu stylu. Čtyři předdefinované jízdní režimy lze dále individuálně upravovat. Charakter motocyklu si každý majitel může přizpůsobit pomocí příplatkových paketů - Touring, Sport, Urban nebo Enduro.
Na výstavě EICMA v Miláně v roce 2013 byl odkryt koncept Husqvarna 701, letos se představuje již předvýrobní vzorek a standardní výroba bude zahájena v posledním čtvrtletí roku 2015. Tento supermotardový model bude vybaven velkým čtyřdobým jednoválcem o objemu 690 cm³ a o výkonu 75 k s vynikajícím točivým momentem v lehkém rámu z chrommolybdenových ocelových trubek s využitím nejnovější WP vidlice a tlumiče. Uzpůsobený výfuk dává Husqvarně ostrý zvuk, zatímco špičkové Brembo radiální brzdy mají brzdnou sílu odpovídající špičce této kategorie motocyklů.

Oko každého milovníka jedné stopy musí zaslzet při pohledu na motocykly MV Agusta, vystaveny byly hned tři kousky včetně čtyřdobého čtyřválce F4R o objemu jednoho litru, s výkonem 195 k a točivým momentem 111 Nm. Za tuto nádheru, kterou můžete rozjet takřka na 300 km/h zaplatíte 549 000 Kč.

Velkou expozicí skútrů se pochlubil Peugeot, kde si snad z nabídky vybere každý. Nám se líbil Django Evasion v retro stylu za 84 900 Kč.

V levém křídle Průmyslového paláce si mohli návštěvníci prohlédnout mezinárodní soutěžní výstava Bohemian Custom Bike, která patří mezi nejznámější a nejnavštěvovanější custom show ve východní Evropě. J Unikátní stroje z naší republiky i okolních zemí byly hodnoceny v sedmi základních a čtyřech doplňkových kategoriích. K vidění byly Vincent NorVin, HRD Vincent Black Shadow, Velocette Venom Clubman či Norton Manx.

Nechyběly ani dragstery, které lákaly návštěvníky na mistrovské závody konané na našem území. Výstavu zpestřili i historické stroje Indian nebo Harley Davidson, potěšila i expozice plochodrážních motocyklů Jawa včetně slavného stroje Eso z první poloviny šedesátých let. Atmosféru vydařené výstavy, podle některých ohlasů dokonce kvalitnější než Motosalon přibližujeme na několika fotografiích.



JL 10.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar