Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Macík zve na kurzy terénní jízdy

Jako nejmladší jezdec v české historii si vysloužil titul nejmladšího pilota kamionu na Dakaru, v pouhých šestadvaceti letech. V mladém věku nasbíral Martin Macík jr. několik významných vítězství a úspěchů. Nyní chce předávat zkušenosti dalším zájemcům.

Za všechny jmenujme například dva dokončené Dakary na pozici navigátora a 7. místo v ruské SilkWay Rally. Jako řidič zvítězil na Hungarian Baja 2014, Baja Drawsko (Polsko) 2015 a také získal 4. místo na Baja Spain 2014.

K Dakaru měl Martin Macík vždy velmi blízko, a to především díky svému otci, kterému jde zdatně ve stopách. „Od osmi let jsem začal jezdit na motorce, po gymnáziu jsem se naučil řídit kamion a vyjel na první závody. Táta se Dakaru zúčastnil osmkrát a já pokračoval. Tento rok se jednalo o můj třetí. Dakar jsem dvakrát odjel jako navigátor a jednou jako pilot,“ svěřil se talentovaný Martin Macík JR., kterého na rally přitahuje překonávání těžkých překážek. „Dakar je nejtěžší a největší rally na světě, při které se dostanete do neuvěřitelných situací. To je právě to co vás přitahuje. Adrenalin, strach, nebezpečí, fyzický výkon, to vše vás prostě musí bavit!“

Trasu pouští si dovede představit málokdo. Podle Martina představují duny jednu z hodně nepříjemných překážek. „Stačí zaváhat na malý okamžik, a buď kopete hodinu lopatou, nebo ležíte na boku, a to už Vám je i ta lopata k ničemu. Mě osobně to neuvěřitelně baví, protože to jsou místa, kde musíte přemýšlet.“ Z toho důvodu se nemůže podcenit ani pravidelný fyzický trénink. „Bez tréninku by to nešlo, pokud tedy pomýšlíte na vyšší příčky. To asi v žádném sportu a Dakar není výjimkou. Nejdůležitější je jízda v závodním autě a najezdit co nejvíce kilometrů,“ prozradil Macík s tím, že následuje posilovna a cardio, což je běh, kolo, plavání. „Každý rok jezdíme na komerční testování do Tunisu, kam s námi jezdí i fanoušci, kteří to mají jako určitou formu dovolené, ale pro mě je to tvrdý trénink. Mám osobního trenéra, který mi tvoří trénink a hlídá, co a jak mám dělat. Do toho tu jsou menší rally během roku, které jsou vlastně tréninky na Dakar.“

Jak správně jezdit v terénu, začne Martin Macík JR. vyučovat na Autodromu Most již 4. 7. 2015, další termín je připravován na 1. 8. 2015. Účastníci se dozvědí nejen pravidla, která jsou potřeba v terénu dodržovat, ale také ovládání vozu v neobvyklých situacích, doslova krizových, které mohou nastat téměř kdykoli. „Důležité jsou zkušenosti s řízením auta samotného. Pak je dobré pokud člověk nějakou tu zkušenost s terénem již má, ale pokud ne, tak i s tím dokážeme pomoci. Večer po kurzu z Vás bude minimálně zkušený řidič v terénu,“ doplnil Macík

V případě zájmu se lze přihlásit na webu www.autodrom-most.cz v sekci objednávky, nebo můžete zaslat svou rezervaci na e-mailovou adresu polygon@polygon-most.cz .



KM Racing 5.6.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar