Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kamil Holán se letos vrátil na ostrov Man

Bridgestone podporuje Kamila Holána, jednoho z nejlepších českých motocyklových jezdců na přírodních okruzích, který loni jako první Čech vyhrál nováčkovskou kategorii Newcomers A legendárního závodu Manx Grand Prix na ostrově Man.

Kamil Holán se letos vrátil na ostrov Man s ještě většími ambicemi a změřil své dovednosti se silnou konkurencí v kategoriích Junior a Senior.
Manx Grand Prix je amatérský závod, který se jezdí od roku 1923 na trati slavného závodu Isle of Man TT (Tourist Trophy). Celý podnik je rozdělen do dvou týdnů. První polovina je vyhrazena tréninkovým jízdám, v nichž musí účastníci prokázat dostatečnou rychlost, aby se mohli kvalifikovat do závodů v šesti různých kategoriích, v nichž na jezdce čekají čtyři kola na okruhu TT Mountain Course o délce 60,7 km, na němž během všech závodů od roku 1907 zahynulo již více než 240 jezdců.

V letošním jubilejním 90. ročníku závodu Manx Grand Prix se Kamil Holán, který jezdí na stroji Yamaha YZF R6, umístil v kategorii Junior na 15. místě z 57 klasifikovaných jezdců s průměrnou rychlostí 113,797 mil/h (183,099 km/h). V kvalifikaci v rámci kategorie Senior zajel Kamil Holán osmý nejrychlejší čas s průměrnou rychlostí 114,185 mil/h (183,724 km/h), ale závod byl nakonec zrušen kvůli nepřízni počasí.

„‚Have a safe one‘ – toto přání bezpečné jízdy slýchávají jezdci od pořadatelů před startem nejnebezpečnějšího motocyklového závodu na světě. Na ostrově Man nesmíte udělat jezdeckou chybu, ale ani vás nesmí zradit technika, protože důsledky jsou často tragické. Náročná je nejen trať, ale zrádné bývají i povětrnostní podmínky. I proto jsem vsadil na závodní pneumatiky Bridgestone na sucho a na mokro, jejichž skvělé vlastnosti a konzistentní výkon dodají každému jezdci potřebnou dávku jistoty i v extrémních situacích,“ říká šestatřicetiletý český jezdec.

Kamil Holán spoléhal na závodní pneumatiky Bridgestone Battlax Racing R10, které se dodávají v jednom rozměru pro přední kolo a ve dvou rozměrech pro zadní kolo. Pro přední pneumatiku je k dispozici jedna střední směs, zatímco pro každý rozměr zadní pneumatiky mají zákazníci na výběr dvě směsi, tvrdou nebo střední.
Unikátní dezén a perfektně sladěné vlastnosti směsi a struktury zajišťují rychlé zahřátí pneumatiky na provozní teplotu. Pro jezdce je výhodou i větší svoboda ve volbě stopy při průjezdu zatáčkou. Lepší jízdní vlastnosti, předvídatelné chování a jasná zpětná vazba umožní zkušeným jezdcům i začátečníkům zlepšit své výsledky a časy na kolo.




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar