Hyundai si drží druhé místo na českém trhu
V České republice bylo podle oficiální statistiky Ministerstva dopravy ČR prodáno 168 697 nových automobilů, což oproti roku 2013 představuje nárůst o 13 procent (149 230 ks). Z toho Hyundai prodal v ČR 18 741 vozů, a stává se tak dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou.
Proti roku 2013 vzrostly prodeje Hyundai o 16,4 procenta a jeho podíl na trhu činí 11,1 %. Nejžádanějším vozem z jeho nabídky je model nižší střední třídy i30, kterého se ve třech karosářských variantách prodalo 6113, což je o 23,1 % víc než vloni. Hyundai i30 se vyrábí v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, stejně jako i20 a iX35. Velký zájem byl v roce 2014 také o model ix20, který se s počtem 4322 vozů a meziročním nárůstem 15,0 % stal nejen druhým nejprodávanějším modelem značky Hyundai na českém trhu, ale i nejúspěšnějším vozem kategorie MPV-B. Třetí místo v prodejích v rámci značky patří modelu Hyundai i20 s 3550 prodanými vozy, který v prosinci přišel na český trh v nové generaci.
Čísla uvedená v tiskové zprávě Hyundai vycházejí z čísel skutečných prodejů. Statistiky některých zpracovatelů jsou ale stále více zkreslovány informacemi o registracích, které nejsou prodanými vozy. K prohlubujícímu se neúspěchu samoregistrací některých značek se přidává i nárůst registrací v kategorii 3.
Mimo vozidel, jež byla odregistrována hned v průběhu prvních tří měsíců (za loňský celý rok 23 471 vozů) narostl meziročně o více než 50 % i počet registrací na typ zákazníka číslo 3, čili zákazníka, který v ČR neexistuje. Jedná se o vozidla, jež nejsou zaregistrována ani na českou firmu (typ zákazníka č. 2), ani na českou soukromou osobu (typ zákazníka č. 1) a nejsou tedy registrována pro provoz v ČR.
Novinky 2015
Na letošní rok připravuje Hyundai ČR celou řadu novinky, od ledna minimálně dop srpna každý měsíc jednu. Tu první – Hyundai i20 představil na včerejší tiskové konferenci. Jedná se o modernizace stávajících modelů nebo zcela nové modely. Tím pokračuje Hyundai v úspěšné modelové ofenzívě, kdy během uplynulých pěti let prošel každý model obměnou. V plánu je prodat v roce 2015 dvacet tisíc automobilů, přičemž zhruba sedmdesát procet pochází z Nošovic.
Čísla uvedená v tiskové zprávě Hyundai vycházejí z čísel skutečných prodejů. Statistiky některých zpracovatelů jsou ale stále více zkreslovány informacemi o registracích, které nejsou prodanými vozy. K prohlubujícímu se neúspěchu samoregistrací některých značek se přidává i nárůst registrací v kategorii 3.
Mimo vozidel, jež byla odregistrována hned v průběhu prvních tří měsíců (za loňský celý rok 23 471 vozů) narostl meziročně o více než 50 % i počet registrací na typ zákazníka číslo 3, čili zákazníka, který v ČR neexistuje. Jedná se o vozidla, jež nejsou zaregistrována ani na českou firmu (typ zákazníka č. 2), ani na českou soukromou osobu (typ zákazníka č. 1) a nejsou tedy registrována pro provoz v ČR.
Hyundai i30 | 6172 |
Hyundai ix20 | 4344 |
Hyundai i20 | 3552 |
Hyundai ix35 | 2197 |
Hyundai i40 | 1060 |
Hyundai i10 | 964 |
Hyundai Santa Fe | 447 |
Hyundai H1 | 71 |
Hyundai Genesis | 30 |
Hyundai Elantra | 17 |
Hyundai Genesis Coupe | 2 |
Hyundai Eqqus | 1 |
Hyundai Grand Santa Fe | 1 |
Novinky 2015
Na letošní rok připravuje Hyundai ČR celou řadu novinky, od ledna minimálně dop srpna každý měsíc jednu. Tu první – Hyundai i20 představil na včerejší tiskové konferenci. Jedná se o modernizace stávajících modelů nebo zcela nové modely. Tím pokračuje Hyundai v úspěšné modelové ofenzívě, kdy během uplynulých pěti let prošel každý model obměnou. V plánu je prodat v roce 2015 dvacet tisíc automobilů, přičemž zhruba sedmdesát procet pochází z Nošovic.
Leden | Hyundai i20 |
Březen | Hyundai i30 |
Duben | Hyundai i20 Coupe |
Květen | Hyundai i40 |
Červen | Hyundai H350 |
Červenec | Hyundai ix20 |
Srpen | nástupce ix35 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout