Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda RC213V-S - z okruhů na silnici

Model RC213V je určený výhradně k závodění. V letech 2013 a 2014 opakovaně zvítězil na světových mistrovstvích ve třídě MotoGP. Honda přistoupila ke změnám specifikací závodního speciálu RC213V a takto upravený model RC213V-S bude možné používat na veřejných komunikacích.

Model RC213V-S přirozeně zdědil řadu vlastností, díky kterým jeho předchůdce RC213V dosahuje na trati takových úspěchů. Ty zahrnují nízkou hmotnost, precizní zpracování jednotlivých komponent a vynikající odborné dovednosti a technologie potřebné při výrobě. Model RC213V-S je kromě toho vybaven stejnými řídicími technologiemi jako RC213V, které vychází z koncepce přizpůsobení se potřebám jezdce a trati.

Honda při vývoji hnací jednotky modelu RC213V usilovala o vyvinutí motocyklového motoru, který by měl potenciál vítězit v soutěžích MotoGP. Z tohoto hlediska bylo třeba, aby měl motor dostatečný výstupní výkon pro dosahování rychlostí, které jsou v soutěžích MotoGP zapotřebí, a zároveň aby byl co nejkompaktnější. Pro dosažení těchto cílů a splnění předpisů MotoGP zvolila společnost Honda čtyřválcový motor o objemu 999 cm³ s úhlem válců 90 stupňů. Podrobné modifikace umožňují, aby se motor vešel do povinných rozměrů.

Motor modelu RC213V-S zachovává veškeré výše uvedené vlastnosti. Profil jeho otáček je však upraven tak, aby jeho výkonové vlastnosti lépe vyhovovaly silničnímu provozu. Má stejný systém časování podle rychlostního stupně pro vynikající přesnost aktivace ventilů při vysokých otáčkách – přesně jako RC213V. Mechanizmus vzduchového ventilu byl nahrazen systémem vinuté pružiny pro delší životnost a snadnější údržbu při každodenním provozu. Z podobných důvodů byla původní převodovka s plynulým převodem modelu RC213V nahrazena tradiční převodovkou s ozubenými koly.

Model RC213V-S je k dispozici ve dvou verzích: standardní s výkonem 159 k (117 kW) při 11 000/min. nebo sportovní s výkonem 215 k (158 kW) 13 000/min. s volitelnou výbavou Sports Kit. Model RC213V-S byl zkonstruován především pro jízdu v běžném silničním provozu. Verze s volitelnou výbavou Sports Kit je určena pro závodění nebo ježdění výhradně na uzavřených okruzích.



Honda 21.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar