Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hans Joachim Stuck jezdí ve Škodě Yeti

Legenda evropských automobilových okruhů Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck přesedne do vozu ŠKODA Yeti. Pro soukromé účely bude používat model se vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI/103 kW a pohonem všech kol.

Stuck, který si během své dlouhé kariéry vysloužil mezi mnoha přezdívkami také titul „Král Hockenheimu“, má vedle osobních sympatií ke značce ŠKODA také profesní vazby na její sportovní divizi: v minulosti se například podílel na ladění prototypu soutěžního speciálu Fabia Super 2000.
„Bez přehánění můžu říct, že jsem velkým fanouškem značky ŠKODA,“ říká Hans-Joachim Stuck. „Líbí se mi, jak dokáže zkombinovat technický pokrok, hodně místa a cenovou dostupnost.“ Právě toto byly argumenty, které přesvědčily skoro dvoumetrového rodáka z bavorského Garmisch-Partenkirchenu pro české SUV: „Ve voze Yeti mám dost místa nejenom já se svou výškou, ale také můj pes. Navíc mě baví, jak dobře Yeti jede na silnici i mimo asfalt – což je u nás v Alpách neocenitelná vlastnost."
Stuckova Škoda Yeti je osazena čtyřválcem 2,0 TDI o výkonu 103 kW, šestistupňovou manuální převodovkou a inteligentním pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex. Vůz je v bílé pastelové barvě s černou střechou. Nad rámec výbavy Elegance disponuje Yeti pouze několika užitečnými drobnostmi jako je automatické rozsvěcení světel „Light Assistant“, které přijde vhod v alpských tunelech.
Hans-Joachim Stuck patří mezi největší legendy evropského automobilového sportu. Zatímco jeho otec, slavný „Král kopců“ Hans Stuck (startoval mj. v závodě Zbraslav – Jíloviště), se stal ikonou závodů do vrchu, „Strietzel“ propadl okruhům. V pouhých 19 letech vyhrál na Nürburgringu svou první čtyřiadvacetihodinovku. Během své dlouhé kariéry sklízel úspěchy nejen v mistrovstvích cestovních vozů (několikrát startoval i v Brně), ale také ve Formuli 1 a 2. Svou závodnickou dráhu korunoval dvěma vítězstvími v Le Mans a titulem Mistra světa sportovních vozů. Ačkoliv si za 43 let na závodních tratích vysloužil jména jako „Král Hockenheimu“ („König von Hockenheim“) nebo „Mistr deště“ („Regenmeister“), věrný zůstal přezdívce „Strietzel“, které dostal při svém narození v roce 1951.
Když v roce 2011 ukončil Stuck aktivní závodní kariéru, již třetím rokem zastával funkci ambasadora sportovních aktivit koncernu Volkswagen. Z titulu této pozice získal silné profesní vazby na českou automobilku i Michala Hrabánka, který vede tým ŠKODA Motorsport. „V roce 2008 jsem pomáhal pilovat prototypy Fabia Super 2000 a od té doby sleduji jejich úspěchy – nejdřív v IRC a pak ve ERC,“ vysvětluje Stuck. V květnu 2013 si pak Stuck nenechal ujít možnost svézt se třetí generací modelu Octavia Combi 4×4. V důvěrně známém prostředí kolem rakouského Kitzbühelu se zúčastnil mezinárodní novinářské prezentace.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar