Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Ford Focus absolvoval 12 000 „nehod“

Bezpečnostní specialisté společnosti Ford ve Spojených státech amerických i v Německu podrobili nový Ford Focus dvanácti tisícům virtuálních i reálných crash testů, aby vyzkoušeli nové inovativní technologie na ochranu posádky při nehodě.

Nový Focus, který zamíří k zákazníkům již koncem března tohoto roku, prošel náročným programem počítačových simulací, které jsou tak realistické, že umožnily podstatně redukovat počet bariérových zkoušek prováděných takříkajíc „naživo“.
Tisíce počítačových simulací dopravních nehod umožnily otestovat stovky různých konstrukčních řešení. Skutečné bariérové zkoušky, prováděné v návaznosti na počítačové simulace, pak slouží již jen k ověření a potvrzení výsledků virtuálních „crash testů“. Žádný interní ani externí předpis nesmí zůstat nesplněn.
Nový Focus disponuje Systémem inteligentní ochrany Ford IPS, který integruje zádržné systémy nové generace do optimalizované vysokopevnostní konstrukce karoserie.
Ve zdokonalené zádržné soustavě nechybějí dva čelní airbagy a „3D“ boční airbagy na předních sedadlech, tvořené třemi textilními panely místo obvyklých dvou, což mu dává větší šířku. První i druhou řadu sedadel chrání rovněž okenní airbagy.
Konstrukce čelního airbagu řidiče poskytuje efektivnější ochranu hrudníku díky použití zakřiveného lanka, které „zatahuje“ spodní část airbagu a zmenšuje intenzitu kontaktu s hrudním košem řidiče. Toto nové řešení bude prospěšné zejména starším, ke zranění náchylnějším řidičům a řidičkám.
K dalším prvkům zádržné soustavy patří např. horizontálně deformovatelný sloupek řízení, který v případě čelního střetu ve vysoké rychlosti odklání energii kolize pryč od řidiče a zmenšuje tak riziko poranění hlavy a hrudníku.
Konstrukce karoserie poskytuje posádce účinnější ochranu mj. jiné díky zpevněnému B-sloupku z vysokopevnostní oceli inovativní metodou tzv. „válcování na míru“. Tento proces umožňuje vyrobit plát ocelového plechu s proměnnou tloušťkou, takže v místech zvýšeného namáhání je materiál silnější.
Celých 55 % karoserie tvoří vysokopevnostní ocel, zatímco více než 31 % nosné struktury připadá ultra-vysokopevnostní oceli a oceli s příměsí bóru. Tyto vyspělé materiály umožnily konstruktérům splnit bezpečnostní normy z celého světa a zachovat přitom nízkou hmotnost vozu.
Focus je jako první Ford vybaven Systémem prevence nárazu při nízké rychlosti, který může účinně předcházet dopravním nehodám typickým pro hustý městský a příměstský provoz. Jedná se zejména o náraz zezadu v pomalu jedoucí koloně.
Moderní Elektronický stabilizační program (ESP) tvoří základ mnoha doplňkových systémů aktivní bezpečnosti. Nepřetržitě monitoruje provozní situaci a na základě inteligentní logiky průběžně – a mnohdy zcela neznatelně – zasahuje, je-li to potřeba k zachování jízdní stability.

Spadají pod něj následující systémy:

·Protiblokovací systém (ABS) s Elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD) a Regulací brzdného tlaku v zatáčkách (CBC)
·Elektronický brzdový asistent (EBA), Elektronický systém uvedení brzd do pohotovostního stavu (EBP) a Signalizace prudkého brzdění
·Regulace prokluzu kol (TCS), sestávající ze Systému trakční kontroly motoru (ETCS) a Brzdové uzávěrky diferenciálu (BLD)
·Hydraulické zvýšení brzdného účinku na zadní nápravě (HRB)
·Regulace brzdného momentu motoru (EDC)
·Systém stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC)
·Asistent pro rozjezd ve svahu
·Systém stabilizace přívěsu


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar